Har ni något bord där man kan ställa hunden för att prova täcken? Jag uppskattar när affärer har det så kan bara personalen komma och titta utan att klämma. Som en säkerhetsåtgärd för er. Det blir inte heller så att man behöver luta sig över hunden på samma sätt som nere på golvet.Så har jag för andra gången på tre dagar varit med om att hund försökt attackera mig. Nej, de var inte ett dugg ute efter att leka. Båda gångerna klarade jag mig från hugg i armen genom att snabbt kasta mig bakåt samtidigt som ägarna försökt få bort hunden, men en gång kände jag tänderna slå mot min arm.
Från och med nu spelar det ingen roll hur snälla folk säger att deras hundar är, jag tänker inte hjälpa dem om de har hundar av "fel typ". Inte ge hjälp som innebär att jag skulle behöva nudda hunden.
Idag tycker jag om mina egna hundar lite extra mycket, och tycker synd om veterinärer mfl som inte har samma möjlighet som mig att undvika andras hundar.
Vi veterinärer använder oss ju mycket av munkorg och krage dessutom, och medicinering. Men ja, vanligt att ägaren tror hunden är okej med hantering av främmande fast den visar alla tecken på att inte vara det.