Uppdateringstråd 30

Jag slapper inte mina hundar i rast gard heller. Jag brukade trana andra's hundar mellan en scateboard park och en rastgard ... Jag har aldrig i mitt liv sett sa manga hundslagsmal som jag gjorde dar. Flera ganger om dagen rok nagra hundar ihop.
Jag tranade bland annat fot, narmare och narmare staketet ... Nar nagra rok ihop var det lycka att se att den man jobbade med just da holl sitt focus pa handlern.:p

Jag har varit i en rastgård två gånger. Med kravet på att det bara skulle vara vi. Jag satte mig på bänken och tänkte att grabbarna fick göra vad dom ville men dom hoppade bara upp bredvid mig på bänken och sov trots att det var mitt i en stor park.

Andra gången behövde jag träna inför en rallytävling och passade på när gården var tom. När jag tränar är jag lite i min egna lilla värld så vet inte hur lång tid det tog men tittade upp och såg en kvinna med schäfer vänta utanför .Jag ursäktade mig och sa att hon kunde få ta över efter mig. Men då sa hon att det gjorde henne glad att titta när vi tränade för att Milou var ovanligt vältränad och att han var så glad för att vi tränade och det var fint att se så hon bad mig stanna kvar ett tag till så hon fick ännu mer tid att titta :rofl:

Jag som inte klarar sånt gjorde två, tre moment och tackade för mig helt darrig

Var på skogspromenad med en kompis i veckan, hennes hund skrämde upp en hare som legat och tryckt intill stigen. Då hennes hund var framför oss men vänd mot oss så sprang haren mot oss (och min hund som var 5 meter före oss), den hoppade rakt över ryggen på min hund som hann reagera med att gapa och hugga upp i luften, men missade haren med ett par cm. Det blev full fart på hare och min hund såklart, men bästa Fluffmallen vände vid mitt andra NEJ och hade inte hunnit ta många galoppsteg förrän hon vände på en femöring och kom till mig.
Jag är så sjukt glad över: 1 att inkallningen sitter så bra, 2 ännu gladare över att hon missade få en hare i bett, då skulle jag haft mkt jobb framöver med vilt.
Kompisens hund hade fullt upp med att nosa på marken efter haren som han inte fått syn på utan bara fått doft på, så han uppfattade ingenting av händelsen.

Läser mångas erfarenhet av hundrastgårdar. Vi var ett gäng som träffades varje söndag med våra hundar, alla hundarna lekte så fint tillsammans. Det gjorde vi hela sommaren och vår hund var så lycklig över att busa med de kompisarna. Alla hundarna betedde sig så fint och det var verkligen aldrig några argument, bett etc. Tills det en dag kom en vovve dit med sin ägare. Hennes hund bet en av unghundarna så han började blöda runt ögat. Detta var alltså en liten Jack Russel som gav sig på en Newfoundland unghund. Aldrig blivit så chockad i mitt liv. Det märktes dock att hunden var stressad pga alla stora hundar så beskyller ju verkligen ägaren av denna hund som tyckte det var en bra idé att släppa in sin hund med 7 okända hundar som dessutom vägde minst dubbelt eller 5 gånger så mycket som den. Hade någon gett sig på tillbaka hade det kunnat gå riktigt illa. Vi har inte varit dit sen dess. Min hund blev helt vettskrämd av denna situationen. Så ser verkligen problem med att släppa hundar lösa sådär tillsammans när inte alla känner varandra och man vet att dem funkar. 😕 det kan vara fantastiskt när det väl är bra men när något händer är det inte alls kul. Jag föredrar när någon av min hunds vänner kommer över och vi släpper de lösa på tomten för lek istället!

Läser mångas erfarenhet av hundrastgårdar. Vi var ett gäng som träffades varje söndag med våra hundar, alla hundarna lekte så fint tillsammans. Det gjorde vi hela sommaren och vår hund var så lycklig över att busa med de kompisarna. Alla hundarna betedde sig så fint och det var verkligen aldrig några argument, bett etc. Tills det en dag kom en vovve dit med sin ägare. Hennes hund bet en av unghundarna så han började blöda runt ögat. Detta var alltså en liten Jack Russel som gav sig på en Newfoundland unghund. Aldrig blivit så chockad i mitt liv. Det märktes dock att hunden var stressad pga alla stora hundar så beskyller ju verkligen ägaren av denna hund som tyckte det var en bra idé att släppa in sin hund med 7 okända hundar som dessutom vägde minst dubbelt eller 5 gånger så mycket som den. Hade någon gett sig på tillbaka hade det kunnat gå riktigt illa. Vi har inte varit dit sen dess. Min hund blev helt vettskrämd av denna situationen. Så ser verkligen problem med att släppa hundar lösa sådär tillsammans när inte alla känner varandra och man vet att dem funkar. 😕 det kan vara fantastiskt när det väl är bra men när något händer är det inte alls kul. Jag föredrar när någon av min hunds vänner kommer över och vi släpper de lösa på tomten för lek istället!
Terrier i all ära men det är ju bara galet att släppa ihop okända hundar med så stor storlekskillnad med varandra.

Jag har småhundar och skulle aldrig ta den risken men sen umgås mina hundar men min väns leonberger och collie men att dom skulle leka ihop finns inte på kartan, hennes hundar hade ju mosat mina.

Terrier i all ära men det är ju bara galet att släppa ihop okända hundar med så stor storlekskillnad med varandra.

Jag har småhundar och skulle aldrig ta den risken men sen umgås mina hundar men min väns leonberger och collie men att dom skulle leka ihop finns inte på kartan, hennes hundar hade ju mosat mina.
Här löses det med att det finns en småhundstid på söndagar. Då är bara mindre hundar välkomna.

Andra tidet är man försiktig och är hunden det minsta osäker är den i koppel tills vi ser att det funkar. Jag skulle aldrig släppa min tvåkilos med någon stor muskelhund. En tass på ryggen och det är gonatt.

Min hund har nästan enbart vänner i 25-40kg klassen. men 5kg hunden har pondus så det finns inte på pappret att någon av dom skulle kröka ett hårstrå på henne, snarare tvärtom när dom ligger o krälar på marken för att dom sprang för nära henne eller gud förbjude la en tass på henne 🙈

Min hund har nästan enbart vänner i 25-40kg klassen. men 5kg hunden har pondus så det finns inte på pappret att någon av dom skulle kröka ett hårstrå på henne, snarare tvärtom när dom ligger o krälar på marken för att dom sprang för nära henne eller gud förbjude la en tass på henne 🙈
det är ju hennes vänner då och inte okända hundar i en rastgård för det finns ju stora hundar med temperament också om man säger så 😄

Jobbhelg för mig och hundarna får lite vila, funderade på att ta en cykeltur med lilla M och Spock men de dör inte av att få ta det lugnt nån dag. Det jag som är van att göra saker 😅😅😅.

Tay ska ta det lugnt i två veckor då han kastrerats i veckan, men jag tänker att när han börjar vara lite uttråkad ska han få köra lite nosarbete. Sen är han ju nästan lika road av att titta på träning som att träna själv så han ska få hänga på till fårhagen och titta på lite får nästa vecka ❤️.

Spock har inget emot nån vilodag
20241102_162655.webp

IMG_0098.webp

Ute med 16 åringen. Ingen antbiotika sen 13 september.
Dricker mycket men tycker det blivit bättre sista dagarna. Har fått lite tillskott för njurarna också. Och hittat en veterinär som känns som hon förstår oss. Vi tar dag för dag! (O när jag skrev detta först fick jag avbryta då hunden stack och sprang in på en gård för att sno kattmat).

Idag hade rasklubben distriktsmästerskap i spökjakt för rottweilers 👻 jag var tävlingsledare men lånade ut Bella till en annan förare. Hon har ju inte tränat med andra, annat än typ 5 min förra helgen när sagda förare fick låna henne lite som prepp, så det kunde ju gå hur som helst.

I första grenen spökspänst såg Bella verkligen ut som ”Hallå, någon har faktiskt STULIT mig..!” men i gren två (spöksmeller) och tre (spökpatrull) gick det bättre. Vinst i tvåan, smeller, där B hade bästa tiden. Och i spökpatrullen hade de bra tid och näst flest spöken vilket ledde till att de knep en tredjeplats 👏

IMG_7448.webp

Debut i Lkl spår idag och med finfina 9,5-10-9,5 på specialen och en peppig lydnad med bla 10 på läggandet men tyvärr 0 på hoppet så räckte det inte riktigt hela vägen till uppflytt men väl Godkänt resultat!
Vi lägger inte platsen just nu och utan den räcker inte poängen i lydnaden med en 0:a tyvärr. I totalen så räckte det dock gott och väl till uppflyttningspoäng - 473.5p 💪

Det var en lång dag med många starter och vi drog sent startnummer men jag tyckte inte det märktes av på Mint alls i slutet av dagen, han kändes pigg och glad och verkade orka med bra. Bådar gott för framtiden för lillkillen 🤎

IMG_6330.webp

Debut i Lkl spår idag och med finfina 9,5-10-9,5 på specialen och en peppig lydnad med bla 10 på läggandet men tyvärr 0 på hoppet så räckte det inte riktigt hela vägen till uppflytt men väl Godkänt resultat!
Vi lägger inte platsen just nu och utan den räcker inte poängen i lydnaden med en 0:a tyvärr. I totalen så räckte det dock gott och väl till uppflyttningspoäng - 473.5p 💪

Det var en lång dag med många starter och vi drog sent startnummer men jag tyckte inte det märktes av på Mint alls i slutet av dagen, han kändes pigg och glad och verkade orka med bra. Bådar gott för framtiden för lillkillen 🤎

Visa bifogad fil 156183
Väldigt fin debut! Heja er :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 240
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
612
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka