Usch Usch Usch!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare scotty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 322
S

scotty

Idag fick jag se en Golden Retriver nacka en höna. :cry: Den råkade komma lös och sprang rakt in i hönsgården och lyckades bita ihjäl en av hönorna. Det var otäckt att se.

Sv: Usch Usch Usch!!!

Ja tyvärr händer sånt.

Mejja har varit på god väg att göra det samma några gånger, men jag har fått tag i damen innan hon fått tag i fjäderfäna.
Sen har det blivit en roande tid i bilen för hennes del, sitta och titta ut genom rutan på de hundarna som uppför sig som dom ska, med hönsen runt omkring..
(har alltid varit på samma ställe, där sambon jobbar. )

Sen har det blivit en roande tid i bilen för hennes del, sitta och titta ut genom rutan på de hundarna som uppför sig som dom ska, med hönsen runt omkring..

Tror du hunden förstår att det är därför den får sitta i bilen ? ;)

Tror du hunden förstår att det är därför den får sitta i bilen ? ;)

Vet inte, men när hon blivt utsläppt efter en stund, sköter hon sig,
-en stund... :p Hon är klåfingrig, man måste hålla stenkoll, vänder man ryggen till hör man fjäderfäna kackla. :grin:
Hon verkar inte kunna hålla sig i skinnet när det finns roliga jäderfä i närheten.:grin:
Sen är jag faktiskt även rädd om henne när hon stuckit iväg efter, hönorna är lika stora som henne och tuppen större än henne.:crazy:

Min 1a riesen jag hade jagade höns hos en arbetskamrat..Men det slutade hon illa kvickt med när tuppen kom,han var stor som ett hus,och backade inte för min riesen..Helt galen var tuppen!

Hon slutade jaga höns!

Nu är tuppen både död och begraven,men han lärde många hundar att sluta jaga höns!

Sorgligt det som hände,jag har varit nära på att sett det också,men tuppen kom..

Har ocså råkat ut för att hundar bitit ihjäl höns.

Däremot hände en, tja lustig eller vad man nu ska kalla det, grej här för några somrar sen.

Min systers sambo, D, och min pappa, P, kom galopperandes över gården och vrålade att jag måste komma och se vad de hittat. Eftersom D såg ut som om han sett ett spöke:o blev jag naturligtvis nyfiken och följde med dem.
När vi gick in i farmor och farfars trädgårdsland, de har en liten kollonilott hos oss, började jag undra vad som var så spännande där. Helt plötsligt stannar de och pekar på nåt under rabarberblasten. Var ju självklart tvungen att sticka ner nian och ta en titt.
Döm om min förvåning när en smaragdand tittar tillbaka på mig:confused:. Vad var så speciellt med detta då?
Jo, hon var nergrävd. Det var bara huvudet som stack upp. D hade hållt på med att trimma gräset när han helt plötsligt såg att nåt rörde sig under blasten. Han höll nästan på att göra i byxorna när han såg henne. Hade hon inte rört sig kunde det ha gått illa.

Fick grävt upp henne och kollat att allt var ok. Hon var helt oskadd.
Förmodligen var det min ena hund som tyckte att hon behövde 'möra' till sig lite.

Inom fjäderfäföreningar heter det man skickar ut odlaregister istället för uppfödarregister.

Nu kan man verkligen säga att vi ODLAR ankor.:bump:

Senast ändrad:

Jag kan inte låta bli att garva lite...! Det var då en dumsnäll pippi som duktigt låg stilla medans vovven krafsade jord över den... :rofl:
"Åh, hunden vill leka med mig...! Kurragömma, oooh så skoj!!"

Vår Jack Russel-terrier bet ihjäl min kanin i torsdags... :cry:
Han var lös ute i trädgården och lyckades på något vis få ner gallret till vår egenhändigt ihopsnickrade bur. Vi trodde verkligen inte att hundarna kunde få ner det...
Så i torsdags kom man hem från skolan och möttes av en rödgråten lillasyster som berättade detta... Usch säger jag bara.
Som tur är såg det iallafall ut som att hunden iaf hade varit "skicklig" och helt enkelt brutit nacken av henne, så hon slapp förhoppningsvis lida... Men hemskt är det ändå. :(

Jag kan inte låta bli att garva lite...! Det var då en dumsnäll pippi som duktigt låg stilla medans vovven krafsade jord över den... :rofl:
"Åh, hunden vill leka med mig...! Kurragömma, oooh så skoj!!"

Ofta spelar de döda när de blir tagna:angel: (höns, ankor,duvor mm). Om de inte rör sig så skakar inte 'rovdjuret' dem. Kan finnas en chans att smita då. Det gäller att hålla sig cool:cool:.
Min gammelhund (förmodligen den skyldige)brukar också ställa sig med tassen på 'bytena' så att de inte ska komma undan.
Det är så han gör när han särar på tuppar som slåss. Han ställer sig eller lägger sig på dem.:rofl: De blir lite ur balans för stunden och glömmer vad de höll på med. Mycket effektivt.:idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 440
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
883
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka