Alltså, det här med att vänta... valparna är fyra veckor och normalt sett är det ju en oändlig fyraveckorsväntan kvar då, men jag som måste vänta ända till 15 veckor... hur fasen står man ut?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man gläder sig åt tanken att man slipper den absolut värsta valptiden.Alltså, det här med att vänta... valparna är fyra veckor och normalt sett är det ju en oändlig fyraveckorsväntan kvar då, men jag som måste vänta ända till 15 veckor... hur fasen står man ut?!
Man gläder sig åt tanken att man slipper den absolut värsta valptiden.
Jo jag vet, importerade själv en valp från Tjeckien förra våren och det var en lång väntan från januari till maj i kombination med huvudbryet kring alla gränserna som stängde när pandemin tog fart.Det är ju helt sant förstås. Men det är ändå svåååååårt.
Är han fortfarande halt om en vecka bör du boka in en veterinärundersökning i första hand, om veterinären då bedömer att hunden ska röntgas kan ni ju lika gärna lägga till SKK-bilder samtidigt. Håller tummarna för att han är ohalt då!Louie är halt, vänster fram jag tror att det är en muskelskada, men har en dålig magkänsla inför nästa veckas ettårsröntgen. Har aldrig haft en belastad hund, och förr eller senare kommer det ju så klart.
Frågan är om man bör avvakta röntgen om han fortfarande är halt då? Eller spelar det någon roll?
Är han fortfarande halt om en vecka bör du boka in en veterinärundersökning i första hand, om veterinären då bedömer att hunden ska röntgas kan ni ju lika gärna lägga till SKK-bilder samtidigt. Håller tummarna för att han är ohalt då!
Så är det när man köper importvalpAlltså, det här med att vänta... valparna är fyra veckor och normalt sett är det ju en oändlig fyraveckorsväntan kvar då, men jag som måste vänta ända till 15 veckor... hur fasen står man ut?!
Så är det när man köper importvalp
Man vänjer sig efter några gångerJag vet! Det är fasiken inte mänskligt!
Man vänjer sig efter några gånger
Min import är 8 veckor nu och hennes syskon har börjat flytta till sina nya hem. En bror ska till Danmark så hon har iaf en lekkamrat kvar
Så himla roligt!!! Säg till om du vill ha input och hjälp att navigera.Cockerspaniel är vad som verkar passa bäst för både dottern och mig. Det är helt @Myrten som är att skylla för det
Följer visst uppfödaren på facebook Har misstänkt ett tag att det är samma, men ja, nu blev det lite bekräftat med valparnaJag har blivit mormor! Och Healeys min visar att två valpar minsann inte är så bara.
Visa bifogad fil 67514
Matmössa?Dags att ge sig ut på cykeltur med hundarna. I skymning Kommer tveklöst ha på cykelhjälmen idag, räknar med att vi ser både rådjur och harar. Det är lite läskigt att cykla då, även om det hittills aldrig skett någon olycka.
Hade iaf tur även idag med att de hade blivit rastade och fått middag när jag kom hem lite sent från jobbet. Killen hade glömt sätta på Aysu matmössa, så han hade stått och hållit i hennes öron under tiden hon åt "Det går ju inte att avbryta henne när hon äter, och hon är ju ändå klar så snabbt!" sa han. Nåja, hon var nog väldigt glad åt att få middag iaf.
En tunn mössa som gör att hon inte får in öronen i munnen när hon äterMatmössa?