Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min mardröm är att jag har ihjäl ägaren om något sådan skulle hända min hundFy vad vidrigt! Jag hade varit helt panikslagen. Han hade ju kunnat bli påkörd när han sprang hem för sitt liv
Min mardröm är verkligen hundattacker eller påkörd hund, mina största rädslor när det gäller mina hundar.
Jag kör kadaverdiciplin på inkallnig och stop,det måste bara sitta.Jag ar control freak och kan inbilla mig de varsta scenarior pa bortsprungna hundar och attakerade hundar. Jag "tranar" inkallning genom hela deras liv for att alltid vara saker att de "habuaterat" (det blivit en vana) just inkallning.
Om jag inte ar absolut 100% saker att min hund kommer pa inkallning har jag alltid langlina pa ute for att kunna trana (med den basta godisen/leksaken) manga ganger pa varje promenad.
Det vore ju jätte kul om du kunde hitta något sådant eller liknandeJa hans näsa är det nog inte några fel på.
Nyligen har han börjat söka dofter högt upp, inte bara på marken. T.o.m. att han stått på bakbenen nån gång för att hitta doft.
Har ännu inte hittat nån bra kurs i personspår häromkring. Är inte inriktad på något avancerat, mer ytterligare ett sätt att aktivera.
Precis, och det ska inte vara ett ”jag kommer strax” som man ser hos vissa hundar. Säger jag ”kom” eller Alvin eller Milou så menar jag direkt. Vända på en femöring. Jag börjar träna från det jag får hem dom på att kunna vara lösa, följa mig, möten,inkallning och i stan att aldrig gå ner från en trottoar utan ett varsågod oavsett vad dom ser och mycket mer. Fast på trygga ställen så klart. Inkallning tränar vi hemma inomhus också.Jag kör kadaverdiciplin på inkallnig och stop,det måste bara sitta.
Det KAN vara chock. Min förra hund attackerade ju hundar om han fick chansen (han är nu död och kan inte skada ngn mer hund). Tre gånger hände det. Och dom första två var jag rätt lugn, fick styr på situationen, tog hand om ägare och den andra hunden när jag fått in min hund i bilen. Alla kontaktuppgifter delades på plats osv. Jag hörde av mig otaliga gånger efteråt för att höra hur det gått.Ja han kom in med helt blodiga händer, hade bara satt sig i bilen direkt och kört.
Jag undrar hur man tänker som ägare när man går hem med sin hund som precis bitit en annan hund blodig.
Utan att ens lämna sitt namn och nummer.
Skäms man inte? Eller rycker man bara på axlarna och glömmer bort?
Jag hade tyckt att det varit helt fruktansvärt om någon av mina hundar bitit en annan hund sådär.
De flesta blåbärsbanor har bara ett enkelt byte (max två) i sig (med vissa undantag så klart) Det är oskick jättevanligt att diska sig i agility, oavsett nivå, så tänk inte att du måste få ett felfritt eller godkänt resultat för att vara nöjd eller ha kul. Många lopp har jag sprungit bättre med disk än felfria och det är jättekul oavsett!Det enda egentligen är osäker på är sidobyten framför och bakom. Eller det brukar inte vara något problem, min hjärna skapar problem så ska bara träna/uppdatera det så borde det inte vara något problem
Härligt att läsa! Ingår däck i banorna?De flesta blåbärsbanor har bara ett enkelt byte (max två) i sig (med vissa undantag så klart) Det är oskick jättevanligt att diska sig i agility, oavsett nivå, så tänk inte att du måste få ett felfritt eller godkänt resultat för att vara nöjd eller ha kul. Många lopp har jag sprungit bättre med disk än felfria och det är jättekul oavsett!
De allra flesta har inga kommandon för bakombyte, framförbyte och blindbyte utan istället är det kroppen/handlingen man ändrar så att hunden förstår Det brukar bara vara hopphinder och tunnlar på de blåbärstävlingar jag varit på. Det har aldrig varit något däck.Härligt att läsa! Ingår däck i banorna?
Vad har du för kommando när ni byter?
Stod i inbjudan att man kan be att få tiden om man vill och kontroll människan i mig vill vet men tror just därför jag inte vill veta för att strunta i prestation och resultat oavsett vilken nivå det är.
Blir kanske privat träning på torsdag eller om vi blir några stycken. Instruktören skulle försöka få till något då.
Har aldrig stött på annat än vanliga hinder och tunnlar.Härligt att läsa! Ingår däck i banorna?
Stod i inbjudan att man kan be att få tiden om man vill och kontroll människan i mig vill vet men tror just därför jag inte vill veta för att strunta i prestation och resultat oavsett vilken nivå det är.
Blir kanske privat träning på torsdag eller om vi blir några stycken. Instruktören skulle försöka få till något då.
Som @Malibu_Stacy skriver så har man oftast inget kommando för bytenHärligt att läsa! Ingår däck i banorna?
Ja jag gick in på youtube och tittade och jag hade blandat ihop saker med rally och agility med namnen Skäms.. Bytena som dom visade på videorna på youtube som jag ägnat kvällen åt att titta på är ju det jag gör redan.De allra flesta har inga kommandon för bakombyte, framförbyte och blindbyte utan istället är det kroppen/handlingen man ändrar så att hunden förstår Det brukar bara vara hopphinder och tunnlar på de blåbärstävlingar jag varit på. Det har aldrig varit något däck.
Om Milou kan fokusera bättre på agility när det är tävling än rally vill jag nog tävla framöver.Som @Malibu_Stacy skriver så har man oftast inget kommando för byten
Sen på blåbär, jag har träffat allt ifrån sådana som man ser kommer vara på SM om ett par år med samma hund (som har WAO-kläder på sig ) och sådana som knappt gått en kurs i agility utan bara vill testa på. Och alla är verkligen välkomna. Brukar vara otroligt trevligt på blåbär!
Tror det blir bra för dig, just när det inte är prestation inblandat? Men att ändå vara på ”tävlingsplats”. Men som sagt, viktigast är att ha kul. Hunden har ju ingen aning om om den tar banan i rätt ordning eller inte, det är ju helt irrelevant