Idag började vi åter igen med en tur till rastgård. Ebrah lekte rodeohäst redan på vägen dit, och Lily var mycket(!) bestämd med vart vi skulle gå
Nu har trion sprungit som dårar. Full fart i flera omgångar, runt buskar, genom buskar, över omkullfallna gamla träd...
Efteråt gick vi förbi busstationen där de även har ett litet "gör det själv-cykelservice"-ställe. Har säkert något ordentligt namn. Där har de så att man kan spola av sin cykel, och det har jag upptäckt fungerar utmärkt för att spola av leriga hundtassar också! Guld värt när rastgården är väldigt lerig, att slippa ta in hundarna i lägenheten och slippa klämma in sig i badrummet. Nu kom vi hem med normalsmutsiga tassar istället, som om vi bara hade gått på rena gångvägar.
Nu har vi ätit frukost och snart ska jag iväg till jobbet. Hundarna ska få vara hemma med sambon idag och jag längtar redan efter att komma hem, ta en liten kvällspromenad med dem och sedan sätta mig i soffan och äta choklad
Och justja, igår var vi hos vän som har katt. Det går smidigare och smidigare, men trion är såklart duktig på att dra igång varandra när de ser katten. Om de träffar katten en i taget så är det hyfsat lugnt. Igår tog jag därför lite av kattens godis och gav Lily varje gång hon såg katten. Eller ja, det var planen iaf. Godiset var tydligen det absolut godaste i hela världen, så katten blev ointressant
Istället tränade vi lite lydnad i det stora vardagsrummet, och alltså, jösses så duktig hon är! Det blev ett så löjligt fint fotgående och hon var så snabb och precis i allt hon gjorde! Och jag testade även lite svårare ingångar till fotposition för att se om hon faktiskt förstod vad hon gjorde eller om hon bara var nära för att tigga godis, men jodå, hon förstod, och hon behöll positionen så fint även i tighta svängar. Vilken liten stjärna hon är
Jag måste nog köpa sånt där godis...