R
Raderad medlem 6459
@Con Jo, jag förstår att du som tycker om Beatles vill att han ska ha varit en good guy. Det kan han ju ha blivit också, absolut. Det som talar emot det, för mig, är att han i det du själv citerat uppenbart vill downplaya vad det var han gjorde genom att säga att han var en "youngster" när han gjorde det. Mig veterligen var han 28 när han skilde sig, inte 14, dvs en vuxen man och ingenting annat.
Att han under flera år vad jag förstår dessutom vesslat sig ur att försörja sitt eget barn talar knappast till hans fördel tycker jag. Om han nu fått ett feministiskt uppvaknande genom att ha träffat Yoko Ono borde han väl rimligtvis fattat att han ju åtminstone borde hjälpt mamman och barnet ekonomiskt, även om han hade noll intresse av att faktiskt vara en del av sin sons liv.
Men ja, väldigt OT som du säger.
Att han under flera år vad jag förstår dessutom vesslat sig ur att försörja sitt eget barn talar knappast till hans fördel tycker jag. Om han nu fått ett feministiskt uppvaknande genom att ha träffat Yoko Ono borde han väl rimligtvis fattat att han ju åtminstone borde hjälpt mamman och barnet ekonomiskt, även om han hade noll intresse av att faktiskt vara en del av sin sons liv.
Men ja, väldigt OT som du säger.