Sv: Uppdrag bantning del 5
Just de där två är det lång tid emellan. Men han har ju hållit samma hull i år nu. Men första bilden är tagen i juli 2009, andra bilden augusti 2009. (Dock båda tagna innan jag fick bort sockerhelveteshöet, så det är ingen jättenedgång mellan dem)
De sista två är tagna 1 oktober i år.
Extrapepp är väl att det är enbart 'matbantning' som gjort skillnaden. Han har ju staplat konvalescenser på varandra. Fick fång sista helgen i juni 2009. Hann knappt börja rida in osv så det där atypiska fånganfallet feb-10 + att matte fick en propp i huvudet, så stod till maj. I juni 2010 lyckades han skada gaffelbandsfästena BF, och fick sekundärartros. Stod på boxvila juni - november... I mars 2011 reds in osv. I maj -11 opereras för lös benbit höger bakkota med påföljande konvalescens. Sattes igång i juli 2010. Bilderna från 1 oktober i år som låg i förra inlägget är från hans start i en 20 km PP distansritt. Han hade alltså varit igång 3 mån sen operationen, och var mer igång än han ever varit förr. Men som synes har hullet mha mat ffa, och sista lilla depåerna med medicin, hållits bra ändå. Men det ÄR en himla kamp och ett himla slit när man inte kan motionera bort fläsket/hjälpa till så.
Men här är bilder som är äldre, men hullet lika bra eller bättre än de senare (jag la de bara för de är de senaste hullbilderna jag har, de från 1 oktober i år.)
November 2009
Maj 2010
Augusti 2010 (stått på strikt boxvila med bara snörpromenader sen juni pga gaffelbandsskador)
April 2011
Juni 2011
Så, han har legat rätt still i hull rätt länge nu. På bilderna från nov 09 och maj - 10 är han ju inte färdigbantad helt - han gick upp under vintern 'utan anledning'. Inte jättemycket, men i feb - 10, 1 meter snö, samma foderstat etc började han gå upp, bygga depåer osv, så vi fick ett bakslag där. Och ett fånganfall dock 'light'
Numera står han ju på metformin, vintrarna är fortfarande svårast men han håller ett bra hull vintertid nu med utan att sticka iväg.