Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I vintras ställde jag allt som stod i blöt över natten i det avstängda kylskåpet i stallet, funkade perfekt.
Så har väl jag också tänkt, 5% är ju bättre än 15% Om det nu går att få ner så mycket... Dock så är det bara kvällshöet jag kan blöta eftersom resten ges i hagen med de övriga hästarna, därför undrar jag om 15% ett "okej" värde? Har för mig att jag läst nånstans om att 10% var normalt, eller om det var bra? Kommer inte riktigt ihåg...
Igen...EN IR bör ha under 8 - 10% socker.
Men, jag tror fler saker spelar in ang socker. Förra årets silage hade 15.2% socker, året innan 8.8% socker. 15.2 är på tok för högt 'egentligen'. MEN, noll skillnad på Lillen. ANTAGLIGEN för att TOTALSOCKRET i foderstaten blev ungefär densamma mellan åren OCH att han får lika stor giva per gång, var 4:e timme dygnet om, dvs blodsockerkurvan hålls så jämn som möjligt.
Om han däremot fick säg 3 st stora givor/dag tror jag INTE han klarat 15%-sockerfodret.
ett annat sätt att minska sockret är att lägga ut det kvällen innan o få regn på det- urlakning.
ett annat sätt att minska sockret är att lägga ut det kvällen innan o få regn på det- urlakning.