Uppdateringstråd 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gammal ar lilla L?
Emma-Sue ar nu nastan 7 manader och jag har flyttat grejor fran kanten av bord och bankar ett bra tag ... samt pamint Maken att om han staller saker "sa dar" sa kommer hon att sno det och sedan blir det nast intill omojligt att lara henne att inte ta fran bord och bankar. Antingen ar Maken oerhort glomsk, bryr sig inte, eller, troligen, sa tror han att jag overdriver. :nailbiting::meh:
Jag hade exakt samma problem med en släkting. Jag tycker man ser till att de inte lär sig och hen tyckte att med gör som vanligt och skäller på hunden sen. 🙃

Det skapade en ordentlig tjuv här hemma, även om vi har kommit fram till att om man inte äter från obevakade tallrikar så for man smaka.

472790324_10163227227332150_7186191799632540573_n.webp

Den här underbara hunden fyller 14 år idag! En riktig surgubbe och ett busfrö i samma kropp :laugh:. Han firar in året med att börja sova i sängen? Den är drygt 70 cm hög och nås från stillastående hopp, så inte så illa pinkat av min lille som var 47 cm hög i sin glans dagar.

Hade funderingar på att gå nybörjarkursen för agility en gång till.

Men nu kom annonsen ut och där står det att hunden måste kunna vara lös utan att lämna sin ägare. Oskar rejsar runt som en vettvilling så han är alltså inte aktuell.
Jäkligt synd. Gillade deras upplägg.

Hittade denna underbara bild på mina grabbar, dom älskade att träna allt tillsammans. Och även långt upp i åldern var Alvin som en liten studsboll och hoppade högt över alla hindren. När han var fullpälsad såg han ut som en flygande boll. :love: Fina Milou är bara pigg och glad som vanligt.

Bifogade filer

• IMG_0765.webp
    IMG_0765.webp
    514 KB · Visningar: 49
Vi skulle ha tävlat blåbärstävling 1 februari men senaste tiden har vi inte tränat mer än lite i trädgården och sen en gång i hallen i tisdags och har en till gång i hallen och jag vet att det bara är blåbärstävling men jag tror kanske någon kommer ihåg min stora skräck av att vara framför andra, till och med kurs och vänner. Att få en bana hopsatt och sen bara köra ensam vore toppen så ska leta fram lite banor att bygga själv.

Sist var Milou seg i starten men när han kom igång klarade han saker vi aldrig gjort förut. Super duktig. Vi har en sak i själva grunden som vi måste öva på dock men det kan vi göra hemma.

Jag måste tyvärr byta klubb för där jag går nu lovade dom mig flera träningstillfällen under sommar och höst men inte ett ord. Hörde av mig och fick till svar att jag och Milou inte passade in i någon grupp eller kurs för att vi var för duktiga, men det kan väl inte vara så svårt att anpassa lite? Jag kände mig sviken för annars skulle jag letat andra kurser. Så i år söker jag mig till något nytt ställe. Har två jag väljer mellan men det är så många som anmäler sig till dom så det är svårt att få plats.

Eventuellt blir det Rallylydnad också men det beror lite på när jag ska ta hem en valp.
IMG_0765.webp

Nu är det någon psykopat som lägger ut köttbullar med spikar och järnskrot i på söder i Stockholm, har hittats i flera parker tydligen. Precis som det var ett tag i Malmö 🤬

Nu vet jag inte om det är samma parker men i veckans avsnitt av Medierna i P1 granskade dom en rapportering av köttbullar med spikar och gift på Södermalm och dom hittade inga bevis för att någon faktiskt hade hittat någon köttbulle med farligt innehåll. Det var en influencer som hade hittat en köttbulle som luktade underligt i en lekpark och hennes bror hade också hittat en köttbulle på ett konstigt ställe men den innehöll inte heller spikar eller liknande. Verkar som att det mest var allmänt misstänksamhet som spridits vidare utan att någon faktakollade det.

Igår fick L vara med på sin första jakt denna säsongen sedan han blev halt på premiären i augusti och opererades i oktober. LYCKAN ❤️ han var så glad!
Han fick bara gå fot bredvid mig i drevet och kolla på fasanerna, men bara att få vara i sammanhanget gjorde honom så glad :laugh: gulle.

IMG_4438.webp

Så taggad att han inte ens kunde sitta :laugh:

@Lillefrun ingen anledning att känna sig sviken. Om jag utgår från min klubb så är kursutbudet styrt efter instruktörer och efterfrågan. Trycket på nybörjarkurser är generellt högt medans det kan vara svårt att hitta underlag för att hålla mer avancerade kurser.
Hos oss kan man själv efterfråga träningssällskap och vi har gemensamma "öppna" träningar i många grenar där man hjälper varann och kan träna efter sin nivå.

Jag har slitit jättehårt efter covid för att få igång agilityn på klubben som i princip låg nere och nu är vi många som hjälps åt. Vår agilitysektor har aldrig varit större :p. Jag var egentligen inte ens särskilt inriktad på agility när jag började engagera mig men hade lite tid och ork att börja ta tag i det.

@Lillefrun ingen anledning att känna sig sviken. Om jag utgår från min klubb så är kursutbudet styrt efter instruktörer och efterfrågan. Trycket på nybörjarkurser är generellt högt medans det kan vara svårt att hitta underlag för att hålla mer avancerade kurser.
Hos oss kan man själv efterfråga träningssällskap och vi har gemensamma "öppna" träningar i många grenar där man hjälper varann och kan träna efter sin nivå.

Jag har slitit jättehårt efter covid för att få igång agilityn på klubben som i princip låg nere och nu är vi många som hjälps åt. Vår agilitysektor har aldrig varit större :p. Jag var egentligen inte ens särskilt inriktad på agility när jag började engagera mig men hade lite tid och ork att börja ta tag i det.
Förstår det, att det är eldsjälar som kämpar. Det är mest min egna besvikelse för egens del då jag själv gått runt och längtat och längtat och tänkt hålla fast vid den klubben istället för att byta till någon annan där det kanske funnits möjlighet. Velat vara lojal. Jag har tränat på samma ställe i 15 år .

Senast ändrad:
Förstår det, att det är eldsjälar som kämpar. Det är mest min egna besvikelse för egens del då jag själv gått runt och längtat och längtat och tänkt hålla fast vid den klubben istället för att byta till någon annan där det kanske funnits möjlighet. Velat vara lojal. Jag har tränat på samma ställe i 15 år .

Varför? Jag har ibland haft flera medlemskap på olika klubbar när det varit en kurs som är intressant för mig på en annan klubb. Sen har jag ju min klubb som huvudklubb eftersom det är praktiskt då den ligger 3 minuter bort.
Ingen tycker det något konstigt eller illojalt att gå kurs någon annanstans då utbudet är begränsat. Vi skulle säkert kunna fylla ut agility nybörjarkurser alla dar i veckan OM vi hade instruktörer. Sen är det ju bra om det finns utrymme för folk att träna och att det inte kurs på planerna non-stop
Vi på vår klubb är glada att det finns utbud på klubbar runtomkring och även privata träningsmöjligheter för att vi vill ju få fler att aktivera sina hundar ❤️. Vi tog förra året emot två aspiranter som medinstruktörer från en grannklubb så att de skulle kunna gå instruktörsutbildning och verka i sin klubb. Jag personligen ser inte det som att vi konkurrerar med varandra utan samverkar inom hundsporten 😀.

Varför? Jag har ibland haft flera medlemskap på olika klubbar när det varit en kurs som är intressant för mig på en annan klubb. Sen har jag ju min klubb som huvudklubb eftersom det är praktiskt då den ligger 3 minuter bort.
Ingen tycker det något konstigt eller illojalt att gå kurs någon annanstans då utbudet är begränsat. Vi skulle säkert kunna fylla ut agility nybörjarkurser alla dar i veckan OM vi hade instruktörer. Sen är det ju bra om det finns utrymme för folk att träna och att det inte kurs på planerna non-stop
Vi på vår klubb är glada att det finns utbud på klubbar runtomkring och även privata träningsmöjligheter för att vi vill ju få fler att aktivera sina hundar ❤️. Vi tog förra året emot två aspiranter som medinstruktörer från en grannklubb så att de skulle kunna gå instruktörsutbildning och verka i sin klubb. Jag personligen ser inte det som att vi konkurrerar med varandra utan samverkar inom hundsporten 😀.
Klokt, jag har haft dubbelt men nu har det handlat om byte helt eftersom den ena är Sveriges hundungdom där jag inte kan bidra som medlem utan bara genom att gå på kurserna och dom har ingen kurs på vår nivå i någon av grenarna. Jag har tränat rally på brukshundsklubben och freestyle och agility på hundungdom. Jag har erbjudit mig att hjälpa till att komma igång med Rallylydnad för där känner jag mig säker nog att jag med eller utan vidare utbildning klarar av att hålla i kurser men det har inte blivit något av det.

Kommer vara medlem i två brukshundsklubbar för jag bor mittemellan dom. Men hundungdom kan jag ju inte stötta mer än jag gjort.

Vi har en lugn dag idag, jag är så himla förkyld och eländig.. Husse var och tränade killarna igår i agility och corgin körde jag ju på coachgrupp I torsdags. De får ju springa av sig ute också så de lider ingen nöd, det bara jag som tycker det är otroligt tråkigt att vara sjuk 😞.

Spock
20250111_175823.webp

Usch, har ont i magen för två stackars Whippets uppe i Norrland. En i Whippet gruppen på fb postade ett inlägg (och bilder) på 2 whippar som stod uppbundna utanför ett matställe, i - 23 grader 🥶 hen hade varit in och lyckats få fatt i vilka som hade hundarna och skällt ut dom och begärt att dom ska åka hem med dom stackars isbitarna men ägarna hade tyckt att det inte var nått konstigt, "dom är vana" 💔 ett par timmar senare hade hen sett dom med hundarna och flera shoppingkassar...
Uppfödaren ska vara identifierad & kontaktad, sant att gen gjort en anmälan till länsstyrelsen, hoppas verkligen dom två får hamna i ett bättre hem 🥺
Tänjer bara på min Tilda om inte ens kan kissa klart när det är sån kyla för att hon tycker det är för kallt om tassarna, utan kniper och sen måste sätta sig igen...

Usch, har ont i magen för två stackars Whippets uppe i Norrland. En i Whippet gruppen på fb postade ett inlägg (och bilder) på 2 whippar som stod uppbundna utanför ett matställe, i - 23 grader 🥶 hen hade varit in och lyckats få fatt i vilka som hade hundarna och skällt ut dom och begärt att dom ska åka hem med dom stackars isbitarna men ägarna hade tyckt att det inte var nått konstigt, "dom är vana" 💔 ett par timmar senare hade hen sett dom med hundarna och flera shoppingkassar...
Uppfödaren ska vara identifierad & kontaktad, sant att gen gjort en anmälan till länsstyrelsen, hoppas verkligen dom två får hamna i ett bättre hem 🥺
Tänjer bara på min Tilda om inte ens kan kissa klart när det är sån kyla för att hon tycker det är för kallt om tassarna, utan kniper och sen måste sätta sig igen...
Gissar då att de inte hade ordentliga kläder på hundarna? -23 går ju, men det blir ju med ordentliga kläder på. Minns hur en norrlandswhipp jag mötte hade sönderfrusna öronkanter, stackarn. Hon hade verkligen behövt en mössa. Ägaren "löste det" genom att knappt ta ut hunden när det var kallt, men tja, de behöver ju åtminstone ut för att göra sina behov oavsett väder...

Gissar då att de inte hade ordentliga kläder på hundarna? -23 går ju, men det blir ju med ordentliga kläder på. Minns hur en norrlandswhipp jag mötte hade sönderfrusna öronkanter, stackarn. Hon hade verkligen behövt en mössa. Ägaren "löste det" genom att knappt ta ut hunden när det var kallt, men tja, de behöver ju åtminstone ut för att göra sina behov oavsett väder...
Inte vettiga kläder, öppna halsar på täcket, inga skor, ingen mössa/krage :(
Ja en kort promenad går absolut, men att stå stilla medan ägare äter hamburgare och sen ett par timmar till på stan där dom säkert stått ute fler gånger då ägarna haft några shoppingkassar är mer än "bara ut för att göra sina behov" :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 340
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 379
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka