Uppdateringstråd 30

Ni som bor på landet eller i alla fall utanför en stad, brukar det vara fyrverkerier där? Oroar mig för grabbarna. Men jag har svårt att tro att någon skulle smälla här, vi är dessutom många med hundar.

Jag måste fråga någon som vet men jag har inte träffat en granne på en vecka förutom en till nyinflyttad. Så i väntan på att träffa en granne frågar jag er.

Hur bor ni och är det fyrverkerier på nyår där?
Det beror på vad du har för grannar jag bor på landet och grannarna jag hade förut var tokiga i att skjuta raketer varje nyår så köpte dom ett par xl paket raketer.
Dom flyttade för några år sen och nya grannarna har jag inte sett tända ett tomtebloss:)

Så svar på din fråga det är helt omöjligt att svara på såvida du har grannar omkring dig.

Är väldigt sugen på att tröstshoppa salukivalp. Kan inte förstå hur min favorit i en till synes fantastisk kull inte är såld än. Föräldrarna och andra nära släktingar är champions både på kappbana och LC, och de släktingar jag träffat har varit supertrevliga. Dessutom hälsoundersökta enligt rasklubbs rekommendationer utan anmärkning. Sååå svårt är det ju inte att importera valp. Men eh. Kanske lite mycket med 4 salukis i hemmet :cautious:
471249913_10162472540607342_5635268780366118894_n.jpg

Köp.

Är rätt säker nu på att det är just högenergifodret som ställer till det för salukipojkens mage. Igår var första dagen efter illamåendet som han fick bara det (och torrfoder), utan gröt. Damernas vanliga färskfoder var slut hemma. Inatt vid 3-tiden spydde han galla igen. Åtminstone verkar han ha lärt sig att han ska spy på golv och inte i soffor eller på mattor... Nu blev det gröt i frukosten igen och ikväll kan han få "vanligt" färskfoder istället.

Måste nog öka på sedan hur mycket han får. Funderar på att ordna så att han får högenergi-torrfoder istället för det vanliga torrfoder han får (blandar lite) och se om det fungerar. Han är svår att få i bra hull! Han är betydligt finare i kroppen nu jämfört med när han kom i somras, har musklat på sig fint, har väldigt gott om energi och har förvånansvärt nog inga problem med kyla heller. Men ja, det hade varit klädsamt med liiite högre hull på honom.

Har du testat att öka kolhydratgivan mer? Min äldsta labbe står sig inte på rent köttfoder, han behöver bulka med kolhydrater för att hålla hullet.

Vi bor på landet mellan två städer och här är det knappt några fyrverkerier, hästtätt område och tror folk hade gjort sig VÄLDIGT impopulära om de smällt på 😅

Ni som bor på landet eller i alla fall utanför en stad, brukar det vara fyrverkerier där? Oroar mig för grabbarna. Men jag har svårt att tro att någon skulle smälla här, vi är dessutom många med hundar.

Jag måste fråga någon som vet men jag har inte träffat en granne på en vecka förutom en till nyinflyttad. Så i väntan på att träffa en granne frågar jag er.

Har du testat att öka kolhydratgivan mer? Min äldsta labbe står sig inte på rent köttfoder, han behöver bulka med kolhydrater för att hålla hullet.
Det är så jag fått göra när han varit dålig nu, då har jag blandat i havregrynsgröt och allt har varit lugnt. Har hittat ett nytt torrfoder att testa, tänker att jag kanske låter alla äta samma färskfoder och bara ger honom mer torrfoder istället. Är lite bökigt om alla tre ska äta olika foder trots att damerna egentligen inte behöver några anpassningar, de ska bara inte bli tjocka :p

Vi åker till vår stuga långt ute på landet och trots att grannarna är på långt håll så hör vi smällare. Men mycket mindre än i stan (vilket är anledningen till att vi åker till stugan).

Idag blev det en vända i fårhagen med hela gänget, de ska få chilla hemma då vi ska iväg en sväng. Gick mycket bra med corgi-flickan, Tay likaså. Spock och jag tränade lite delning och även singling och det gick bra. Delade upp fåren så jag hade hälften i 25an och hälften ute.
När jag och lilla M kört sista vändan så släppte jag ut dem, glömde dock säga till Spock att stanna så han sprang upp och stoppade dem och skulle ta in dem igen ❤️. Fick kalla av honom men han skötte sig perfekt egentligen jag bara glömde bort honom 😅. Han ligger jämt lös i hagen om hans insatser behövs och hade det varit så att fåren stuckit på eget bevåg så är det utmärkt med en hund som fångar upp dem.
Oftast placerar jag honom mellan 25an och fåren som är kvar ute i hagen så slipper jag får som springer upp och stör när jag tränar på de andra fåren i 25an.

Skämt bort hundarna med lite nya tuggisar till jul 💖.

Spock
20241221_102335.webp

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
277
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 561
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
719
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka