Uppdateringstråd 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kommer bli extremt intressant hur det är att träna en annan ras och annan individ. Det kommer bli fullt upp i huset med en valp i huset. Till skillnad från med Alvin och Milou där jag bodde på 4 trappor utan hiss och sprang med dom i famnen upp och ner dygnet runt. Nu kan jag ta med henne ut direkt i trädgården där Milou brukar kissa om vi bara ska ut en snabbis. Jag är jätte glad, jag har ju längtat och längtat efter en valp så länge och Milou vill inte vara ensam. Det är så spännande allt, typiskt mig oroar jag mig för allt som går att göra fel enligt uppfödarens alla regler men jag får anpassa efter vår vardag och mig och vad Lilja mår bäst av.

Men visst är hon bedårande?
Otroligt söt liten fröken ! Jag tror att hon kommer få det hur bra som helst hos dig och Milou.

Det kommer bli extremt intressant hur det är att träna en annan ras och annan individ. Det kommer bli fullt upp i huset med en valp i huset. Till skillnad från med Alvin och Milou där jag bodde på 4 trappor utan hiss och sprang med dom i famnen upp och ner dygnet runt. Nu kan jag ta med henne ut direkt i trädgården där Milou brukar kissa om vi bara ska ut en snabbis. Jag är jätte glad, jag har ju längtat och längtat efter en valp så länge och Milou vill inte vara ensam. Det är så spännande allt, typiskt mig oroar jag mig för allt som går att göra fel enligt uppfödarens alla regler men jag får anpassa efter vår vardag och mig och vad Lilja mår bäst av.

Men visst är hon bedårande?
Visa bifogad fil 161375
Helt galet bedårande, grattis till er!

Vi har haft en helvetets helg. Lystra spydde under spåret i torsdags vid lunch, tänkte hon bara vart lite uppstressad att få spåra för hon fortsatte sedan och var pigg som vanligt, men på kvällen blev det ett slagfält hemma och natten ska vi inte ens prata om.
Blev bättre under fredagen, under lördagen eskalerade det fort och helt plötsligt kunde hon inte gå och låg bara och skakade. Åkte in till Strömsholm akut och stackarn hade åkt på magsjukan från helvetet. Vi lämnade kvar henne för natten med dropp och smärtlindring, idag kunde vi hämta henne och vilken skillnad på hund. Nu har vi en hög mediciner vi får kämpa med och 2v vila. 🥹

Vi har haft en helvetets helg. Lystra spydde under spåret i torsdags vid lunch, tänkte hon bara vart lite uppstressad att få spåra för hon fortsatte sedan och var pigg som vanligt, men på kvällen blev det ett slagfält hemma och natten ska vi inte ens prata om.
Blev bättre under fredagen, under lördagen eskalerade det fort och helt plötsligt kunde hon inte gå och låg bara och skakade. Åkte in till Strömsholm akut och stackarn hade åkt på magsjukan från helvetet. Vi lämnade kvar henne för natten med dropp och smärtlindring, idag kunde vi hämta henne och vilken skillnad på hund. Nu har vi en hög mediciner vi får kämpa med och 2v vila. 🥹
Vilken tur att Lystra mår bättre ❤️

Det vet inte jag, den enda som nämnt förbjudet är du ;)

Okej. Håller inte med.
Blir seriöst irriterad på sånt här, ingen har nämnt det förutom du och sen en dryg gubbe.
Har du läst vad du svarar på?
Ja alltså att han har det roligare hos mormor förstår jag fullt ut! Jag blev bara förvirrad av varför han inte skulle få ligga där.
Man kan ju lämna dem själva i bilen en stund liksom..

Blir seriöst irriterad på sånt här, ingen har nämnt det förutom du och sen en dryg gubbe.
Har du läst vad du svarar på?
Jag har inte sagt att det skulle vara förbjudet. Jag ställde en simpel fråga om vad lillefrun menade angående att han inte fick ligga i buren.

Varför du går igång på alla cylindrar när jag inte ens frågade dig från första början förstår jag inte.

Jag har inte sagt att det skulle vara förbjudet. Jag ställde en simpel fråga om vad lillefrun menade angående att han inte fick ligga i buren.

Varför du går igång på alla cylindrar när jag inte ens frågade dig från första början förstår jag inte.
Ja säkert.
Och då har ingen undrar varför hunden inte får ligga i buren.
Var just det du frågade.

IMG_2815.webp

Jag har alltid tyckt att NW är lite ”flamsigt” och att specialsök har varit mer min grej. Men jag anmälde till en nybörjarkurs i somras, med tanken att vi bara skulle ha det som en enklare aktivering hemma, vi skulle ABSOLUT INTE tävla. Eh, ja.. Så gick det med det. Hunden älskade NW och visade sig vara en naturbegåvning så tack vare det är jag också fast. Vi gjorde doftprov i fredags och blev godkända. Nu har jag anmält till flera tävlingar och hoppas vi kommer med på någon iallafall.. 25 platser och 180 anmälda :cry: Har anmält honom till en fortsättningskurs nu också, och den andra hunden till en nybörjarkurs. Men herregud vad de är olika att träna.. Kommer bli lärorikt för mig om inte annat!

Suck, jag ville inte lägga ner mer tid när jag svarat en gång. Oavsett vad jag skrev som jag uttryckte eller någon annan inte förstod. Jag ville inte lämna min NAKEN hund ensam i bilen i minusgrader dom två timmar vi skulle vara hos valparna och inte heller när vi visste att det skulle bli sent och vi var tvungna att stanna och äta. Så, strunta i att tolka eller tolka in saker. Jag vet mycket väl att hundar kan vänta. Men utöver det jag skrev ovan har han bara åkt i buren några gånger och precis blivit så van vid den att han hoppar upp själv.

Och ärligt så hade han det bra mycket roligare med mormor, min extra syster, morfar och deras hund viket jag lätt kunde räkna ut innan.

Visa bifogad fil 161448
Jag har alltid tyckt att NW är lite ”flamsigt” och att specialsök har varit mer min grej. Men jag anmälde till en nybörjarkurs i somras, med tanken att vi bara skulle ha det som en enklare aktivering hemma, vi skulle ABSOLUT INTE tävla. Eh, ja.. Så gick det med det. Hunden älskade NW och visade sig vara en naturbegåvning så tack vare det är jag också fast. Vi gjorde doftprov i fredags och blev godkända. Nu har jag anmält till flera tävlingar och hoppas vi kommer med på någon iallafall.. 25 platser och 180 anmälda :cry: Har anmält honom till en fortsättningskurs nu också, och den andra hunden till en nybörjarkurs. Men herregud vad de är olika att träna.. Kommer bli lärorikt för mig om inte annat!
Visst är det intressant hur olika det är att träna olika hundar, när jag köpte Milou pratade vi som om det var olika språk första tiden men när man hittar rätt så är det underbart :love: Och vilka fina ögon, riktiga hundögon :love:

Här har det skett ett hundbyte igen. Mammahund är tillbaka hos kennelmamma (förhoppningsvis har vi ett super hem på gång till henne) och i stället har jag Daisys kullsyster hemma sedan en vecka. Planen med henne är att hitta en aktiv fodervärd om hon är fri på rtg i april. Skulle det finnas någon anmärkning på rtg så kommer hon säljas. Hon är startad i spår, lydnad och skydd och en väldigt rolig hund.

Idag motionerade systrarna i sandtaget. Så skönt att ha två som drar igång varandra!

Bifogade filer

• IMG_20250127_132713.webp
    IMG_20250127_132713.webp
    193,3 KB · Visningar: 38
Åh vad skönt för er alla. Det måste ha varit jobbigt för en Saluki att inte få springa som dom brukar.
Ja verkligen! Hon har varit stundtals stökig i kopplet, framförallt försökt leka med de andra två och jag har tyckt så synd om henne som inte får...

Lite komiskt också. Det gick förbi en kvinna med en mindre hund när vi var i rastgården. Hon beundrade mina hundar och sa samtidigt att hennes hund var lat nu när den var gammal, den var 8år, så den hade inte haft en chans om den sprungit med mina. Hon hade lite svårt att tro mig när jag förklarade att de två ljusa är 9 1/2 år gamla. Hon såg ju hur de for runt. Själv tycker jag inte att 8-9 år på en mindre hund borde räknas som gammalt...

Ja verkligen! Hon har varit stundtals stökig i kopplet, framförallt försökt leka med de andra två och jag har tyckt så synd om henne som inte får...

Lite komiskt också. Det gick förbi en kvinna med en mindre hund när vi var i rastgården. Hon beundrade mina hundar och sa samtidigt att hennes hund var lat nu när den var gammal, den var 8år, så den hade inte haft en chans om den sprungit med mina. Hon hade lite svårt att tro mig när jag förklarade att de två ljusa är 9 1/2 år gamla. Hon såg ju hur de for runt. Själv tycker jag inte att 8-9 år på en mindre hund borde räknas som gammalt...
Nä det räknar jag inte heller som gammalt. Alvin var ju så pigg så långt upp i åren, gudars vad han ville leka och han rymde från mamma när jag och Milou tränade agility. Då ville han hoppa och tog ett par skutt själv innan jag hann lägga ner några på marken så han bara hoppade över själva bommen och vi fick hålla koll så han inte tog A hindret eller balansen för han var på god väg men slalom och tunnlar gick och han sprang glatt med mig och Milou när vi sprang några varv runt planen i full galopp och avslutade med en promenad i skogen. Då var han 14 år. Och då var han gammal men när han var 9 tävlade vi fortfarande i rally, tränade agility och freestyle och var ute flera timmar varje dag.

Åkte in till stan idag för att Lemmy skulle få sin födelsedagspresent i förskott, en massage.
...visade sig att jag hade bokat hans present imorgon, på hans födelsedag. :banghead: så onödig tripp till stan idag då. Men de fick välja gottigott och Lita fick en leksak åsså fick de såklart godis av kassörskan som trodde att Lemmy var en Tibetansk mastiff. O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 322
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka