Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske 3 kg halm, 0.2 kg Lusern och 0.4 kg Soja funkar till lillan?
Det ger 23.5 MJ och 177 Smrp.
Hennes behov enligt Hippocampus är 26 MJ och 155.9 Smrp.
Om jag på det bara lägger till 0.2 kg hö så stiger det till 25.3 MJ
Kanske 3 kg halm, 0.2 kg Lusern och 0.4 kg Soja funkar till lillan?
Det ger 23.5 MJ och 177 Smrp.
Hennes behov enligt Hippocampus är 26 MJ och 155.9 Smrp.
Om jag på det bara lägger till 0.2 kg hö så stiger det till 25.3 MJ
*KL*
- 28 grader, vattnet i huset har frusit - jättekul.
Pappa har ringt hovslagaren så hon ska bli skodd runt om med sk "ridhästskor" (pappas namn för det) för att de ska sitta kvar så länge som möjligt (hon har en stor tendens att bli av med skorna).
Usch! Hoppas att ni kan fixa det utan att något går sönder...
Vad är det ?
Varför inte 2,5 kg halm, 1 kg lucernhack och 150 gram soja då? 22,8 MJ och 162 gr SRP? 2.94 kg TS.
Ditt exempel ger 2,69 kg TS, så du får upp TS lite mer.
Eller vill du inte ge hack av någon anledning?
*KL*
Hästarna fick faktiskt för första gången extra mat, jag slängde ut 3 kg halm åt dem ihop med frukosten.
Vad är det ?
*KL*
Hästarna fick faktiskt för första gången extra mat, jag slängde ut 3 kg halm åt dem ihop med frukosten.
Förut så var det en ridhäst (som hade varit på tillridningsstall) som kom hem till oss och inakorderades innan hon skulle säljas. Hon hade skor tyngre skor än travare (pappa är en travmänniska) och med två "flärpar" där fram istället för en. Jag vet inte om det är de två flärparna som utgör "ridhästsko'n" eller om det är att den är tyngre. Pappa är expert på att hitta på egna namn till saker och ting