Norrlänning
Trådstartare
Sv: Nu ha jag gjort det IGEN, fast en råtta!
Ja nu såg jag bilden
Vilken sötis
Men din såg inte alls lika "otäck" ut som den på filmen, men det kanske bara va för att det va ett foto
Nä vet du, jag har inte släppt ut den
Nu blir jag väl hängd för det jag skriver men...
Jag hade inte hjärta att släppa ut den i kylan igen.
Tänkte först lämna den på samma ställe jag fann den, i den handsken den fått värma sej i inne. Men då vart jag orolig att kattern skulle hitta den medans den var inne i handsken och då inte ha någon chans att smita undan
Så jag hade den en stund i tunnan den ramlat ner i, fast inne då...men den tunnan vart så varm och instängd ist.
Så, jag höll den lilla råttan i mina kupade händer och lät musen få nosa på henne. Han nosade intresserat men sen inge mer.
Gjorde så några gånger och provade sen att släppa henne i hans bur.
Och det gick bra
Så nu fick musen äntligen ett sällskap oxå.
Och nu svara jag inte dej Trissen bara utan dom som förmodligen kommer "skälla" på mej
Jag vet att det inte är tillåtet att göra så här och att råttan kanske hade klarat sej om jag släppte ut henne.
Men jag ville inte chansa.
Och jag kommer inte ta för vana att göra så här.
Detta är första gången i mitt liv som jag tagit reda på små mus och råttungar.
Ja nu såg jag bilden
Vilken sötis
Men din såg inte alls lika "otäck" ut som den på filmen, men det kanske bara va för att det va ett foto
Nä vet du, jag har inte släppt ut den
Nu blir jag väl hängd för det jag skriver men...
Jag hade inte hjärta att släppa ut den i kylan igen.
Tänkte först lämna den på samma ställe jag fann den, i den handsken den fått värma sej i inne. Men då vart jag orolig att kattern skulle hitta den medans den var inne i handsken och då inte ha någon chans att smita undan
Så jag hade den en stund i tunnan den ramlat ner i, fast inne då...men den tunnan vart så varm och instängd ist.
Så, jag höll den lilla råttan i mina kupade händer och lät musen få nosa på henne. Han nosade intresserat men sen inge mer.
Gjorde så några gånger och provade sen att släppa henne i hans bur.
Och det gick bra
Så nu fick musen äntligen ett sällskap oxå.
Och nu svara jag inte dej Trissen bara utan dom som förmodligen kommer "skälla" på mej
Jag vet att det inte är tillåtet att göra så här och att råttan kanske hade klarat sej om jag släppte ut henne.
Men jag ville inte chansa.
Och jag kommer inte ta för vana att göra så här.
Detta är första gången i mitt liv som jag tagit reda på små mus och råttungar.