Uppdateringstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Andra uteritten idag och hon är bara en stjärna. Vi har med sällskap, men jag är så himla tacksam för denna hästen. Vi har mycket läskiga saker runt oss (tex måste man rida under en storvägs bro vart det kör mycket bilar och lastbilar, som låter och hon bara går som om hon aldrig gjort annat :love:) Så himla stolt av min häst. Hon är bästa köpet jag någonsin gjort, så himla tacksam för att ha henne i mitt liv. Särskilt eftersom jag har varit så nervös pga min förre som drog och slängde av på ute ritt i panik så är Donna bara en klippa. Nu blir det avsuttet imorn och onsdag, sen nog att skritta ut igen på torsdag.
 
Varit o ställt upp en garderob på logen i nya stallet. Vi flyttar nästa helg och jag är nervös för ihopsläpp.. men hon kommer må bättre med hagsällskap, helt klart! Och sen lösdrift i vinter som är jättefin ♥️

Jag är så trött i huvudet, glömmer saker o har svårt att ta in nya saker med.
Inser igår att när vi lämna garderoben sa nya stallägaren att de blir ändring vilka hästar Goldie ska gå med där. De innebär ihopsläpp med en ”ranghög” valack som hon bara ska gå med en månad. Sen är det inte samma hästar hon ska gå på bete med som på lösdrift i höst 🙃 Även fler saker kom upp, verkar inte vara någon som rider i nya stallet t.ex och hon vill inte ha barn i stallet?
Jag har inga barn men pojkvännens son gillar att följa med..
 
Jag är så trött i huvudet, glömmer saker o har svårt att ta in nya saker med.
Inser igår att när vi lämna garderoben sa nya stallägaren att de blir ändring vilka hästar Goldie ska gå med där. De innebär ihopsläpp med en ”ranghög” valack som hon bara ska gå med en månad. Sen är det inte samma hästar hon ska gå på bete med som på lösdrift i höst 🙃 Även fler saker kom upp, verkar inte vara någon som rider i nya stallet t.ex och hon vill inte ha barn i stallet?
Jag har inga barn men pojkvännens son gillar att följa med..
det där låter jätte konstigt!
 
Fick just odlingssvar att mina hästar är negativa på stor blodmask :banana:
Inte för att jag trodde att de skulle ha någon, men är lite lätt nojig :o stora hade 450 epg av lilla så honom avmaskar jag nog, de små <25 så de slipper.

Har gjort odling två år i rad och kan förhoppningsvis sluta vara nervös över det nu..
 
Jag är så trött i huvudet, glömmer saker o har svårt att ta in nya saker med.
Inser igår att när vi lämna garderoben sa nya stallägaren att de blir ändring vilka hästar Goldie ska gå med där. De innebär ihopsläpp med en ”ranghög” valack som hon bara ska gå med en månad. Sen är det inte samma hästar hon ska gå på bete med som på lösdrift i höst 🙃 Även fler saker kom upp, verkar inte vara någon som rider i nya stallet t.ex och hon vill inte ha barn i stallet?
Jag har inga barn men pojkvännens son gillar att följa med..
Jag hade bara sagt tack men nej tack 😬 dedär låter som dömt för ännu mer ändringar i hästarnas flockar och märkliga regler framöver.

Synd att bra stall inte växer på träd!
 
Jag hade bara sagt tack men nej tack 😬 dedär låter som dömt för ännu mer ändringar i hästarnas flockar och märkliga regler framöver.

Synd att bra stall inte växer på träd!

Jag gjorde det och de blev inga hardfeelings som tur e 🙂
Vi stannar där vi är och de är redan lugnare då en viss inhyrd flyttat.
Jag påverkas mycket av andra märker jag och rycks med lite för lätt i deras negativa snack.

De finns många fördelar där vi är.
De är ändå bara inne 21-22 till 06-07
Jättefint hö
Jag kan ha med hunden lös
Trevliga ägare
Väldigt fina ridvägar
Stora hagar
 
Jag gjorde det och de blev inga hardfeelings som tur e 🙂
Vi stannar där vi är och de är redan lugnare då en viss inhyrd flyttat.
Jag påverkas mycket av andra märker jag och rycks med lite för lätt i deras negativa snack.

De finns många fördelar där vi är.
De är ändå bara inne 21-22 till 06-07
Jättefint hö
Jag kan ha med hunden lös
Trevliga ägare
Väldigt fina ridvägar
Stora hagar
Det är så viktigt med bra stämning! Det är vår fritid och så stor del av livet både socialt och ekonomiskt. Finns inte utrymme för massa krångel och negativt. 💕
Min står hos min kompis nu och det finns många fördelar. Men det är bara vi två och vi har lite olika tider = lite ensamt ibland. Annars står vi på anläggning med 8 privathästar och vi är ett litet gäng som umgås, tränar och bara har roligt med hästarna. Saknar dem ibland 😎
 
Och jag tycker det är så ofantligt skönt att ha hästarna hemma, så jag slipper att umgås med folk runt dem om jag inte aktivt eftersöker det :angel:

Dock mycket hästar i mina trakter så man lider ju inte direkt brist på hästmänniskor heller.
 
Idag fyller jag år, så hästarna fick gå med på en födelsedagsphotoshoot!
282164037_10225072281932349_8250644709310846851_n.webp


Hade med grimman ner i hagen till shettisen med, men hon sa "nej nej, jag behöver inte något sådant för att ställa upp" :D:love:
 
Man blir ju avundsjuk 😍
Fullt förståeligt, jag hade också varit avundsjuk på mig :D

En sak som jag dock älskar typ lika mycket som variationen här där vi bor, är att folk rent generellt är så enormt mycket mer hänsynsfulla när man kommer med häst mot vad de var när vi bodde i Göteborg. Jag är liksom van vid att folk är superstressade, kör upp i baken på hästen, inte väjer något och dylikt. Här är de "mindre hänsynsfulla" förarna de som bara saktar ner lite, men fortfarande kör ut ordentligt så att de inte kör förbi en halv meter bort. Många är extremt noga och både saktar ner och väjer.

Första gången jag mötte en timmerlastbil på vägen höll jag på att få totalt hjärtsnörp för Gud vad stora de är, men efter att ha insett att typ alla som kör här har full koll så är jag numera typ lastbilssäker :D

(Hästen har aldrig brytt sig ... hon reagerar mer ifall hon ser ett badkar där hon inte tycker det borde vara ett än ifall det kommer trafik.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 247
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 264
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 526
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp