Det är ungefär så jag gjortBra idé. Jag vill gärna ha valp från henne i framtiden när det är läge och det är troligt att hon kommer ta fler kullar om det går som planerat, hon har bara en småskalig uppfödning men dom hon får är bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ungefär så jag gjortBra idé. Jag vill gärna ha valp från henne i framtiden när det är läge och det är troligt att hon kommer ta fler kullar om det går som planerat, hon har bara en småskalig uppfödning men dom hon får är bra.
Ännu en anledning till att ha dobermann alltså. Skiten trillar av när de torkar och de drar in väldigt lite.Aha men dom har väl smuts på sig ändå? Jag har ju mina i soffan och soffan men det kanske inte alla har?
Som patrullhund är hovawart ett relativt säkert kort. Hanarna kan falera på storleken om de är kinkiga och inte ger dispans men det verkar vara sällan som de inte gör det. Dessutom uppskattar många draget.Vet att jag skrivit det förut, men jag är väldigt sugen på hund nummer tre just nu. Varken Floki eller Tonto visade sig att fungera till patrulleringen, Tontos tassar är för dåliga för att fungera bra till draget på tävlingsnivå, men han är som tur var väldigt nöjd med att träna på hobbynivå, och jag tycker att Floki är mer byggd för hastighet än drag, så han har lite svårt att orka med som ensamhund. Men frågan är ju vad jag ens ska kolla på för ras? Jag känner mig helt lost.![]()
Som patrullhund är hovawart ett relativt säkert kort. Hanarna kan falera på storleken om de är kinkiga och inte ger dispans men det verkar vara sällan som de inte gör det. Dessutom uppskattar många draget.
Precis så tänker jag medÄnnu en anledning till att ha dobermann alltså. Skiten trillar av när de torkar och de drar in väldigt lite.
Schamponerar max en gång om året och luktar ändå gott.
Skulle aldrig orka ha pälsiga hundar.![]()
Det beror på när beskrivaren skickar in, vilket ibland kan vara några dagar senare. När det väl är inskickat kommer det upp efter något dygn.Det skickas in av beskrivaren efter, så det kan nog ta några dagar.
@Milosari hur lång tid brukar det ta?
Flera månader ska det inte ta. När man har wifi så är det bara att klicka på en knapp.Väääldigt t olika skulle jag säga.
Vissa mh kan dröja månader, andra är inrapporterade inom en vecka. Typ
Om du orkar med en, så tänkte jag direkt på Riesenschnauzer. Robust och tålig för patrullering och brukar väl synas en hel del inom olika dragsporter? Dock väldigt annorlunda i temperament jämfört med vallhundar.Det är sant, såg en hel del av dom när jag tränade med mina. Tyvärr är dom på tok för tunga och långsamma för att fungera för drag tycker jag. Är van vid BC när det gäller reaktioner osv i träning så tycker dom är lite för långsamma där för att jag ska tycka att det är roligt.
Om du orkar med en, så tänkte jag direkt på Riesenschnauzer. Robust och tålig för patrullering och brukar väl synas en hel del inom olika dragsporter? Dock väldigt annorlunda i temperament jämfört med vallhundar.
Visste inte att det fanns en maxgräns! Ja, kan tänka mig att hanar då absolut blir för stora tyvärr.Jag gissar på att hanarna är förstora? Dom får max vara 65 cm höga och ska vara lätta nog att jag ska orka lyfta den vid behov. 30 kg är nog absolut max och SKK verkar säga 35-47 kg (Maxvikten är nära på lika stor som jag själv är med mina 52 kg.)![]()
Visste inte att det fanns en maxgräns! Ja, kan tänka mig att hanar då absolut blir för stora tyvärr.
Flera månader ska det inte ta. När man har wifi så är det bara att klicka på en knapp.
Coop forum brukar ha ett vanligt hundschampo från dogman. Det är parfymerat men inte så farligt.Suck. Hundschampot verkar vara slut, för jag hittar verkligen inte flaskan här hemma. Klart den måste ta slut någon gång, men ja... Hundarna behöver verkligen ett vårbad och det hade passat så bra idag om jag bara hade haft schampo. De blir så fluffiga av att jag använder mitt egna, så undviker helst det.
Butiken där jag köpte det förut har slutat sälja den sorten, men herregud så många specialschampon det finns nu! Kollade i två djuraffärer + mataffären. Schampo för svart päls, för vit päls, för brun päls, schampo som har kyleffekt, schampo med parfymer... NEJ! Ge mig ett vanligt jäkla standardschampo, helst parfymfritt. Hur svårt ska det vara?
Så, jakten fortsätter. Hittar jag inget som går att köpa vid lunchtid imorgon så får de sig ett bad på eftermiddagen med mitt schampo ändå. De är så jäkla smutsiga nu, minns inte ens om jag badade dem förra året![]()
Ska kolla om det kanske finns på hemköp också, har för mig att de haft dogman-grejer förut. Finns tyvärr inget coop i närheten här.Coop forum brukar ha ett vanligt hundschampo från dogman. Det är parfymerat men inte så farligt.