U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Jo, han är väldigt svår, men det är bara att fortsätta försöka! Jag har ritat honom säkert tio ggr nu, och jag känner att det fortfarande inte ser riktigt ut som han. Det gäller att vara noggrann och lägga märke till alla små detaljer. För det är detaljerna som gör helheten! :idea:

Jag tycker det ser ut som han:p
Jag tänkte faktiskt ta fram ritblocket snart och börjar rita lite innan jag ska till stallet och frysa ihjäl;)
Men vad heter pennorna som man ritar skuggor med? jag ritar bara på blyerts men jag skulle vilja ha tips på nån bra sån penna;)

Ja men gör så! :) jag ska också till stallet idag ock frysa ihjäl.. ;) Längtar inte!

Det finns massor med olika pennor, och jag har jättedålig koll på vilka som har vilken effekt osv, men vad jag lärt mig av erfarenhet, är att det inte spelar så stor roll vilken penna man använder. Det hänger mer på själva tekniken och hur duktig du är på att använda pennan. Jag ritar oftast bara med vanliga blyertsstiftpennor, och använder fingrar, topsar och stompf för att "smeta ut" blyertsen så det blir skugga. Men som sagt, jag är inte jätteduktig på skuggor, så hoppas att någon annan kan förklara närmre om de olika blyertspennorna. :)

Ok:) Tops ska jag nog faktiskt testa nu;)
Det blev att frysa ihjäl innan jag ritade:p
Jag undrar också, ritar du bara eller tittar du på en bild?;)

Gör så, jag tycker tops är typ det bästa!:laugh:
Jag ritar bara av. Jag KAN typ inte rita om jag ritar bara från huvudet, det blir inte fint. Så jag ritar bara av bilder. :)

Det blir säkert asbra! vilken bild ritar du av? :) Håller också på med ännu än *host* teckning av taylor. Haha, jag känner mig som en maniac!

Haha;) Jag ska rita tills jag får till han!! Och jag ska bli klar med den idag;) har bara munnen och lite skuggor och sånt kvar;)
Bilden jag ritar av lägger jag in samtidigt;) Jag tog bara en från google:p

Asså nej, det går inte!!!:mad: Aja, här är den iallafall inte ett dugg lik:mad:
taylor-001_113809000.jpg

Den jag ritade av
taylor_lautner_67425851.jpg

Men nu jävlar, nu ska jag rita manga!!:D

Den där bilden har jag också försökt rita av, det gick inge bra! :(
Men den va fin! Ha inte för höga krav, och fortsätt bara att träna! :)

Hehe! Jag också!;) Varför känns det som om vi har tagit över den här tråden? Finns det ingen annan som har något att lägga upp?

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix