Rättsligt efterspel på olaga intrång.

Sv: Rättsligt efterspel på olaga intrång.

dessutomsom kompletering
Uppgift om medborgarskap

Personer som befinner sig i länder som är med i Schengensamarbetet ska kunna styrka sitt medborgarskap. Uppgifter om medborgarskap finns bara i passet och det nationella id-kortet

Det där har vi redan diskuterat en vända.

Du tänker förstås på 24 kap. 2 § i Rättegångsbalken och tänker dig att de ska häktas? Det låter dyrt tycker jag (3171 kr/dygn år 2012). Sedan tillkommer ju kostnaden för att lagföring.
All lagföring av brottsmisstänkta kostar, med det ska ju inte hindra en demokrati att agera.

Fast det vore ju ett sätt att få ner brottsligheten, det att strunta i lagföring av ekonomiska skäl......;)

Men fortfarande har du inga förslag vad vi ska göra åt problemet med de allt fler rumänska tiggarna.....

Som jag skrev så är det ingen fråga som jag avser att diskutera här och jag är tämligen övertygad om att frågan heller inte kommer att lösas på Bukefalos. Alltså känner jag mig inte särskilt brydd att diskutera det här. Det finns andra fora för det. Men åtgärderna ligger rimligtvis inom de två områden som jag tidigare nämnde.

Senast ändrad:

Och om man tror på dina berättelser så verkar du ju tom vara kapabel att framföra en oljetanker uppe i sjumilaskogen...om man sätter tilltro till dina skrönor vill säga..så god tur skipper:D:D

Va bra att du vet. ;)
Ut på vattnet ska jag snart men först har jag lite att gå igenom på landbacken.

Som jag skrev så är det ingen fråga som jag avser att diskutera här och jag är tämligen övertygad om att frågan heller inte kommer att lösas på Bukefalos. Alltså känner jag mig inte särskilt brydd att diskutera det här. Det finns andra fora för det. Men åtgärderna ligger rimligtvis inom de två områden som jag tidigare nämnde.
Intressant, så du har ingen åsikt i frågan, bara att du tyckte jag var lite provokativ i mina förslag.

Vad som är utan tvekan klart är att tjänar man på att komma så kommer man.
Märker man att man till detta hålls med bostad, sjukvård o mat...ja då lär ännu fler komma...det är naturligtvis så.

Vill man inte att det ska komma tiggare så måste man ju se till att de inte tjänar på att komma.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka