Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vidhåller att magen behöver inte bli dålig för att TS-halten blir låg, utan mer för att den har en ej fungerande metabolism. Att ge jäst funkar väl, men det är som att bota symptomet istället för orsaken.
Den dagen hästen är som din- behövs knappast ej heller ngt för magen- för att hästen faktiskt fungerar som den ska.
När min var IR- hjälpte ingen probiotika.
.
Varför inte 2,5 kg halm, 1 kg lucernhack och 150 gram soja då? 22,8 MJ och 162 gr SRP? 2.94 kg TS.
Enligt värdena på hippocampus blir 2.5 kg halm, 1 kg lusernhack och 150 g soja 24.5 MJ och 163 Smrp?
2.5 kg Halm: 14.25 MJ och 0 Smrp.
1 kg Lusern: 8.5 MJ och 105 Smrp.
0.150 kg soja: 1.755 MJ och 58.5 Smrp.
Det beror på vad man menar med smal.
Jag menar när den är som din o iom att min är mkt äldre än din- skulle jag tippa på månader. Har inget belägg för det mer än tron
Tror ändock att anlagen finns där- om man inte ser opp.
Jag lydde Vet som inte pratade om TS utan vikt i torrhö. 1kg/ 100kg optimalvikt. Delade upp ransonen i små små tussar som jag spred ut bäst jag kunde. Den blev då bättre i magen. Lite som att fasta dem... kanske.
KL
Har räknat och räknat och jag vet ju inte hur mycket hon kan tänkas stoppa i sig, är 6 kg om dagen helt galet, mycket, lite???
Är ju en D-ponny vi har, vad tror ni?
Aha, då är jag med
Jag köper Kraffts hackad strå tyvärr, men det är bara för att det är det enda som går att få tag på...