Aven Persilja ar super gott sager Diva, den mycket, mycket hungriga rottisen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också noterat det hos framförallt cavalier. Svårt att beskriva exakt hur de rört sig, men det har varit just ett väldigt märkligt sätt att röra just bakbenen som jag inte riktigt sett hos andra hundar. De har sett väldigt svaga ut, och jag har sett det på flera från flera olika ägare. Har sett väldigt lika rörelser hos någon gammal chihuahua och har någon gång funderat på om de här hundarna kan ha knäproblem? Har inte diskuterat det här med ägarna till någon sådan hund, bara noterat på håll.Jag har sett en del cavalier och de jag sett har i regel en "vaggande" gång bak, om det är exteriören eller om det har ett samband med neuroligisk sjukdom törs jag inte utala mig om.
Masarna har ju fall av neurologisk sjukdom där de tidiga tecknen är rörelsemönster, svaghet bak mm.
Känslomässig whiplash här. För 2 veckor sedan fick jag meddelanden om att Tam och jag var första reserv till Norsk Nursery-finalen, och att han före mig inte skulle åka. Hade nervöst sammanbrott över att planera in långresa och stor tävling på kort varsel. När deadline var för ändringarna på listan (27 oktober) var jag fortsatt inte med, så släppte det och fokuserade på lille Twt och hans operation.
Imorse fick jag meddelande från kompisar runt om som grattade till platsen - för visst sjutton är vi med på startlistan som släpptes imorse. Panikbokade ett allt för dyrt airBnB som tillåter hund, panikbokade däckbyte så jag ar dubbdäck över fjället imorgon och fjäskade som fasen med maken för att han ska orka ta hand om nyopererad valp och 2 hundar till över helgen.
Så, imorgon ska vi köra 7 h enkel väg ner till Rogaland för att starta finalen i Norska Nursery
Vad häftigt! Hejar på erKänslomässig whiplash här. För 2 veckor sedan fick jag meddelanden om att Tam och jag var första reserv till Norsk Nursery-finalen, och att han före mig inte skulle åka. Hade nervöst sammanbrott över att planera in långresa och stor tävling på kort varsel. När deadline var för ändringarna på listan (27 oktober) var jag fortsatt inte med, så släppte det och fokuserade på lille Twt och hans operation.
Imorse fick jag meddelande från kompisar runt om som grattade till platsen - för visst sjutton är vi med på startlistan som släpptes imorse. Panikbokade ett allt för dyrt airBnB som tillåter hund, panikbokade däckbyte så jag ar dubbdäck över fjället imorgon och fjäskade som fasen med maken för att han ska orka ta hand om nyopererad valp och 2 hundar till över helgen.
Så, imorgon ska vi köra 7 h enkel väg ner till Rogaland för att starta finalen i Norska Nursery
Hemska tanke, det livestreamas på youtube. Men jag ska ta med powerbank så jag har batterier nog att hålla buke uppdaterat ocksåKuuul! Heja heja! Vi vill ha snabb uppdatering
Tack! Vi kommer inte ha en chans att vinna mot alla rutinerade förare som är där, vårt mål är att komma runt och göra ett ok jobbVad häftigt! Hejar på er
Det räcker ju gott och väl som målTack! Vi kommer inte ha en chans att vinna mot alla rutinerade förare som är där, vårt mål är att komma runt och göra ett ok jobb
Det lär bli en upplevelse, oavsett hur det gårSå himla häftigt @Migo Lycka till!
Lägg bara ut länken så.. häftigt.Hemska tanke, det livestreamas på youtube. Men jag ska ta med powerbank så jag har batterier nog att hålla buke uppdaterat också
Du får jättegärna(!) dela länken till youtubekanalen här! Jag vill sitta här hemma och hålla tummarna för att ni får en rolig dag med bra känsla när ni jobbar tillsammansHemska tanke, det livestreamas på youtube. Men jag ska ta med powerbank så jag har batterier nog att hålla buke uppdaterat också
Startlista och resultat kommer upp här: https://www.nsg.no/gjeterhund/gjeterhundprover/nursery/norsk-nursery/norsk-nursery-finale/Du får jättegärna(!) dela länken till youtubekanalen här! Jag vill sitta här hemma och hålla tummarna för att ni får en rolig dag med bra känsla när ni jobbar tillsammans
Man är miljöbov, ställer bilen på tomgång 10 min innan man ska åkaJag har köpt bur nu och det tog sin tid att hitta en som passade min bil och som gav plats åt båda grabbarna. Jag har tränat med dom utan att åka. Milou tyckte det var läskigt att hoppa in själv först men det gick snabbt över. Nu hoppar han lätt in och när jag öppnar så väntar han snällt innan han får ett kommando att det är okej att hoppa ut. Alvin lyfter jag självklart in och ut. Milou är nöjd och glad, Alvin lite osäker. Tar oss iväg på en biltur om jag hinner ikväll annars tränar vi lite mer. Bra för Alvin att han har Milou. Dom brukar använda varandra som huvudkuddar inne i bilen och ligga tätt, tätt inpå.
Men det är kallt i bilen, bara 5 grader nu imorse så det blir bara vänta där när jag kort ska in i affären och bilen värmts upp. Skönt att slippa på och av med selarna men dom kommer behövas när jag åker med andra
Jag tycker att cavalierer ofta är kobenta bak och gillar passgång och därmed rör sig lite vispande med bakbenen. Att de har extremt lång päls mellan tårna och trampdynorna underlättar inte direkt.Jag har sett en del cavalier och de jag sett har i regel en "vaggande" gång bak, om det är exteriören eller om det har ett samband med neuroligisk sjukdom törs jag inte utala mig om.
Masarna har ju fall av neurologisk sjukdom där de tidiga tecknen är rörelsemönster, svaghet bak mm.
Jag tycker att cavalierer ofta är kobenta bak och gillar passgång och därmed rör sig lite vispande med bakbenen. Att de har extremt lång päls mellan tårna och trampdynorna underlättar inte direkt.
Smart,här hemma är det inga problem. Närmsta grannen har flyttat för att sommaren är slut så då är det ingen som ser mitt miljöboveri. Men nu ska jag åka direkt från verkstan men hinner kanske få upp värmen på vägen dit och ska lägga in 2 Snuggles som @Malibu_Stacy rekomenderat och så är dom självklart påpälsade med täcken, jag får se på termometern hur det ser ut när det är dags. Köra ett par extra rundor i rondellerna Är ett par rondeller på vägen från verkstan till affären.Man är miljöbov, ställer bilen på tomgång 10 min innan man ska åka