Sv: Uppdrag Bantning! (Bantningstråd nr 2)
Ja jag brukar kalla henne Semlan, men idag var hon på dåligt humör och skulle mest bitas hela tiden
Så då fick hon heta Fetto!
För att hon var så ouppfostrad.
1. Hon gnäggade inte när jag kom till stallet, det brukar vara dunder och brak när jag öppnar stalldörren - hon brukar så och hoppa i boxen med
öronen framåt och gnägga glatt. Nu stod hon bara och stirrade på mig. Då vet man vad hon är på för humör.
2. När jag öppnade boxdörren försökte hon rymma.
3. När jag skulle göra matpåsar och hinkar så levde hon rövare i boxen, så att jag var tvungen att stänga hennes lucka.
Då ängande hon sin tid åt att välta ut allt vatten ur hinken, och slänga på nacken i "hingstsvingar".
4. När hon skulle stå på spångången när jag mockade, så försökte hon gräva sig till kina.
5. När vi skulle borsta så bet hon på kedjorna så att det rasslade, hon ville inte gå efter "Vill man vara fin så får man lida pin."
6. Hon blev livrädd för uppsittningspallen när jag skulle sitta upp.
7. Hon blev livrädd för hinderstöden i ridhuset.
8. Hon blev livrädd för bommarna som låg i ridhuset.
Ja. Ibland är det roligt att ha ett sto
Det är tur att vi är lika jäkliga båda två
(Hon gnäggade åt mig när jag åkte hem
)
Jag tror att hon har bytt taktik, hon är en ängel med personalen numera. Hon brukade släpa personalen efter sig när hon skulle in från hagen
alt. springa på bakbenen
men nu har hon blivit snäll.
Tror att hon måste ta ut sin energi på någon och då är det jag som får stå ut. Såfort jag inte är i stallet så står hon som en ängel i boxen
Så idag fick hon heta Fetto
I övrigt så börjar hon bli ganska smal, efter ett litet återfall då hon började bli fetare igen.