Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min bajsar sällan på ridtur men kissar typ alltid
Helst innan jag hoppat upp, annars i början av passet (och gör han inte det går han och kniper ). Han har definitivt en "kiss-fläck" på gräs, mellan stallet och uppsittningsplatsen
Ja det kan man gör men det hjälper inte min häst han kissar absolut inte i boxen om jag gör detBrukar alltid släppa den typen av hästar i boxen en stund innan ridning
Björnen och cobben som skiter I skogenCoben hälsar att skiter, det gör man i skogen
Hon bajsar aldrig på asfalt, typ aldrig på grusväg, ridbana eller ridhus. Praktiskt!
Min brukar inte heller göra det när vi rider ut och det är absolut ingenting någon lärt honom.@MimmiNO @Sirap
Min tidigare shettis var en sådan som aldrig någonsin bajsade när hon var ute och sprang, tömkördes, longerades, kördes eller liknande under de 5-6 åren jag hade henne. Även om vi var ute i tre timmar och gick. Men det var inte på något sätt inlärt (jag hade henne från föl), utan det var helt enkelt sådan som hon var.
Nuvarande storhäst är motsatsen och kan ibland bajsa flera gånger på en halvtimme, men nästan alltid någon gång när vi rider.
Tycker det känns som man sitter fast uppe på ryggen när man väl satt sig i den. Väldigt mjuk och skön och lagom varm tycker jag att min ärIdag fick jag testat vår nya barbackasadel som fick högsta poäng av både mig och cob!
Visa bifogad fil 129137
Vi kunde rida i alla gångarter och klättra både upp och ner utan att den flyttade på sig, och både jag och fröken fann den synnerligt bekväm. Fröken passade till och med på att testa om den var monstersäker (det vill säga om matte satt kvar även när cob helt plötsligt hoppade en meter åt sidan), vilket den var, så 10/10!
Det gör jag alltid, oavsett häst.Brukar alltid släppa den typen av hästar i boxen en stund innan ridning
Det gör jag alltid, oavsett häst.
Så himla skönt med okomplicerade hästar. Guld värt.I fredags körde jag Elsa till ridhuset då det blåste något enormt. Hade sån tur att där var andra hästar och barn där så vi fick möjlighet att miljöträna på det. Hon var en pärla och så himla enkel att ha med helt själv, står som ett ljus när jag ska ta grejer från bilen, sadla, stänga/öppna portar osv.
Idag följde vi med som sällskap till konvalescenten i stallet då han ska skrittas 30 min och han gärna är lite på tårna själv. Gick super, Elsa känns så rutinerad att ha med, inga problem att ta täten
Verkligen! Så glad att jag lagt mycket tid på att vänja henne vid en massa saker och speciellt att hon kan klara saker själv utan sällskap. Kommer ihåg när hon kom, detta yrväder som inte gjort något alls och kunde inte ens lyfta fötter utan att slänga sig.Så himla skönt med okomplicerade hästar. Guld värt.