Uppdateringstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jeg også skrive her?
Jeg har hatt første ridetur på 6 uker og 3 dager i dag. Jeg falt og brakk ryggen på 2 steder og har ligget på sykehus og måttet ta det med ro til alt var grodd. Men i dag fikk jeg skritte 30 min som var fantastisk.
20220517_122416.webp
 
Nu gick vi bara på asfalten och då blev det precis rätt 🙂
Gillar översikten som blir såhär i kalendern!
Dock är detta promenader, inte uppsuttet
 

Bifogade filer

  • A2517F5A-F97E-4B76-9730-8883CF21667B.webp
    A2517F5A-F97E-4B76-9730-8883CF21667B.webp
    29 KB · Visningar: 73
Red ett så himla bra dressyrpass på lunchen! Kort, 40 min så bara 20 effektiv tid, men ändå så himla värt! Galoppen funkade utan strul, blev bara fel en gång.

Vi har haft problem med att han är spänd, framför allt på ridbanan, och då blir det total kris och kaos och mest rodeo. Så vi jobbar mycket med att han ska vara avslappnad och det verkar ge bra resultat :)
 
Tog en promenad idag med hund och häst och använde appen för första gången!
Känns som vi hade bra tempo 🤣Visa bifogad fil 91082
jag använder den appen mycket och det tar ett tag att få rätt gångart, upplever jag iaf. Men sen stämmer den oftast överens med min bild av turen. När jag och gammeltanten powerwalkar ligger vi på ungefär 4,8-5km/h. Det viktigaste är att telefonen ligger hyfsat still i fickan 😅
 
jag använder den appen mycket och det tar ett tag att få rätt gångart, upplever jag iaf. Men sen stämmer den oftast överens med min bild av turen. När jag och gammeltanten powerwalkar ligger vi på ungefär 4,8-5km/h. Det viktigaste är att telefonen ligger hyfsat still i fickan 😅
Ja när du nämner det låg den ju i fickan på byxorna (på sidan av låret) så det är nog därför gårdagens promenad tillomed visade galopp 😅🙈
 
Äääh nu går de långsamt på promenaderna med preggot här. Ca 6v kvar till fölis så det får väl vara godtaget ändå. ❤️
Går på gräs nu, men inte så kraftig vall så äter fortfarande endel hö. Men rättså fin ändå för att vara väldigt högdräktig🤩
 

Bifogade filer

  • ADAD38F7-F69A-4ABC-95A1-CA480D78ACAA.webp
    ADAD38F7-F69A-4ABC-95A1-CA480D78ACAA.webp
    464,5 KB · Visningar: 59
Vi red ut idag i vår nya sadel (Startrekk) ;) och red hela turen utan att hoppa av med en kompis i stallet. Hon gjorde det så bra och super stolt matte :D vi har mycket läskiga saker runt, grannen klippte gräset precis bredvid oss, men även det gick bra!
Vilken modell på startrekk är det?
 
Just hemkommen från en utforskartur. Dyr fröken idag :love: Blev runt en mil och vi fick fin variation på underlag!

Jag rider typ alltid tillsammans med min man, som gillar att gå och springa längre sträckor (han är den där typen som gillar maraton och sådant). Det är mycket trevligt för jag får all fördel av att ha ett sällskap att prata med, samtidigt som jag kan vara fullständigt självisk ifråga om hur jag vill rida :D

Idag blev jag sugen på att ta en längre tur någon gång på semestern! Kanske faktiskt planera en efter karta och sådant, istället för att bara utforska och behöva lita på make/häst för att komma tillbaka :idea: Maken har hyfsat lokalsinne, problemet med att låta hästen hitta hem är att ibland går hon hemåt, ibland vill hon gå och utforska något mer :D Själv har jag nada lokalsinne tyvärr.
 
Första gången veterinär tagit betalt för att skriva ut recept för avmaskning..
Antar jag haft tur innan 🙃
 
Här har de varit olika. Normalt om det varit mitt enda ärende tror jag de tagit betalt. Men nu senast bad jag min seminvet skriva ut och hon fixade ändå. 🙌🏻
Ja det är oftast är det bara medlet jag vill ha och brukar smsa ”min” veterinär men nu har jag flyttat och därmed nya veterinärer 😅
 
Varit o ställt upp en garderob på logen i nya stallet. Vi flyttar nästa helg och jag är nervös för ihopsläpp.. men hon kommer må bättre med hagsällskap, helt klart! Och sen lösdrift i vinter som är jättefin ♥️
Hagsällskap betyder oerhört mycket. Min häst släpptes ihop med stallägarens 3 hästar förra helgen och man märker på henne att hon trivs bättre nu än när hon gick ensam i en hage bredvid de andra.
 
Ja man oroar sig alltid. 😄 men märker verkligen hur viktigt det är för dom. Vi har stora hagar och där har varit noll spark eller annat. Dom fixar till i flocken själva och njuter av sällskapet. Donna är super bra på att vara själv och bryr sig inte ett dugg om dom andra går in, men hon gillar inte at gå I en hage själv hela dygnet, då sprang hon massor och vore orolig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 247
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 526
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp