Usch usch usch

Sv: Usch usch usch

jo precis, väldigt bra och väldigt jobbigt om vartannat, speciellt när det gäller bygglov m.m

jag vet inte hur det ser ut med tävlingarna där, men logiskt sett bör duktiga hästmänniskor antingen hålla löp på sand/gräs eller att hästarna bara går ett maxantal lopp på asfalt.. kan ju hända att bara upploppen är på asfalten och det tas kort där för att det är där folket står?
det går ju liksom emot logiken om dessa duktiga hästmänniskor skulle fortsätta pressa hästarna hårt vecka efter vecka i en dålig tävlingsform på för hårt underlag..

eller?

ja, men att börja med att nästa kalla det djurplågeri med "usch usch usch", "skräckexempel" och gråtande smileys ger ju ett visst intryck av vad du tycker om löpsport för hästar..

anser du att sveriges löphästar har det lika illa, och vad skiljer dem åt?
förutom att gamla sulkys inte är tillåtna på tävling i sverige..
Ja nu i efterhand kan jag väl tänka att jag skulle skrivit en annan rubrik o kanske hoppat över smilis.
Vad jag anser om svensk löpsport???
Jag anser att den är i väldigt hög klass! Tack o lov. Vi har väldigt bra bestämmelser o lagar som skyddar sporten!
Tyvärr vet jag ej vad dom har för bestämmelser i Irland så jag kan inte jämföra. Kanske man skulle ta reda på innan man skriver tycker kanske du....
Men nu gjorde jag inte det!

Hästarna håller nog inte så länge att tävla på asfalt för kotor och knän håller inte så länge för det. Jag reagerade oxå att dom hade monte på asfalt. Irländare är ju duktiga med hästar men dom är inte stora i travet och monten vet jag inte. Kanske inte finns så mkt baner där. Distansen är väl oxå en del på asfalt i vissa sträckor Elle?
Sen har vi väldigt noga koll här isverige vi är en av dom länder som har mest lagar om allt. Och det är väl bra och jobbigt ibland.;)
Jo distans e med på asfalt ibland men ja tror inte dom springer lika sakta med dessa hästarna..
Tror inte heller de finns så många banor....Man kan ju hoppas att deras sport utvecklas som smånmingom!

Jag gillar inte dom där selarna, men vaddå skräckexempel.. överdriv lite till.
De var de för mig just då.... Synd de inte går o ändra nu.
Jag ville skapa diskussion... men alla verkar hacka på mig.
Men jag vet!!! jag är dålig på att utrycka mig rätt......

ja, jag måste nog hålla med dej om det där med asfalten, klart att slitaget är enormt på benen men trav loppen går för det mesta på gräs eller en bana tyvärr helt platt 800 meter.
när jag bodde där var jag faktiskt och tävlade några gånger men alltid på grus, det här med asfalt, jockeys och pass gångare var nytt för mej oxå men jag flyttade ju oxå därifrån 1993.
vi vann aldrig blev slagen av en 15 årig passgångare från danmark e. pay dirt, och min kille hade ett väldigt bekymmer med de odoserade kurvorna:smirk:
men vagnarna dom använder är inte så gamla, canadensiska BRODEUR och amerikanska JERALD tillåtna även i sverige kanske inte med så färg glada hjul skydd, men även här i sverige har det kommit på "modet" att använda helfärgade hjulskydd då dock mörkt gråa eller svarta.
fråga vilken tränare som helst vilken sulky han/hon helst skulle vilja köra i så tror jag de flesta svara JERALD out standing även här jänkarna.
de andra vagnarna är dock förbjudna i sverige, de så kallade sheeta vagnarna dom med smala och kraftigt böjda skalmarna, för de vek ihop sig så lätt om det blev lite snävt.

ja, jag måste nog hålla med dej om det där med asfalten, klart att slitaget är enormt på benen men trav loppen går för det mesta på gräs eller en bana tyvärr helt platt 800 meter.
när jag bodde där var jag faktiskt och tävlade några gånger men alltid på grus, det här med asfalt, jockeys och pass gångare var nytt för mej oxå men jag flyttade ju oxå därifrån 1993.
vi vann aldrig blev slagen av en 15 årig passgångare från danmark e. pay dirt, och min kille hade ett väldigt bekymmer med de odoserade kurvorna:smirk:
men vagnarna dom använder är inte så gamla, canadensiska BRODEUR och amerikanska JERALD tillåtna även i sverige kanske inte med så färg glada hjul skydd, men även här i sverige har det kommit på "modet" att använda helfärgade hjulskydd då dock mörkt gråa eller svarta.
fråga vilken tränare som helst vilken sulky han/hon helst skulle vilja köra i så tror jag de flesta svara JERALD out standing även här jänkarna.
de andra vagnarna är dock förbjudna i sverige, de så kallade sheeta vagnarna dom med smala och kraftigt böjda skalmarna, för de vek ihop sig så lätt om det blev lite snävt.
OK! Jag kan inte så värst mycket om sulkys, men det är ju bra att ni nu har berättat för mig om dom!
SKönt att få höra lite från en som själv varit i kontakt med detta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 769
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar