Uppdrag Bantning! (Bantningstråd nr 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uppdrag Bantning! (Bantningstråd nr 2)

Och som det är nu ligger han på 17 MJ utan några som helst resultat.
20 MJ blir för mycket.
Jag vill inte ha honom på halm, men har inte så mycket val... Jag lever redan på sparlåga för hans skull.

Elina:
Ja, det ska gå att göra bara sockeranalys. 400 har jag för mig det kostar..

Aha, då förstår jag. Hade också gratis halm i förra stallet.

Det är inte så kul alltid att plugga och ha häst. Jag håller tummarna att hovslagaren kan göra något åt hovarna så att jag slipper sko. Det gör ju ganska stor skillnad faktiskt.

kl

Här kommer lite bilder på min IR fångponny.
För ganska exakt ett år sedan vägde hon 460 kg på en våg.
Ett år senare visar måttbandet 350 kg (har ingen möjlighet att väga henne).
Men för den som vill se min älskade lilla ponny som har varit med i ett antal inlägg här så (har blivit övertalad av en av användarna här att lägga in bilder på henne).

Hoppas att det fungerar.

http://i300.photobucket.com/albums/nn2/Forest67/Tingeling2jan10.jpg?t=1262711427

http://i300.photobucket.com/albums/nn2/Forest67/_DSC2002.jpg?t=1262711879
'
http://i300.photobucket.com/albums/nn2/Forest67/th__DSC2009.jpg

är helt fascinerad av att det lyckades!! den sista blev liten ingen aning om varför

Och som det är nu ligger han på 17 MJ utan några som helst resultat.
20 MJ blir för mycket.
Jag vill inte ha honom på halm, men har inte så mycket val... Jag lever redan på sparlåga för hans skull.

Elina:
Ja, det ska gå att göra bara sockeranalys. 400 har jag för mig det kostar..

Men har du räknat med halmen? Om han står på halm? 17 MJ kan väl ingen häst av den storleken leva på? Det verkar orimligt.

Vore jag bättre på buke så hade jag satt in före och efter bilder på min fjord tjockis. Han har gått ner från 520 till 450 kg! :banana: Mer hoppas jag att det blir då jag sätter igång honom. Värst då han ser ut som en raggsock nu med förväxt man (ja den hänger t.om) och 10cm päls typ...:angel:

Någon som vet någon bra sida om pulsträning med häst? Gärna på svenska, min hjärna är mosig efter alla medicinartiklar jag betat mig igenom ikväll..
Behöver ha något annat än foder att tänka på..

kl

Här kommer lite bilder på min IR fångponny.
För ganska exakt ett år sedan vägde hon 460 kg på en våg.
Ett år senare visar måttbandet 350 kg (har ingen möjlighet att väga henne).
Men för den som vill se min älskade lilla ponny som har varit med i ett antal inlägg här så (har blivit övertalad av en av användarna här att lägga in bilder på henne).

Hon är såååå himla fin. Och vilket bantningsjobb, klar inspiration för oss andra som sliter, att se att det går. Superbt jobbat!

Går det att göra bara sockeranalys? Jag gjorde ju det på gamla höet, men då i samband med vanlig analys.

Någon som vet vad det kan gå på?

Jag hoppas att det bara är snön, men om det inte är det så är det nog ganska mycket socker i detta höet. Hovarna börjar bli hemska igen. :cry:

Nu kanske det skiljer på silage och hö, det vet jag inte, men kan leta upp min faktura. Kostade strax under 500 om jag minns rätt (typ 470 kr eller så)

Din häst har en så OTROLIGT häftig färg :love:!

Jag håller med.
Jag trodde hon skulle vara helt vit nu egentligen. Det har gått flera år från kolsvart till detta. Hon var helt svart med vita strån i pannan när jag köpte henne. Men början av halsen och huvudet är ju nästan vitt. Så det gäller att passa på att fotografera.

Vilken fin och slank ponny!:) Härlig skimmelfärg. Hur gammal är hon? Ras?
Hon ser inte alls ut som en IR ponny på fotot!

Håller med övriga- VILKEN färg:love:

Såg framför mig en normalbrun med stjärn:angel:

Hon är jättefin i kroppen.

Vilken fin och slank ponny!:) Härlig skimmelfärg. Hur gammal är hon? Ras?
Hon ser inte alls ut som en IR ponny på fotot!

och till axel

Håller med om att hon är fin!

Det är en newforest ponny f 2001.
Hon har tappat sina fettdepåer (tycker jag i alla fall). Synd att jag inte har ngn bra "start" bild att visa.

Men hon hade en hals som var mkt bredare, ingen manke, fettkuddar ovanför frambenen, på korset osv. Men mysig att rida barbacka på. Jag tror inte det är riktigt samma sak nu längre.

*KL

Jag slänger in en bild på min fjordvalack. Han har pålagringar i bakknäna så jag har inte kunnat motionera honom för att han har haft ont. Eftersom han bara är 8 år och pålagringarna är stora så är prognosen inte vidare bra. Jag bestämde mig för att ge smärtlindrande och prova att sätta igång honom för att se om han "håller" när han har fått chansen att sätta muskler.

Hela sommaren var han konvalecent och bara slappade i hagen vilket resulterade i att han blev överviktig. Nu har han gått ner lite i alla fall och det märks för han är mkt frächare i benen nu när han inte är lika tung.

Jag har ännu inte bestämt om jag ska ha kvar honom eller om han ska få vandra vidare...

I somras:
30193506.jpg

Nu:
30193537.jpg

Är han jättefet nu? Är det någon skillnad sedan i somras?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 789
Senast: Ninnurur
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka