Upphittad hund, tips mottages

sockerdricka

Trådstartare
Vi har hört av oss till polisen, och de ska hämta upp henne. De har dock inte fått in några anmälningar om en försvunnen hund.

Hon är fruktansvärt snäll och visar sig hela tiden superundergiven, när man klappar henne hukar hon sig som i rädsla för att slå henne (?). Dock otroligt glad men väldigt stressad. Verkar älska människor.

Sitter med henne ute på vår inglasade terass (mina föräldrar är inte överförtjusta i att ha hundar på nytt golv i huset).

Hon har fått vatten, en liten bit köttfärslimpa (vågar inte ge henne mer, vet ej hur längesedan det var hon åt).

Min mamma jobbar på polishuset så hon säger att detta kan ta flera timmar.

Har ni några tips på att få henne att känna sig mer trygg? Nu sitter hon bredvid mig i soffan och verkar lugna sig med tiden...

Sv: Upphittad hund, tips mottages

Det låter som hon är jättestressad, som du själv skriver, och försöker fjäska för att du ska vara snäll! Jag skulle nog fortsätta som du redan gör, sitta lugnt bredvid henne och bara "vara", tvinga inte på henne ditt umgänge men var där ifall hon vill söka kontakt.

Hoppas de hittar ägaren!!

Jag antar att ni redan tittat i örat på hunden?
Men hon verkar stressad och rädd :( Fortsätt bara vara snäll och lugn mot henne, mer kan du nog inte göra.
:bow: för att ni tar så bra hand om henne. Om min hund springer bor någon gång hoppas jag han tas om hand om någon likasinnad :)

Som de andra redan sagt kan du inte göra så mycket mer än att vara lugn och trygg angående att hon är stressad.

Har du kollat så hon inte är skadad på något sätt? Hon kan ju har varit med i någon olycka eller liknande.

Om hon inte ätit på väldigt länge borde hon vara ganska tunn. Är hon normal i hullet skulle jag ge henne lite mer mat. Kanske koka lite ris och ge henne, det kan lugna lite också.

Om det är möjligt så försök kolla örat om hon är tatuerad med nummer där...alternativt om du känner någon med scanner som läser av ev chip. Är hunden tatuerad kan ett tips vara att lysa bakom örat (så att ljuset går igenom örsnibben) för att bättre kunna se numret...det tipset fick jag från skk hundägarregister när vi hittade en hund.... lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 757
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 768
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
5 012
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka