Uppdateringstråd 30

Introducerade konceptet bur för grabbarna. Dom åker alltid i sele nu för tiden. Alvin åkte i bil förr men det var jätte länge sen. Milou har bara åkt transportbur en gång och det var när jag hämtade hem honom. Min bil är liten så det finns bara plats för en bur för en hund men tänker om jag är iväg själv med Milou på kurs eller tävling eller om någon av dom blir riktigt sjuka.

Med lite hjälp av godis så älskade Milou buren. Han hoppade in hela tiden och la sig som jag visade första gången även utan godis sen. Det gick knappt att få in Alvin för att Milou bara ville vara i buren :p Alvin var lite skeptisk dock, inte alls rädd men såg ingen direkt mening med det men efter en stund gick han med på det, han insåg att det var värt besväret att gå in i buren för godiset.

Ska se om jag hittar en bättre bur bara.

Någon som har tips på bur för liten hund? Dom är båda 34 cm höga

Introducerade konceptet bur för grabbarna. Dom åker alltid i sele nu för tiden. Alvin åkte i bil förr men det var jätte länge sen. Milou har bara åkt transportbur en gång och det var när jag hämtade hem honom. Min bil är liten så det finns bara plats för en bur för en hund men tänker om jag är iväg själv med Milou på kurs eller tävling eller om någon av dom blir riktigt sjuka.

Med lite hjälp av godis så älskade Milou buren. Han hoppade in hela tiden och la sig som jag visade första gången även utan godis sen. Det gick knappt att få in Alvin för att Milou bara ville vara i buren :p Alvin var lite skeptisk dock, inte alls rädd men såg ingen direkt mening med det men efter en stund gick han med på det, han insåg att det var värt besväret att gå in i buren för godiset.

Ska se om jag hittar en bättre bur bara.

Någon som har tips på bur för liten hund? Dom är båda 34 cm höga
Artfex small passar 😊

Förra veckan hade jag såå fullt upp, vallade flera pass, cyklade hundar, körde agilityträning och så jobb och skola ovanpå det 😅. Hann dessutom klämma in några timmar som funkis på tävling..
Igår firade jag och maken tjugoårs jubileum ihop, han var och tävlade Tay och jag var på halvdags träning för instruktör tillsammans med syster 😁. Jag och maken landade utmattade i soffan ihop på eftermiddagen och tittade längtansfullt på att klockan skulle bli så mycket att vi kunde gå och sova 😂.

Vi hade lite otur med vädret på vallningen igår, regnade hela passet. Ändå var det fantastiskt kul och jag har fått ännu bättre koll på hur jag ska lägga upp träningen med Spock framöver. Tränaren var lyrisk över våra framsteg och nästa år måste vi minsann ut och tävla 🙂. Han berömde också min och Spocks relation och sa att han måste bara få chansen att förstå momenten för han vill göra rätt ❤️.

Idag var jag såå sugen på att åka och valla men jag tänkte att Spock ska få nån lite lugnare dag och vila upp sig både fysiskt och psykiskt då han gått rätt mycket förra veckan. Alla vovvarna har fått en lite kortare lugn cykeltur idag och får roa sig med tuggben. Imorgon blir också en lite lugnare dag och på onsdag blir det agilityträning och sen åker jag väl och vallar på torsdagen kanske.

20241011_133956.webp

Nu har vi varit ute på rejäl promenad med nyaste hundkompisen, och han fullkomligt skrek när han såg oss! Han blev SÅ glad och ville ut ur bilen bums på en gång istället för att vänta på sin långsamma matte som envisades med att parkera först osv :rofl:

Vädret var fint, hundarna kunde leka ordentligt och nu sitter vi hemma i soffan. Hela trion har rullat ihop sig och tänker visst sova nu. Imorgon ska det vara mulet hela dagen. Oklart vad vi gör då men vet att jag skulle vilja hitta på något lite extra kul iaf.

Var så taggad på lydnadsträning ikväll men får ligga hemma i soffan med en elak förkylning istället 🤧 har i alla fall plöjt igenom föreläsningar med både Madde Daleo, Per Jensen och Eva Bodfäldt så någon nytta är det med det i alla fall 😅 och vilddjuret får träna på att ta det lugnt vilket också är välbehövligt..

IMG_7921.webp

Nu är den här tanten färdig med sin rehab efter korsbandsoperation, nu får vi fortsätta träningen själva 💪🏻 När vi började rehab skilde det fyra cm på höger och vänster lårmuskel, nu skiljer det en cm. Ingen hälta, och hon hänger med på våra vanliga promenader. Så glad att det gått så bra och att hon får hänga med några år till 🥰

Jobbig helg med nerverna på spänn; Tam var nu första reserv till Nurseryfinalen och det tickade in meddelanden från både det ena och andra hållet om att minst en av de före mig inte ska åka.

Dvs in och uppdatera websidan om och om igen för att se om jag gått från vit till grön i listan... Fundera på praktiska lösningar med logistiken (lång resa) och så lite tävlingsnerver på det.

I söndags kväll gick tiden ut för justeringar av listorna, och vi är fortsatt inte gröna. Slipper åka långt och tävla, men hade gärna sluppit 4 dagar av nervöst kollande av listan i onödan :(

Eftersom livet inte är tillräckligt spännande så blev det en lugn cykeltur med alla tre idag :p . Fick naturligtvis hundmöte och det hade kunnat flyta på bra om corgi-eländet inte flygit ut på fel sida av cykeln så jag fick kliva av och trassla tillbaka henne för att sen passera. Mina hundar skötte sig dock för en gångs skull på hemmaplan trots att vi mötte illvrålande monster till hund.
Sen hade vi en liten incident där corgin hamnade på fel sida om en stolpe. Allt som allt ändå bra även om grabbarna tyckte att vi höll ett alldeles för lågt tempo 😝.

Imorgon ska husse åka och köra agility med gänget 😁.

Jag har verkligen världens bästa hundar, på riktigt. Jag skulle träna agility med Milou och hade Alvin ”lös” i lina men han var så nyfiken och ville vara med så det blev svårt att träna med Milou men jag vill så gärna bevara glädjen i Alvin så jag sänkte hindret till typ 5 cm högt och så fick båda vara med. Hann träna lite sidbyten med Milou som först var lite osäker eftersom jag kände mig lite osäker för att utrymmet var för litet. Fråga inte hur 3000 kvm tomt kan vara för litet 🙈 Hemligheten? Mängder av buskar, träd, ängsmark, två brunnar, rosor och massor av andra blommor, ved och en jätte stor altan och uteplats under tak plus pool och bodar och snickarbod.

Men efter några försök kändes det bra med Milou från båda sidorna och det var bara roligt att träna båda grabbarna tillsammans. Gör det nästan varje pass en stund och dom tycker verkligen, verkligen om att träna tillsammans.

Så nu med Librela har Alvin inte ont alls vad jag kan se se, han leker som vanligt både med leksaker och med bara mig och Milou och han orkar promenera som vanligt, vi byggde upp styrkan och uthålligheten stegvis men jag drar ju inte med honom på några jätte långa promenader som jag ibland skulle vilja men så här till vardags fungerar det för jag tänker aldrig pressa honom över gränsen.

Och det har visat sig vilken fin liten gårdshund Milou är. Alltid lös på tomten, följer mig överallt, kommer direkt om jag vill att vi ska gå någon annanstans. Den lilla svansen viftas det ivrigt med för han är nästan alltid glad. Även vid så tråkiga saker som att ta på skvättskydd för han blir glad av att få uppmärksamhet oavsett vad. Knäppis. Jag som varit så rädd för att ha honom lös börjar slappna av,

Och det bästa av allt, dom flesta hundarna är i deras mattes och husses ögon dom bästa hundarna som finns även om man kanske inte älskar allt :heart

På hemvägen från däckfirman svängde vi in till hundrastgåärden Där var flera hundar och det kom ytterligare fler. Oskar lekte glatt och sprang med de andra.
Irriterande nog vill han rida. så deet var lite passande, men det mestaq gick finfint.

sen kom en mellanpudel glatt inskuttande. Oskar hälsade men det tog inte långstund innan de rök ihop! Min glada skit var plötsligt arg, på allvar. Fattade aldrig vem som började, men skit samma - bägge var rabiata.

Överraskande för jag har inte sett min hund arg förrän idag. Inget jag behövt bekymra mig om förr. Nu blev det plötsligt annorlunda.

På hemvägen från däckfirman svängde vi in till hundrastgåärden Där var flera hundar och det kom ytterligare fler. Oskar lekte glatt och sprang med de andra.
Irriterande nog vill han rida. så deet var lite passande, men det mestaq gick finfint.

sen kom en mellanpudel glatt inskuttande. Oskar hälsade men det tog inte långstund innan de rök ihop! Min glada skit var plötsligt arg, på allvar. Fattade aldrig vem som började, men skit samma - bägge var rabiata.

Överraskande för jag har inte sett min hund arg förrän idag. Inget jag behövt bekymra mig om förr. Nu blev det plötsligt annorlunda.

Tycker det är konstigt att inte fler ryker ihop 🙈
Folk går dit med hundar de inte motionerat innan, flera blir hyper och sen står alla människor stilla och bara hoppas att alla ska vara sams 🙃

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
743
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 761
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar