Uppdateringstråd 30

Jag får kalla kårar då det där påminner mig om en tant som brukade jaga mig och min hundaggressiva hund jag hade när jag var yngre. Hon sprang bakom oss med hunden i flexi och ville att dom skulle hälsa och jag fick i ren panik springa jag med då min hund utan tvekan hade tagit nacksving och ruskat den lilla särskilt då det var en ettrig liten terrier och tik precis som min och det fanns inget min hund hatade så mycket som terriers,pudlar ,andra tikar och hanar utan kulor.

Det finns så många galna människor. Fy fan.

Den här kvinnan har jagat mig och Bog tills jag började filma henne och sa att jag skulle polisanmäla henne om hon fortsatte att följa efter oss pga att hon inte fattar varför hennes hund inte får hälsa. Hon började inte ge sig förens jag alltid ropar "Mina hundar är aggressiva och kommer bita din hund".

Det finns så många galna människor. Fy fan.

Den här kvinnan har jagat mig och Bog tills jag började filma henne och sa att jag skulle polisanmäla henne om hon fortsatte att följa efter oss pga att hon inte fattar varför hennes hund inte får hälsa. Hon började inte ge sig förens jag alltid ropar "Mina hundar är aggressiva och kommer bita din hund".
Ja vilka dårar det finns :(
Min hund stor schäfermix med stel svans rakt upp gurglande och med rest ragg, ja men såklart den vill hälsa på din lilla terrier.
Blir så förundrad över hundägare som inte kan läsa av det tydligaste hundspråk.

Ja vilka dårar det finns :(
Min hund stor schäfermix med stel svans rakt upp gurglande och med rest ragg, ja men såklart den vill hälsa på din lilla terrier.
Blir så förundrad över hundägare som inte kan läsa av det tydligaste hundspråk.
Min första hund var också aggressiv. Mötte en tant som propsade på att hennes hundar skulle få hälsa på honom, när jag sa nej, han kommer bli jättearg, så blev tanten upprörd "för dom hade ju minsann hälsat förut". Svarade "Då hade din hund varit död" och tanten såg då ut som att jag knivhuggit hennes mamma och sprang åt andra hållet. 😅

Äntligen ledig, och jag är rejält trött. Åter igen en dag när jag är glad att rastgården är nära, och idag var den ledig trots att vi var där vid lunchtid. Vi stannade länge och trion hade helt klart en del energi att göra av med. De sprang så fort och mycket att jag blev rädd och ställde mig vid ett träd :rofl: Men, nu ligger de lugnt i soffan och sover. De ser löjligt nöjda ut och kommer inte ha något emot att vila med mig resten av dagen.

Jag skickade med pojkvännen både hunden och katten så åker jag upp om två veckor. Avskyr att åka tåg, så det underlättar om jag iaf slipper ha djuren med mig. MEN DET ÄR SÅ TOMT. Jag klättrar ju på väggarna. Selma är dock skitglad som får hänga med husse på kontoret och umgås med folk och andra hundar. Hon lever livet. Men jag då? :arghh: :bump: Första dygnet var det enbart skönt att vara djurfri. Nu börjar det bli jobbigt 😆

Är ledig idag så hann med en ordentlig koppellös promenad följt av ett pass med vardagslydnad då gossen haft bommullstussar i öronen i helgen känns det som! Ville inte ens reagera på sitt eget namn. 😂 Gick väldigt bra idag efter sådär 10 min in så var kontakten där! Nu ligger han och sover som en stock! 💤

Lång och solig promenad ☀️ Inte dumt att få ta tillvara på det lilla ljuset som november bjuder.

IMG_7475.webp

So ... I Fredags kom Tate in fran tomten och var halt pa vanster fram. Inte super mycket, men tillrackligt for att det skulle vara mycket tydligt vid varje steg. Pa Lordag morgon forklarade jag for Maken att han fortfarande var halt, men att det sag battre ut.

Precis efter att jag sagt det kom Tate forbi dorren dar vi satt, han haltade lite, vred pa huvudet och tog ogonkontakt med mig och plotsligt haltade han mycket kraftigt ... anda tills han var forbi dorroppningen med huvud och hals da blev haltan plotsligt mycket mildare igen.:rofl:

Jag har bara sett hastar latsas halta forut, men helt klart ar det nagot en malle lar sig snabbt nar "hans" person oroar sig, klammer och kanner, och klappar extra mycket.:laugh:

So ... I Fredags kom Tate in fran tomten och var halt pa vanster fram. Inte super mycket, men tillrackligt for att det skulle vara mycket tydligt vid varje steg. Pa Lordag morgon forklarade jag for Maken att han fortfarande var halt, men att det sag battre ut.

Precis efter att jag sagt det kom Tate forbi dorren dar vi satt, han haltade lite, vred pa huvudet och tog ogonkontakt med mig och plotsligt haltade han mycket kraftigt ... anda tills han var forbi dorroppningen med huvud och hals da blev haltan plotsligt mycket mildare igen.:rofl:

Jag har bara sett hastar latsas halta forut, men helt klart ar det nagot en malle lar sig snabbt nar "hans" person oroar sig, klammer och kanner, och klappar extra mycket.:laugh:
När jag var liten brukade vi låna en husvagn en vecka varje sommar, varje gång pappa kom hem med den blev vår border collie blockhalt och hoppade runt på tre ben.

Javisst, det hade gått att resa till Sverige, lägga till en dags förlorad arbetsinkomst plus hotellnatt också.

Evidensia i Norge fungerar så, och det är där jag bor. Tycker du själv att det är rimligt eller varför så himla elak?
Oj, jag har inte alls varit elak. Mest förvånad över hur hårt du uttrycker dig (du hatar företaget) samtidigt som du ändå väljer att gå dit och överlämna din hund i deras händer.
Jag hade nog varit lite mer ödmjuk i det fallet, eller valt att åka långt för att undvika företaget om jag nu verkligen hatade det.
Jag kan för lite om hur veterinärvården i Norge fungerar och såklart är det dumt om fel information står på hemsidan, men har förstått att det inte alls är lika vanligt med försäkrade djur och att då säkerligen inte behovet av tjänsten direktreglering är lika stort. Det är dessutom försäkringsbolagen som bedtämmer om det går att reglera, inte evidensia. Ditt bolag har väl valt att inte erbjuda direktreglering på det djursjukhus du var på?
Blir dock förvånad att det inte finns möjlighet att betala med Klarna. Det har hjälpt många djurägare i Sverige.

Oj, jag har inte alls varit elak. Mest förvånad över hur hårt du uttrycker dig (du hatar företaget) samtidigt som du ändå väljer att gå dit och överlämna din hund i deras händer.
Jag hade nog varit lite mer ödmjuk i det fallet, eller valt att åka långt för att undvika företaget om jag nu verkligen hatade det.
Jag kan för lite om hur veterinärvården i Norge fungerar och såklart är det dumt om fel information står på hemsidan, men har förstått att det inte alls är lika vanligt med försäkrade djur och att då säkerligen inte behovet av tjänsten direktreglering är lika stort. Det är dessutom försäkringsbolagen som bedtämmer om det går att reglera, inte evidensia. Ditt bolag har väl valt att inte erbjuda direktreglering på det djursjukhus du var på?
Blir dock förvånad att det inte finns möjlighet att betala med Klarna. Det har hjälpt många djurägare i Sverige.
Evidensia gjorde klart och tydligt att de enbart direktreglerar direkt med Agria, alla andra via Svea. Mitt försäkringsbolag är inte problemet, Evidensias policy är.

Det går helt fint att ha förtroende för den enskilda kirurgens kompetens och vara trevlig mot all personal, samtidigt som man är arg och frustrerad över hur riskkapitalbolagen agerar i en väldigt sårbar marknad.

Jag vet ingen här som vågar ha hunden oförsäkrad sedan kedjorna gjorde sitt intåg med påföljande prisökningar och kraftigt begränsade konkurrens iom sålda kliniker. Däremot är försäkringsbeloppen ofta max 50.000:-

Senast ändrad:
Trött hund och trött matte hemma från agilitykurs.

Synd att påstå att det gått bra. Han går upp i förväntan och blir halvt okontaktbar. Rusar glatt runt inne i hallen och passar på att hoppa några hinder i förbifarten...
Vi övade på byten. Lite krångligt eftersom jag har så dålig kontakt och jag själv är fumlig och långsam..

"Hemma" dvs utan störning, kan jag få kontakt men med dofter och andra hundar är han som en vindflöjel och tittar på allt annat än mig.

Nåväl. Vi avslutade med hinder, byte, tunnel och hinder och det funkade. Små framsteg är också framsteg....

Synd att påstå att det gått bra. Han går upp i förväntan och blir halvt okontaktbar. Rusar glatt runt inne i hallen och passar på att hoppa några hinder i förbifarten...
Vi övade på byten. Lite krångligt eftersom jag har så dålig kontakt och jag själv är fumlig och långsam..

"Hemma" dvs utan störning, kan jag få kontakt men med dofter och andra hundar är han som en vindflöjel och tittar på allt annat än mig.

Nåväl. Vi avslutade med hinder, byte, tunnel och hinder och det funkade. Små framsteg är också framsteg....
Det lossar säkert med tiden, agility är ju himla självbelönande när hunden kommer på att det faktiskt är roligt :)

Det lossar säkert med tiden, agility är ju himla självbelönande när hunden kommer på att det faktiskt är roligt :)
Problemet -tror jag - är att det är skitkul. Redan när vi närmar oss hallen är llivet stenkul. Är där en halvtimme innan för att han ska vara ner.

Och hoppa är toppen. Bara inte de hinder jag tänkt och inte frän tänkt håll. :rofl:

Men vi kämpar vidare. (och instruktörerna är toppen)

Problemet -tror jag - är att det är skitkul. Redan när vi närmar oss hallen är llivet stenkul. Är där en halvtimme innan för att han ska vara ner.

Och hoppa är toppen. Bara inte de hinder jag tänkt och inte frän tänkt håll. :rofl:

Men vi kämpar vidare. (och instruktörerna är toppen)
Det ordnar sig :)
Jag kör med min shih tzu kille ibland och får en del blickar av folk först men när han fräser runt är han en av alla shelties och pudlar 😄

Träffade en ung cavalier. Inte sett nån.på länge.
Den var väldigt vek i bakdel och bakben och lufsade tungt.
Ska de verkligen se ut så numera? Minns käcka glada hundar, inte detta stapplande. Matte sa att de skulle vara så, när jag försiktigt frågade om baken?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 240
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
612
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GastroGard
  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter