Lyckades förvirra en hundägare nu på morgonrastningen
Hon gick snabbare än oss och tänkte passera, vilket Lily tyckte var busigt, så hon började studsa runt och ville leka med den andra hunden.
"Har du tjejer eller killar?" frågade hundägaren då och såg ut som att hon tänkte släppa fram sin hund. När jag svarade: "Båda!" så såg hon förbryllad ut och undrade om Lily var hane, men nej, det var ju hunden närmast henne som var hanhunden och oj vad snabbt kopplet blev kortare då. "Min är snäll mot tjejer..." sa hon med betydligt lägre röst innan hon gick vidare.
Själv kan jag ju tänka att om hon inte på sin hund märker vilka som det fungerar bra med och inte, då kanske man inte ska planera att släppa fram hunden till random hundar ute?
Påminner mig iofs om en gång för många år sedan då vi mötte en hund som gjorde utfall mot mina dåvarande salukis (som inte brydde sig öht om hundmötet). "Han tycker inte om andra hanar!" förklarade ägaren. När jag då sa att mina var tikar så fick jag till svar att det var de minsann inte alls, för då hade han inte reagerat så som han nu gjorde