Uppdateringstråd 30

Upptäckte nyss Naturis belöningskorv och hur smidigt(och prisvärt) det var att kunna skära upp den i små kladdfria bitar. Finns det något annat liknande som är lika fast i konsistensen och bra innehåll? För denna hittar jag inte på så många ställen så hade varit kul att prova någon annan sort med.

Upptäckte nyss Naturis belöningskorv och hur smidigt(och prisvärt) det var att kunna skära upp den i små kladdfria bitar. Finns det något annat liknande som är lika fast i konsistensen och bra innehåll? För denna hittar jag inte på så många ställen så hade varit kul att prova någon annan sort med.
Inte korv men frystorkat singelprotein i bitar, kolla Monster

Tipsar om Nomnoms körv och Monster nya korvar( som nog kommer ut i handeln om ett par veckor), de tycker jag blir laddfria bitar.

Tipsar om Nomnoms körv och Monster nya korvar( som nog kommer ut i handeln om ett par veckor), de tycker jag blir laddfria bitar.
Nomnoms tycker jag smulade rätt mycket. Så för min del förlorade den sin funktion. Inte provat andra märken.

Edit: misstog mig, det var inte nomnom som smulade utan Companion Dog, den kan jag inte rekommendera.
cd103004__41686.1706195689.Jpg

Nomnoms tycker jag smulade rätt mycket. Så för min del förlorade den sin funktion. Inte provat andra märken.

Edit: misstog mig, det var inte nomnom som smulade utan Companion Dog, den kan jag inte rekommendera.
cd103004__41686.1706195689.Jpg

Håller med dig när det gäller Nomnom. Testade Monsters nya korvar med kanin och vildsvin och de tycker jag kändes bättre i konsistensen.

Tack för tipset, tror jag sett att dom säljer nomnom på klubben till och med 😃 men jag har ju inte riktigt fattat grejen med det förrän nu, har bara trott att det varit någon form av våtfoder i dom där korvarna 😅

Morgonpromenad med spanieltjejerna och vi klarade fyra hundmöten utan kaos. Fick gå lite åt sidan och sätta dom men inga reaktiva utfall. Träffade några hundar vi sett på håll förut och dom fick vara lösa och leka. Som vanligt inga som helst utfallsproblematik när dom är lösa. Senare på dan tog husse en träningspromenad med båda en kort tur på bussen och promenerade sen tillbaka genom centrum. Inga utfall då heller.
Jag tror aldrig att våra hundar kommer att bli så lugna att jag kan promenera med dom och låta dom gå framför i flexikoppel medans jag håller på med mobilen.
Men jag tror att vi fixar det här och får till ok promenader. Det är mycket, mycket bättre än i somras. Känns bra även om det är mycket träning kvar.
Nu är nästa grej att ta tag i inkallningen igen. Unghunden tar sig väl stora friheter just nu.

Jag har diagnostiserats efter 12 veckors sjukdom och började med antibiotika i torsdags men tyvärr ingen förbättring så jag har inte orkat spring runt på en agility plan och knappt inga trick till freestyle men jag har tittat på AGT och Crufts och fått tips och motivation så idag har båda grabbarna fått träna slalom ute i trädgården med agility pinnar, Alvin suverän men Milou slarvig så börjar om på nytt. Inne tränade vi flera moment varav 2 helt nya och en som jag provat kanske en eller två gånger och det är sjukt hur snabbt han lär sig. Sen arbeta upp så det är 100% som jag vill ha och minska ner ner kroppsspråket men för en gångs skull har jag lyckats väva in mig själv i momenten jag håller på med nu och har två låtar jag väljer mellan. Vill göra ett fin fint nummer och kanske tävla nästa vår eller sommar.

Morgonpromenad med spanieltjejerna och vi klarade fyra hundmöten utan kaos. Fick gå lite åt sidan och sätta dom men inga reaktiva utfall. Träffade några hundar vi sett på håll förut och dom fick vara lösa och leka. Som vanligt inga som helst utfallsproblematik när dom är lösa. Senare på dan tog husse en träningspromenad med båda en kort tur på bussen och promenerade sen tillbaka genom centrum. Inga utfall då heller.
Jag tror aldrig att våra hundar kommer att bli så lugna att jag kan promenera med dom och låta dom gå framför i flexikoppel medans jag håller på med mobilen.
Men jag tror att vi fixar det här och får till ok promenader. Det är mycket, mycket bättre än i somras. Känns bra även om det är mycket träning kvar.
Nu är nästa grej att ta tag i inkallningen igen. Unghunden tar sig väl stora friheter just nu.
Skönt att det går år rätt håll och stora framsteg 🙂 bra jobbat! Jag hade dock inte släppt ihop dom med främmande hundar för lek på promenad, det hade i alla fall med mina bara byggt upp förväntningar och gjort hundmötena ännu mer laddade och motarbetat träningen med att få lugna hundmöten. När vi går promenad(eller tränar) så bryr vi oss inte om andra hundar helt enkelt. Dessutom vet man inte hur den andra hunden fungerar om den är helt okänd, risk för att det blir en dålig erfarenhet på kontot och det är ju inte vad man behöver i erat läge just nu. Men det kanske funkar för er ändå, bara ett tips hur jag själv hade tänkt 🙂

Skönt att det går år rätt håll och stora framsteg 🙂 bra jobbat! Jag hade dock inte släppt ihop dom med främmande hundar för lek på promenad, det hade i alla fall med mina bara byggt upp förväntningar och gjort hundmötena ännu mer laddade och motarbetat träningen med att få lugna hundmöten. När vi går promenad(eller tränar) så bryr vi oss inte om andra hundar helt enkelt. Dessutom vet man inte hur den andra hunden fungerar om den är helt okänd, risk för att det blir en dålig erfarenhet på kontot och det är ju inte vad man behöver i erat läge just nu. Men det kanske funkar för er ändå, bara ett tips hur jag själv hade tänkt 🙂
Håller med!

Jag förstår hur du tänker. Tänkte likadant själv faktiskt men hundarna vi mötte var lösa och dök upp på ett ställe där det aldrig brukar vara andra människor tidigt på morgonen. Så istället för att snabbt koppla mina och vänta på att de lösa hundarna skulle komma fram och skapa kaos så lät jag mina hundar vara. Vi har sett dom häromkring många gånger innan så jag visste ju att dom var snälla.
Men så klart motarbetar det träningen där håller jag helt med. Men så tänker jag att hundarna är inga maskiner dom fick pysa ur sigg och leka ordentligt och ja dom behöver ha roligt också,

Alltså min sambo är så rolig. Han är verkligen inte en hundmänniska, han har inte haft hund innan vi träffades, men Floki är nog mest hans hund nu, men han har liksom löst hundmötena som en småhundsägare, han fiskar upp Floki under armen när han får hundmöte och bär förbi Floki, som då är helt lugn, vs livrädd och kan göra utfall om han är på marken.

Men det finns en tant som alltid skriker "han är ofarlig" medens hennes hund går fram med svansen rakt upp och inte alls har en trevlig attityd. Inte aggressiv men absolut med attityden "jag ska lukta på dig och du ska stå still". Jag får varje gång jag möter henne kontra med "Mina är inte det, dom är aggressiva" (dom är snälla med Floki är rädd) och hon brukar surt koppla hunden. Men min sambo lyfter bara Floki och går förbi och hon blir SÅ SUR och upprörd varje gång han gör det, underbart. :laugh:

Lämnat in Twt på Evidensia för operation. Tryggt förvissad om att han är försäkrad och att de på hemsidan skrev att de direktreglerar, men möts i kassan av: direktreglerar bara med Agria. Övriga kunder måste ta blancolån på hela summan(!) via svea, och sen direktreglera via dem.

Jag nekas blancolån, eftersom jag inte bott här länge nog att ha byggt upp kreditvärdighet.

Hunden är försäkrad för hela kostanden.

Fy så i helvete vad jag hatar Evidensia. Och det blir bekräftat varje gång jag har med dem att göra.

Alltså min sambo är så rolig. Han är verkligen inte en hundmänniska, han har inte haft hund innan vi träffades, men Floki är nog mest hans hund nu, men han har liksom löst hundmötena som en småhundsägare, han fiskar upp Floki under armen när han får hundmöte och bär förbi Floki, som då är helt lugn, vs livrädd och kan göra utfall om han är på marken.

Men det finns en tant som alltid skriker "han är ofarlig" medens hennes hund går fram med svansen rakt upp och inte alls har en trevlig attityd. Inte aggressiv men absolut med attityden "jag ska lukta på dig och du ska stå still". Jag får varje gång jag möter henne kontra med "Mina är inte det, dom är aggressiva" (dom är snälla med Floki är rädd) och hon brukar surt koppla hunden. Men min sambo lyfter bara Floki och går förbi och hon blir SÅ SUR och upprörd varje gång han gör det, underbart. :laugh:
Jag får kalla kårar då det där påminner mig om en tant som brukade jaga mig och min hundaggressiva hund jag hade när jag var yngre. Hon sprang bakom oss med hunden i flexi och ville att dom skulle hälsa och jag fick i ren panik springa jag med då min hund utan tvekan hade tagit nacksving och ruskat den lilla särskilt då det var en ettrig liten terrier och tik precis som min och det fanns inget min hund hatade så mycket som terriers,pudlar ,andra tikar och hanar utan kulor.

Lämnat in Twt på Evidensia för operation. Tryggt förvissad om att han är försäkrad och att de på hemsidan skrev att de direktreglerar, men möts i kassan av: direktreglerar bara med Agria. Övriga kunder måste ta blancolån på hela summan(!) via svea, och sen direktreglera via dem.

Jag nekas blancolån, eftersom jag inte bott här länge nog att ha byggt upp kreditvärdighet.

Hunden är försäkrad för hela kostanden.

Fy så i helvete vad jag hatar Evidensia. Och det blir bekräftat varje gång jag har med dem att göra.
Det måste vara en norsk grej för i sverige direktreglerar de med alla bolag och du kan alltid betala med kreditkort eller klarna om du inte vill eller kan direktreglera.
Förstår dock inte varför du överlämnar din hunds vård till ett företag du hatar?

Efter mycket strul har jag fått lån, så kan hämta ut lille Twt om en stund.

Det är just såna här fasoner som hade varit omöjligt om de inte sett till att skaffa sig så stor marknadsandel - för oss som djurägare finns inga alternativ, vi tvingas ställa upp på ockerpriser och makalösa affärsmetoder.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 240
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
612
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat