Håller med. Jag ser tjocka hästar jämt & ständigt och undrar verkligen hur folk tänker.Hon är fin! Kom ihåg att många hästar är överviktiga.
Lite mer muskler på henne så är hon snart ännu finare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med. Jag ser tjocka hästar jämt & ständigt och undrar verkligen hur folk tänker.Hon är fin! Kom ihåg att många hästar är överviktiga.
Tack Vill inte ha henne fet innan betet men sen ibland tänker jag att hon ser så himla smal utHon är fin! Kom ihåg att många hästar är överviktiga.
Åh vad roligt att ni hittat ett nytt ställe. Där ni står nu låter ju till att ha mycket problem.
Tycker inte hon ser smal ut, men tycker hon ser bra ut! verkar som hon gått ner sedan du fått henne tycker även hennes överlinje ser ut att utvecklas
Om du kollar på hennes kors är det ju hänt en stor utveckling mot första bilden du la upp. Så ser definitivt skillnad. på Donna syns revbenen när hon rör sig, det tycker jag dom skall. Hon går på fri tillgång, så hon kan anpassa själv, så hoppas jag hon kommer muskla på sig lite när hon börjar kunna få mer regelbunden motionTack ja mamma-magen försvann inte mellan föl och kul att överlinjen ser bättre ut även på bild! Hade en vikt padd vid manken först under sadeln men den behöver jag inte längre
Om du kollar på hennes kors är det ju hänt en stor utveckling mot första bilden du la upp. Så ser definitivt skillnad. på Donna syns revbenen när hon rör sig, det tycker jag dom skall. Hon går på fri tillgång, så hon kan anpassa själv, så hoppas jag hon kommer muskla på sig lite när hon börjar kunna få mer regelbunden motion
Ja hur vet man när man ska klä av sig det är alltid lä och solen ligger på mot ligghallen där jag mockar och pysslar innan ridning. Så det känns alltid mycket varmare och man kan gå i t-shirt när det fortfarande är rätt kallt i luften för det är varmt i solen mot byggnaden. Nu har vi haft runt 15-17 men det är garanterat 25 framför lösdriften. På vårvintern red man ju iväg med för lite kläder så nu är jag rädd o frysa o har ingen aning hur man ska klä sigAlltså att kunna rida utan massa tjocka kläder
Visa bifogad fil 89413
Det gjorde jag klokt nog idag. Igår fick jag för mig att långärmad fleece och fleeceväst var nödvändigt när vi red ut, vilket innebar att jag kom hem ganska varm Det är alltid ett sådant under för mig när det blir varmt
Idag kom vi iväg och kunde köpa flugmedel och jag har gjort en mental notering om att plocka fram flughuvorna så att de finns lättillgängliga när behovet kommer. Sommar, vi är på väg!!
Tror mest det är hennes kroppstyp som luras lite för jag kan se på hur biffig hon blir när hon kommit i träning ser så fram emot att kunna se henne utvecklas!Ja den bilden var jag osäker på om jag ens skulle lägga upp
Din Donna är bra musklad redan nu tycker jag
Jag kommer faktiskt dra på flugtäcket imorgon. Donna har varit så irriterad redan på alla kryp och hade även fått några bett. Så nu får hon testa sitt nya bucas flyg täcke. Hon har även en matchande luva i zebraAlltså att kunna rida utan massa tjocka kläder
Visa bifogad fil 89413
Det gjorde jag klokt nog idag. Igår fick jag för mig att långärmad fleece och fleeceväst var nödvändigt när vi red ut, vilket innebar att jag kom hem ganska varm Det är alltid ett sådant under för mig när det blir varmt
Idag kom vi iväg och kunde köpa flugmedel och jag har gjort en mental notering om att plocka fram flughuvorna så att de finns lättillgängliga när behovet kommer. Sommar, vi är på väg!!
Hon är väldigt fin men man får lov att vara partisk i den typen av frågorVi fick bilder från fotografering i helgen. Tyckr ju själv hon är finast i världen Visa bifogad fil 89463
Japp vi tog för ett par veckor sen! Avmaskade förra helgen för de var sol och +17 och skulle vara i typ 5 dagar. Helt säker på att det skulle hinna torka upp men nej! Det är fortfarande för blött i sommarhagen, hästarna kommer trampa sönder. Men har iallafall hunnit mocka hela hagenHar ni gjort kolla masken än?
Ska nog göra det i veckan som kommer
Japp vi tog för ett par veckor sen! Avmaskade förra helgen för de var sol och +17 och skulle vara i typ 5 dagar. Helt säker på att det skulle hinna torka upp men nej! Det är fortfarande för blött i sommarhagen, hästarna kommer trampa sönder. Men har iallafall hunnit mocka hela hagen
Vi släpper ut dem när de första grässtråna kommer och det är torrt, så betar de in sig automat ju mer gräs som kommer upp, inget krångel med att beta några timmar åt gången men vi har tre sommarhagar varav två är kopplade på lösdriftens vinterhage, att växla mellan.Oj va snabba ni är
Vi räknar med bete sista Maj för de ska hinna växa upp. Har mer torrt än blött här.
Jag har också mockat hela hagen, då har bara Goldie gått där sen början av februari och två andra hästar sen oktober. Ingen mockade efter de två så kört ut 4 traktorskopor skit….
Vi släpper ut dem när de första grässtråna kommer och det är torrt, så betar de in sig automat ju mer gräs som kommer upp, inget krångel med att beta några timmar åt gången men vi har tre sommarhagar varav två är kopplade på lösdriftens vinterhage, att växla mellan.
Men som sagt. Det är för blött än. Den ena plaskar och den andra ligger i lutning men har ändå inte torkat upp helt. Men det kom ju typ 40cm snö för två veckor sen och det har ju egentligen bara precis smällt bort. Tålamod! Vi brukar kunna släppa dem runt 15-20e april. Men hoppas på slutet av nästa vecka iallafall