Upphittad musbebis

Sv: Upphittad musbebis

Nä men inte kunde jag lämna den lille ensam på marken:(
Det va ju jag som ställt till det för den, råkat förstört boet.
Vill inte tänka på hur det gick för resten av familjen:crazy:
Isf hade det varit "snällast" att döda den direkt för att inte plågas men sånt klarar inte jag.

Nu Knapplån

Det är troligen en hane...den luktar som en hane:cool: starkt.
Jag vill ju inte ha musbebisar heller, så att skaffa en till är inte nån bra ide`.
Men hur funkar möss man köper? Funkar två kullsyskon (hane-hane) tillsammans?
Annars måste dom ju alltid va ensam...

Men iaf, måste in på någon djuraffär då och se vad det finns för skoj som kan underhålla honom.
Jag hade möss när jag va liten men minns inte att det var sån fart på dom som denna lilla gosse:)

Jag kan inte lägga ut någon bild tyvärr, har inga bilder ute på nätet förutom facebook och då bli jag inte så anonym längre kanske:D

Men jag kan lova att han är söt:love:

Senast ändrad:

vi har tva honor som underhaller varandra, inte sakert att det gar sa bra med tva hanar :crazy: och med tanke pa att den ena ar en vildmus kan den nog bli lite val mycket aggression i buren (tanken? vi har vara i ett omgjort akvarium med tre extra vaningar, funkar valdigt bra :)). Sa det ar nog bra om han blir underhallen lite, forutom the flying saucer sa far vara bygga bo sjalva (med upprivet toa papper, det dar bomullsliknande tjafset fastnar ju i tanderna :crazy:) + att vi brukar kopa sma ved bitar som har blivit urborrade och fyllda med sad/morots kross eller liknande. sedan far dem komma ut flera ganger i veckan (vi har nu en mus troja (:rofl:) som vi har pa oss. dem brukar boka runt i luvan pa den :love:).

Och alla gamla toarullar hamnar i tanken dem med :D

tva hanar som ar kullsyskon kan funka tillsammans, inte garanterat dock. Likasa kan det funka med att introducera en ny hane till en existerande, ska helst goras i samband med att buren har blivit nybytt sa att revir markeringar har forsvunnit. Tyvarr behover dem mer sysselsattning om dem ar ensamma.

ar det en valdans fart pa han, ahr han nog kommit in i popcorns aldern eller precis efter det :D da brukar musungarna studsa runt, lite liknande popcorn i nagon vecka, och efter det har dem en valdans fart i nagra veckor till, infogar en lank dar det finns info under "popcorn stage (flea stage)"
http://www.thefunmouse.com/info/breeding2.cfm#flea

Visserligen är det olagligt att ta in vilda djur, men en liten mus tror jag inte att du blir anmäld för att du har hemma;)
Jag vet inte hur möss fungerar riktigt, jag har haft råttor och de gick bra ihop Du har ju ingen "tammus" men jag hittade den här sidan...

http://sommarro.weebly.com/hur-boumlr-man-skoumlta-sina-tammoumlss.html

och den här...

http://mus.ifokus.se/articles/4d7137bcb9cb46221d04f0ea-vard-av-vilda-moss

:bow: Underbart, tack:)

Bilderna på vildmusen va mycket lik "min".
Den måste alltså varit under 2 veckor när jag tog hem den då ögonen inte öppnat sej.
Mycket bra läsning.

Popcorn stadiet:D vilket gulligt uttryck:)
Ja det stämmer nog att han varit i det stadiet och sen nu väldigt nyfiken.
När man öppnar locket så ser man hur han tittar och funderar hur han ska komma upp och ut.
Då vi har katter och hundar så känns det riskabelt att ha han lös, har även väldigt öppen planlösning på huset...
Men han bruka få klättra på mej iaf:)
Toarullar va bra ide´, det ska han få.
Han har ordnat bomaterial själv av tidiningspapper och ett avklippt finger från en handske (den bodde han i under hans första tid).
Nu har han nästan "vuxit ur" den men han kryper fortfarande in i den, den blir som en tajt sovsäck:D

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 645
Senast: bollen__
·
Äldre Problemen runt och i våra städer den här vintern med tiggare, främst romer väcker min nyfikenhet. Att tigga är lagligt, får a-lagarna...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 011
Däggdjur Jag skrev en tråd i somras om att jag råkade förstöra boet för en musfamilj och tog då reda på en musbebis som låg på marken. Nu ha...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 015
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 975
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar