Uppdateringstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
en period red jag bara dressyr eller ut i skogen och då hade jag bara en dressyrsadel som jag red med jämt! Det fungerade bra, var en vuxen stark häst. Hon hoppade med en kompis och då tog hon sin egen sadel.
Hade jag haft unghäst hade jag velat komma upp mer från ryggen med en hoppsadel då vi ridit ut. Lättare att hålla balansen om den bockar också.

Senaste åren har vi hoppat och ridit dressyr och har därför två sadlar. Dressyrsadeln är dessutom för dyr för att rida i skogen med 😅🙃
Nu är hon väldigt dräktig så köpte en billig barbackapadd från hööks för 500kr, hennes sadlar blev snabbt för smala när hon breddade sig i början av dräktigheten då hon fick fri tillgång på foder.
Den fungerar toppen! Inte alls halkigt så har ridit i skogen som vanligt med den sen november.
Ni skrittar vi bara så då kan vi vara utan 😆

Har en barbackapadd med men ja är så jäkla osmidig när jag hoppar upp 🙈 så den är knappt använd
 
True 😂
För om den hamnar snett, hur gör man då? 😂 min va dyr med o är jättefin så känns onödigt att bara ha
Min är som en stjärtlapp bara och hamnar lite snett ibland när vi galopperat en bit. Då får den ligga snett bara. 😅

Under vintern har jag ridit 95% i vanliga träningstights så jag har inte haft problem med att den har hamnat snett när jag hoppat upp. Har en pall och en ponny så lägger bara över benet och glider på plats. Har jag haft helskodda ridbyxor har jag bara dragit den lite snett åt motsatt håll innan jag hoppat upp så hamnar den rakt när jag kravlat mig på plats med klistriga brallor 😂🙈
 
Min är som en stjärtlapp bara och hamnar lite snett ibland när vi galopperat en bit. Då får den ligga snett bara. 😅

Under vintern har jag ridit 95% i vanliga träningstights så jag har inte haft problem med att den har hamnat snett när jag hoppat upp. Har en pall och en ponny så lägger bara över benet och glider på plats. Har jag haft helskodda ridbyxor har jag bara dragit den lite snett åt motsatt håll innan jag hoppat upp så hamnar den rakt när jag kravlat mig på plats med klistriga brallor 😂🙈

Åh herregud, galopperar du i den? 🙈 ja det vetefan om jag vågar.
Jag rider också alltid i träningstajts 🙂
 
Åh herregud, galopperar du i den? 🙈 ja det vetefan om jag vågar.
Jag rider också alltid i träningstajts 🙂

Jaa fullt ös på skogsvägarna 😆 tidig 30 årskris tror jag 🤷🏼‍♀️

med padden är det inte så halkigt åt sidorna ifall hon hoppar iväg åt nått håll. Handtaget på padden är inte till nån nytta men om jag behöver håller jag en hand i remmen till bröstan! Padden glider bak utan bröstan så den har två funktioner, fegisrem och hålla padden på plats 👌🏻 Här är vår outfit sen november 🤪

4C3F8A59-29ED-4A2A-9B7D-396F474A3C40.jpeg
 
Jaa fullt ös på skogsvägarna 😆 tidig 30 årskris tror jag 🤷🏼‍♀️

med padden är det inte så halkigt åt sidorna ifall hon hoppar iväg åt nått håll. Handtaget på padden är inte till nån nytta men om jag behöver håller jag en hand i remmen till bröstan! Padden glider bak utan bröstan så den har två funktioner, fegisrem och hålla padden på plats 👌🏻 Här är vår outfit sen november 🤪

Visa bifogad fil 90257
Smart med bröstan 🙂
 
Min yngling Elsa (som kommer hem strax från uppfödaren) fick ett halvsyskon idag som ser på pricken likadan ut som hon gjorde som föl. Sa till uppfödaren att de kan bara skicka ner den när de vill när de ändå vet vart de ska med Elsa :angel:
 
279657219_579056403412944_4803771491876647835_n.webp


Hallå, ett ögonblick att uppskatta att jag idag kom hem från uteritt klockan 20:45 och det fortfarande var ljust?! :love:

Vi hade en spännande tur. Det hade växt upp kossor där det inte brukar vara kossor, vilket gjorde att fröken var tvungen att bli till en drake och huffa misstänksamt. :p

Generellt var hon dock väldigt pigg och glad!
 
Jag är den där typen av ryttare (och människa i allmänhet) som hatar blåst. Regn och snö går bra, blåst suger.
Då är det lite extra nice att ens granne har byggt ridhus, så att man slipper värsta blåsten ibland :D

Screenshot_2022-05-11-13-35-11-798_com.miui.videoplayer.webp

Några klipp: https://www.instagram.com/p/CdaobWPqMyU/

Jag ser verkligen fram mot att rida för tränare igen! Det är snart fem månader sedan sist på grund av flytt och annat i livet, och fröken är så rolig att jobba med att jag vill kunna göra henne mer rättvisa :love: Men jag får hålla mig lite i skinnet då jag precis börjat jobba lite efter en längre sjukskrivning och inte får planera in för mycket (även om det är kuuul!). Men någon gång i sommar, då ska vi ta mig tusan komma igång igen!

För övrigt är det skönt att två av tre hästar här hemma nu har nästan hel sommarpäls! Bara shettisen kvar - vi skrapar av en rejäl hög hår varje dag men det tar sin lilla tid ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 247
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 526
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp