Uppdateringstråd 30

Glada hundar idag, rejäl skogspromenad för andra dagen i rad och solen sken. Nu ligger jag i sängen och tittar på facebook och beundrar små salukivalpar... En uppfödare har en till synes helt fantastisk kull nu. Helt klart min typ av saluki på alla tänkbara sätt. Måste se till att träffa så många som möjligt av valparna... Hade jag haft minsta möjlighet så hade jag tveklöst köpt en.

Vi var en vända i fårhagen igår och lilla M fick också gå lite och hon orkar mer och mer även om vi kör kravlöst. Spock fick vara hjälphund men det märktes att corgin blivit bra mycket säkrare sen förra passet.

20241209_114949.webp

Idag promenad över fälten med lösspring och sen lite nosarbete inne. Mycket glada och entusiastiska hundar 😁.

Imorgon ska vi iväg och träna lite agility med hela gänget, ska bli så kul! Lilla M var superduktig förra passet när vi tränade på lite svårare bana än vad vi brukar.

Jag är glad över lilltösens framsteg! Hon har ju reagerat på hundar ute och jag har tagit med mig godis och leksak. Så fort jag sett hund har jag tagit fram leksak, pipt med den och lekt med henne lite och så godis. Det har fungerat bra! I går fastnade den i fickan lite så hon såg hunden före leksaken och vände sig istället direkt till mig för leksak och godis, satte sig framför mig. SÅ UNDERBART! Lugnt och sansat! High five lilltösen för gott arbete! Hundar betyder pipis och godis ju!

Mycket mer fokus på mig på promenaderna också och vill vara med och göra saker=godis, jätteroligt att ha med henne att göra, man behöver ju inte göra något länge alls utan stunder här och där och så går hon fritt och så lite tänk till en stund. Hon verkar tycka det är kul.

Spionen tycker fortfarande att det roligaste är att hon gör jobbet och han får godiset. ;) Något annat går förstås inte för sig :D

Få se vad maken säger om årets gran-pynt..

20241212_110728.webp

När man har lite väl mycket rosetter 😅😅😅.

Gårdagens agility träning gick fantastiskt bra för mig och lilla M. Husse hade också ett himla bra pass med bc-pojkarna och hundarna var jätteglada att gå komma iväg på träning. Idag funderade jag på fårhagen men just nu lutar jag mot att de får ta det lugnt då underlaget inte är så kul så kör vi agility imorgon igen.

Jag hatar ju egentligen att figurera på bild och film men hänger ut mig själv lite idag. Xarko är ju en extrem tonåring just nu och vår hall på klubben verkar suga åt sig extrema mängder dofter (har sett hundar som normal sätt inte är så nosiga vilja spåra allt där inne) så han har mest sett ut som en robotdammsugare när man försökt träna - men idag ville han plötsligt arbeta MED mig! Vi har långt kvar och det är snett,vint och dålig belöningspostion - men han VILL jobba. Så jävla glad. Idag är han DYR! 😍

https://www.instagram.com/reel/DDfR8FZInF6/?utm_source=ig_web_copy_link

Jag hatar ju egentligen att figurera på bild och film men hänger ut mig själv lite idag. Xarko är ju en extrem tonåring just nu och vår hall på klubben verkar suga åt sig extrema mängder dofter (har sett hundar som normal sätt inte är så nosiga vilja spåra allt där inne) så han har mest sett ut som en robotdammsugare när man försökt träna - men idag ville han plötsligt arbeta MED mig! Vi har långt kvar och det är snett,vint och dålig belöningspostion - men han VILL jobba. Så jävla glad. Idag är han DYR! 😍

Och för att se det måste man ha ett insta konto :mad:

Kul att vi har samma träningskompis. 😁

Idag har hundarna fått några längre rastningsrundor, ena gången med lurcherkompisen. De har fått leka på vår inhägnade lilla aktiveringsyta på jobbet och har fått leka luciatåg för att kunna hamna på bild på instagram :p Ebrah fick träna lite lydnad också, eftersom hon hittade en så otroligt rolig leksak att fara runt med och hon fullständigt älskar att träna med leksaksbelöning.

Imorgon blir det någon form av repris på det hela. Tänker ta mig tidigt till jobbet för att låta dem leka innan butiken öppnar, sedan har jag lång lunch och tänker då ta en långpromenad med dem så att vi får lite dagsljus också. Blir det väldigt lugnt kör jag nog ett lydnadspass med dem bland alla hyllor och grejer.

Fick komplimang att jag har en vacker och lydig hund idag 🥰
Och det är han! Han är underbar.
Han har varit ok med att va ensam hemma nu när Gry inte finns mer, lyssnar direkt på inkallning, går lös förbi folk/cyklar mm

Knut själv tyckte de bästa idag var att bada i ån och sen rulla sig i en hästskit 😅

Halv fyra på eftermiddagen har solen gått och gömt sig bakom Ålfjell och månen tittar upp över Gudbrandsdalen. Hundarna firar att det fortfarande är så lite snö att de kan springa runt utan att fastna :D

Bifogade filer

• aciHRSnZ.webp
    aciHRSnZ.webp
    40,2 KB · Visningar: 48
Jag är glad över lilltösens framsteg! Hon har ju reagerat på hundar ute och jag har tagit med mig godis och leksak. Så fort jag sett hund har jag tagit fram leksak, pipt med den och lekt med henne lite och så godis. Det har fungerat bra! I går fastnade den i fickan lite så hon såg hunden före leksaken och vände sig istället direkt till mig för leksak och godis, satte sig framför mig. SÅ UNDERBART! Lugnt och sansat! High five lilltösen för gott arbete! Hundar betyder pipis och godis ju!

Mycket mer fokus på mig på promenaderna också och vill vara med och göra saker=godis, jätteroligt att ha med henne att göra, man behöver ju inte göra något länge alls utan stunder här och där och så går hon fritt och så lite tänk till en stund. Hon verkar tycka det är kul.

Spionen tycker fortfarande att det roligaste är att hon gör jobbet och han får godiset. ;) Något annat går förstås inte för sig :D
Haha vilken tur att han fick en lillasyster som älskar att träna och få godis då.
Så behöver han inte jobba så hårt 😂

Haha vilken tur att han fick en lillasyster som älskar att träna och få godis då.
Så behöver han inte jobba så hårt 😂
Precis, inte slita ut de äldre, han är smart han!
Han anstränger sig dock mer än tidigare, känner att han också vill vara med i gemenskapen vi har, vilket ibland kan kännas lite störigt när vi har fokus på något, men det är positivt att han också nappar och visar intresse trots allt.

Lyckades förvirra en hundägare nu på morgonrastningen :p Hon gick snabbare än oss och tänkte passera, vilket Lily tyckte var busigt, så hon började studsa runt och ville leka med den andra hunden.
"Har du tjejer eller killar?" frågade hundägaren då och såg ut som att hon tänkte släppa fram sin hund. När jag svarade: "Båda!" så såg hon förbryllad ut och undrade om Lily var hane, men nej, det var ju hunden närmast henne som var hanhunden och oj vad snabbt kopplet blev kortare då. "Min är snäll mot tjejer..." sa hon med betydligt lägre röst innan hon gick vidare.

Själv kan jag ju tänka att om hon inte på sin hund märker vilka som det fungerar bra med och inte, då kanske man inte ska planera att släppa fram hunden till random hundar ute?

Påminner mig iofs om en gång för många år sedan då vi mötte en hund som gjorde utfall mot mina dåvarande salukis (som inte brydde sig öht om hundmötet). "Han tycker inte om andra hanar!" förklarade ägaren. När jag då sa att mina var tikar så fick jag till svar att det var de minsann inte alls, för då hade han inte reagerat så som han nu gjorde :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
277
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 561
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
719
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka