Men som redan påpekats, och som skrevs i inlägget där den andra bilden las in,
syns inte ansiktet på den bilden. Poängen var hur hundens nos ser ut, varför man behöver en bild på just nosen. Jag kan verkligen inte förstå varför det skulle vara kontroversiellt?
Att lägga upp en bäbisbild på dig och kommentera saker som din hudfärg eller hur många tår du fötts med är knappast ett problem, då man inte behöver dagsfärska bilder för att se det. Och när det gäller knipta näsborrar på hundar så är det ett problem som åtgärdas kirurgiskt.
Om det vore så att
någon hund (och observera eftertrycket här, jag försöker vara så tydlig jag kan med att jag pratar generellt och alltså inte försöker insinuera något om just den här hunden/uppfödaren!) har knipta näsborrar på en bild när den var ett halvår gammal, och så när den är vuxen och vinner utställningar så har den inte knipta näsborrar längre, då skulle jag säga att det är
extremt intressant att se hur näsborrarna såg ut i original...
Och med det menar jag alltså att antingen är näsborrarna desamma på en gammal bild, varför en gammal bild funkar lika bra som en ny, eller så är det något lurt (och då är den gamla bilden ännu mer relevant). Jag menar
inte att något är lurt med den här hundens näsborrar, men däremot att jag inte fattar varför det skulle vara något problem att använda en gammal bild. (Där näsborrarna alltså
syns.)