Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt beror på hur rädd om bilen man eApropå parkera vid huset Visa bifogad fil 156527
Haha, gjorde du det? Då vet man i alla fall var man inte ska boJa jag sov tillomed i bilen med hundarna flera nätter den korta tiden jag va tvungen o mellanlanda i en lägenhet för jag avskyr att ha folk så tätt inpå
Ja jag va tvungen o mellanlanda i en lägenhet nästan en månad innan jag fick tillgång till huset men jag spenderade större delen av dygnen ute i skogen o sov i bilen med hundarna för att jag verkligen inte fixar att ha grannar De har sina fördelar o ha stor bil iblandHaha, gjorde du det? Då vet man i alla fall var man inte ska bo
Jag hade helt ärligt sugit tag i honom när han är på katten, skitsamma om jag är några sekunder sen och verkligen ryat åt honom - så han faktiskt tar åt sig ordentligt. Ordentligt missnöje alltså. Jag tror inte att sånt där går att belöna bort eller liknande då det är otroligt självbelönande. Samt ev lina på inne och varit på honom om han ens tittade på katten.Hur lär man en tvåkilos phalene att det inte är OK att äta stora katter.
Han älskar katten men om katten springer och han kommer ikapp den sätter jaktinstinkten in och nyss satt han i nacken på katten.
Katten är för snäll för den slåss inte tillbaka, den bara fräser och flyr. De är så snabba att jag inte hinner greppa hunden innan de hunnit bråkan några sekunder.
Bekymret är också att katten inte är tam. Den bara bor här.
/Rätt uppgiven.
Jodå, han greppas i nackskinnet och får en rejäl utskällning. Han blir låg i typ 15 sekunder. Han är tyvärr ingen mes. Och inte långsint allsJag hade helt ärligt sugit tag i honom när han är på katten, skitsamma om jag är några sekunder sen och verkligen ryat åt honom - så han faktiskt tar åt sig ordentligt. Ordentligt missnöje alltså. Jag tror inte att sånt där går att belöna bort eller liknande då det är otroligt självbelönande. Samt ev lina på inne och varit på honom om han ens tittade på katten.
Tränar mest positivt men alltså - sånt där är absolut förbjudet i min värld eftersom det även handlar om kattens säkerhet och trygghet.
Har man lite på relationskontot så tål de faktiskt att man ger dem hårda gränser ibland, när det faktiskt är viktigt. Menar alltså inte att man ska pryla hunden men rejäl social press sas. Tycker fö det är bättre att ta i för "mycket" så hunden blir riktigt låg i det läget än att behöva trappa upp korrigeringarna i längden.
Motorsåg ?Apropå parkera vid huset Visa bifogad fil 156527
Motorsåg ?
Har använts kan jag säga När jag flyttade in gick det inte ens att ta sig fram till huset, vi rev bokstavligen sönder både kläder och oss själva när vi försökte ta oss in. Det var helt överväxt. Pappa har röjt med motorsåg och röjsåg tills jag fick säga stopp, vill inte ha full insyn. Men mycket av det tål nog inte ens en motorsåg eller röjsåg. I vår ska vi fälla lite träd nere på tomten och så får vi röja ännu en gång på stigen för annars tar naturen över igen, vi har gjort stigen stor längs upp. Men jag vill inte förstöra för mycket heller, gillar att det är lite som att bo i en skogspark här med massor av stigar och olika odlingar som jag bara längtar till att se i vår, men tyvärr är det massor, massor som måste bort överallt. Det går inte att förstå hur förvildad en så stor tomt kan bli.Motorsåg ?
Milou är så fjompig så snart får jag växla upp till ett varmare täcke men nästa steg är vintertäcke så jag tror att jag börjar med ett fleecetäcke under hans nuvarande täcke. Det nuvarande är också varmt, självreflekterande värmefoder, helt vind och vattentätt. Man får lite tvinga med honom ut, han får ställa om till höst och vinter nu. En nakenhund är aldrig förtjust i regn och kyla men nu i höst har han varit mer frusen än han brukar.
Men han ska få upp värmen, jag har fått hem tre hinder till till min agilityplan så tanken är att jag ska ner nu och bygga lite kluriga kombinationer med det som redan finns, prova dom och sen vill mamma och pappa vara med också sen.
Jag börjar bli frisk, lite feber men inte 39,9 som i onsdags. Så det blev 13 veckors sjukdom som kunde blivit mycket, mycket kortare om vården tagit mig på allvar, problemet är att jag troligtvis har brutit en tå men den är hårt ihoptejpad och inget jag låter stoppa mig från lite agility och har @Bulldoozer tips med mig . Så typiskt bara att det alltid är något.
Men kommer försöka bygga klurigt så Milou får träna först och sen brukar jag sänka nästan så bommen nuddar marken så Alvin får sitt. Och tunnlar gillar båda, Alvin är bra på slalom men Milou har lite för bråttom men det verkar ha gått upp för honom vad han ska göra, sen får han gärna öka farten men inte nu när han missar ibland.
@Bulldoozer Har du några tips på hur man tränar för riktigt bra slalom?
Varit i fårhagen med husse och hundar idag.
Tränade Spock, ibland känns det som det typ inte händer nånting i träningen.. Idag var en sån dag.. Jag var sämst på att dela får, Spock tryckte dem till slut mot staketet och delade dom själv men det går ju inte ha som en lösning när man är på tävling .Delade iallafall upp fåren och tryckte bort ena flocken till änden av hagen och då fick jag lite drag så blev det lättare att dela de som jag hade kvar så vi fick till ett par bra delningar sen.
Haha känner igen känslan. Taty tycker jag är sämst på att dela får, ibland känns det som hon tänker ’idiot ’ Men har mycket lättare sen jag började dela i fart mot fårens bredsida, för mig alltså mer än hunden