Sv: Uppdrag bantning del 5
Fråga...
Hittade denna tråden av en ren slump, men tänkte kanske få lite tips...
Har russ bla, och rent generellt kan man säga att ALLA mina hästar lätt blir feta... har helt enkelt för mycket bete, och för stora hagar.
Nu har jag, och SKA jag visa hästarna, dels hingsten (men han är i schysst skick dock,,,) och dels nästa år, stoet 3 årsvisningen...
stoet där,, fick avdrag för att hon var för fet nu i somras på premieringarna.. Och då hade jag försökt banta henne 2 månader... Begränsade hagarna, flyttade runt från BRA bete några timmar, till URUSELT bete i övrigt... motionerade så mycket man kan motionera en 2 åring, med löpträning, körning och promenader... 5 dagar i veckan.
Hon blev väll LIIITE lättare kanske,, men inte så mycket . Sen började hon växa -slutet på juli, till nu, så hon fick längre ben och hela hon blev större,,, ieoch med detta såg hon faktiskt lite tunnare ut en period (tunn är en lätt överdrift...) men nu är hon rätt korpulent igen...
Vill försöka banta såklart, men att strypa gräset helt och sätta dom i hagar utan bete... ledde till kolik på den ena hästen.. så det vill jag INTE få igen, hellre fet o frisk!
Tips?????
Dom går ute fortfarande dygnet runt och går 2 ston och ett föl tillsammans. Inga stora hagar, väl avbetade.
2 åringen har stått stilla nu ett tag pga prioriterat dom andra, men ska igång i slutet av september igen...
ska ordna bilder strax...