Lillefrun
Trådstartare
Milou är en hund med integritet med nya människor. Inte rädd utan bara ointresserad. Han ser inte vitsen med att hälsa på allt och alla. Det gör att alla ser honom som en fantastisk fjäril dom vill fånga. För den gången Milou går fram självmant eller springer fram för att hälsa lyser alla upp som små barn på julafton. Alla blir stolta och tänker att det är bara just dom som är utvalda och det kan dom prata på om. Det är faktiskt lite fint att se hur Milou sprider glädje bara av att sticka fram sin nos eller låta någon röra vid honom. Trassel tog han under sina vingar direkt, han höll koll på Alvin hela tiden och han känner av mig mer än någon annan gör sen Alvin dog. Milou är klok och smart och snäll. Fina lilla Milou.
Men han är nog också den mest avundsjuka hund jag vet. Jag satt i köket med Trassel och berättade hur fin han är och då hör man Milou komma springandes från altanen,via sovrummet och vardagsrummet för att han också vill höra hur fin han är. Han kan ju inte låta Trassel suga åt sig allt på egen hand liksom. Men han är definitivt förtjänt att höra hur fantastisk han är.