I fredags red jag och fröken upp till fina spring-vägen. Det inleddes lite lätt dramatiskt när hon blev upprörd över vår omkullblåsta soptunna och skulle ta några snabba steg bakåt för att undvika den. Bara det att hon backade rakt in i hagtråden, vilket givetvis inte alls var kul och föranledde en raketstart
Nåja, turligt nog har vi en hyfsat stor gårdsplan så jag fick stopp flera meter innan vägen, så det var en success och alla inblandade överlevde utan större men än momentär förskräckelse
Efter att ha fått andas i fyrkant en stund lugnade fröken ner sig så att vi kunde gå iväg. På vägen upp höll grannen på att fälla träd, men det gick bra. Och sedan fick vi komma ut och springa
Igår körde vi lite transportträning. Blev bara några minuter, för kände inte att mer behövdes. Vi har kommit så pass att jag skickar in henne och stänger bommen, väntar lite och sedan öppnar efter att ha bett henne att vänta så att hon inte går förrän det är helt öppet. Snart dags att stänga helt!
Idag hade jag egentligen planerat att rida i paddocken. Meen solen sken och vi kände att vi tog en ute-dressyr istället. Hade ändå tänkt jobba på galoppen och vad är bättre än att jobba på galoppen ute? Himla nöjd - vi fick till några superfina fattningar, och jag lyckades till och med få till en riktigt snajsig sits. Jag har en tendens att vara lite lat, så ibland kommer jag på mig själv med att liksom sluta rida och bara åka
Men inte idag! Idag var både jag och fröken spot on