Uppfödare se hit!

M

Mistrelle

Vad ställer ni för frågor till era valpköpare innan köpet går igenom??
Tex. vad ska hunden användas till, hur bor ni etc...

Vore mycket intressant att höra vad ni ställer för tuffa frågor :p

SÅ IN MED FRÅGORNA!!! :banana:

Sv: Uppfödare se hit!

Vad ställer ni för frågor till era valpköpare innan köpet går igenom??
Tex. vad ska hunden användas till, hur bor ni etc...

Vore mycket intressant att höra vad ni ställer för tuffa frågor :p

SÅ IN MED FRÅGORNA!!! :banana:

Jag lyssnar nog mest. Jag gillar när valpspekulanterna själv ställer frågor. Det ger en bättre inblick i hur de tänker än om de försöker gissa sig till vad jag vill ha för svar på mina frågor (vilket många gör).

Förstår hur du tänker...
Min syster har en kull valpar nu och hon har många fler spekulanter än valpar, så hon måste ju gallra lite.

Jag lyssnar nog mest. Jag gillar när valpspekulanterna själv ställer frågor. Det ger en bättre inblick i hur de tänker än om de försöker gissa sig till vad jag vill ha för svar på mina frågor (vilket många gör).

Instämmer helt i ovanstående!

Viktigt för mig är ju att de som köper jakthundsvalpar är jägare med hunden som familjemedlem och att de vet hur en jämte eller finsk spets fungerar under injagning etc.

Instämmer helt i ovanstående!

Viktigt för mig är ju att de som köper jakthundsvalpar är jägare med hunden som familjemedlem och att de vet hur en jämte eller finsk spets fungerar under injagning etc.

och jag instämmer även jag. Jag är noga med att få veta anledningen till varför de vill ha just en hund utav min ras eftersom det inte är en var mans hund och det är ganska vanligt att folk valt ut den enbart p.g.a dess vackra yttre. Jag vill även att valpköparen är väl införstådd i vad denne ger sig in på ifall den köper en RR. Berättar gärna mycket om rasens negativa sidor (för de finns ju hos alla raser) och ser hur de reagerar. Bättre att de förväntar sig det värsta för att sedan få en positiv överraskning om det inte blir så än tvärtom.
Vill även veta hur de tänkt sig upplägget med jobb kontra hund etc.

Vill även försäkra mig om att köparna har tillräckligt med både tid och engagemang att lägga ner på sin blivande hund.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Sel
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 998
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka