Uppdateringstråd 30

Imorrn packar jag in fem av sex hundar och kör heeeeeeela vägen ut till västkusten. Där ska Zoe, Tam och jag gå vår första Norgeserie-helg! Vi ska, precis som när jag var galen och tävlade sist (2017...) campa i bilen. Trångt och mysigt... 😬 Dementa Frodo och båda valparna får åka med eftersom husse jobbar massor i helgen och inte har tid att vara barnvakt. Bob blir hemma som back up ifall kvigorna rymmer 😅
Åh förlåt men har du också en dement bc?
Jo, två korta omgångar :) Men de hade egentligen hoppats mest på en lekkompis till deras andra hund, en roll som salukipojken inte verkar vara så intresserad av. Så även om de tycker mycket om honom så verkar de inte vara speciellt pepp på att faktiskt ha honom som en familjemedlem. Han däremot är väldigt förtjust att vara en del av vår familj. Han ser konstant glad ut, är tydlig med att han vill hålla ihop hela vår lilla flock när vi är ute på promenader, klättrar gärna upp i knät för att mysa med såväl mig som sambon, låter syster Ebrah lägga sig på honom (vilket hände senast i förmiddags :p ), gör spontana glädjeskutt rakt upp i luften när han är lös ute och tja... njuter av livet helt enkelt.

Så om inte ett riktigt perfekt hem dyker upp till honom, ett där han blir en älskad familjemedlem och där han också älskar att vara, med lämpliga hundkompisar och mycket motion (för trots att han är en äldre herre är han väldigt aktiv), tja, då får han stanna.
Tror han vill ha sin person som råkar vara @Red_Chili 😍
 
Tror bestämt att salukipojken känner sig bättre i munnen, för nu tog han ett enormt rauh-ben och promenerade iväg med det. Tyvärr får han inte tugga på sådant än, så jag kunde inte låta honom ha det, men ser det ändå som positivt. Innan har han inte ens funderat på att bära runt på saker utan bara tagit ett försiktigt nyp i riktigt mjuka leksaker när han varit väldigt busig.
 
Alvin och Milou väcker nya grannarnas uppmärksamhet och nästan alla vi träffar frågar om dom får hälsa innan dom frågar om mig :D Alvin traskar fram direkt och vill bli klappad. Milou morrar och muttrar lite först och tittar lite försiktigt innan han accepterar personen, är dom okej går han fram men annars sätter han sig bara bredvid mig.

Men dom är ju så söta och Milou sticker ut lite.

IMG_0565.jpeg
 
Och Alvin är så söt och lugn. Medicinen hjälper lite men inte helt. Vissa promenader travar han på fint, men orkar inte lika långt som förr men jag anpassar efter honom. Att ens kunna gå längre in än till sopkärlen är fantastiskt . Ibland ser man hur svag han är i bakdelen. Då blir jag orolig. Men han leker med Milou, får glädjefnatt och springer runt runt och ser överlycklig ut, så mycket med sina leksaker. Dom sakerna, att han har livslust är det som får mig att hoppas på det bästa.
IMG_0567.jpeg
 
Spock skötte sig utmärkt i arbetet att flytta får till ny hage och syrran var jätteglad och öste lovord över honom 🥰. Sen fick både Spock och Tay träna llite vallning med syrran som var så tacksam att få låna dem. Det är himla intressant att titta på som åskådare på ens egna hundar och de gick verkligen jättebra bägge två och syster har så bra han med dem ❤️.

Nu ligger de däckade här hemma 😁.

Tay
20240830_193606.jpg
 
IMG_0572.jpeg


Det visade sig att Alvin inte alls verkar lida så mycket av att vara själv, utan går i gång bara när Milou gör det. Har satt upp kameror och avgränsat ett rum och Alvin stod och tittade ut först genom kompostgallret men utan ljud och sen la han sig i en fåtölj.

Kommer börja träna mer på att vara ensam med Milou också igen.

Milou och jag tog oss iväg på en promenad i skogen, vi gick där vi aldrig gått men till sist kände jag att det hade varit så mycket slingrigra stigar att jag började oroa mig för att inte hitta hem så då vände vi och självklart missade jag en av dom sista stigarna men då tog Milou rodret och ledde oss hem fast vi aldrig gått där.

Duktig pojke :heart
 
Och så fantastiskt att jag inte behöver gå i industrierna för att gå i lugn och ro, tänk att jag bor i en del av det här!

Men oj vad social man måste vara på landet. Blir hembjuden både hit och dit och stoppad när folk vill prata. Men alla verkar så snälla.

IMG_0573.jpeg
 
Så glad över min Oskar som glad i hågen traskade runt med en helt främmande kvinna (dvs jag känner henne, han gör det inte) i ett par timmar medan jag och vännerna var nere i en gruva.

En hel dag på vift gjorde honom trött så nu har han slocknat på en tröja. I morgon eftermiddag ska vi på kurs :)
 
Så glad över min Oskar som glad i hågen traskade runt med en helt främmande kvinna (dvs jag känner henne, han gör det inte) i ett par timmar medan jag och vännerna var nere i en gruva.

En hel dag på vift gjorde honom trött så nu har han slocknat på en tröja. I morgon eftermiddag ska vi på kurs :)
Det är sjukt skönt att ha en sån enkel hund. Jag var på begravning här för några veckor sedan och lämnade Selma till min kusin och hans sambo under tiden. Vi möttes upp vid kyrkan, jag har aldrig träffat sambon, kusinen har jag inte träffat på många år. Men hon är så vansinnigt enkel så jag funderade inte ens på om det skulle vara ett problem. Aldrig i livet att det hade funkat med mina andra, av olika anledningar, men det hade inte funkat.
 
Fick hem provsmak av nytt kattgodis, och använde nu det som belöning när jag tränade tricks med hundarna. Herrejösses vilket tempo det blev :rofl: Alla ville vara med, samtidigt. Men nu har de fått två lite längre promenader (varav en med lurchervännen) och trickträning, så de är nog nöjda med dagen.
 
Fick hem provsmak av nytt kattgodis, och använde nu det som belöning när jag tränade tricks med hundarna. Herrejösses vilket tempo det blev :rofl: Alla ville vara med, samtidigt. Men nu har de fått två lite längre promenader (varav en med lurchervännen) och trickträning, så de är nog nöjda med dagen.
Sånt som är för katter är oftast SUPERGOTT för hundar känns det som 😂 Tilda har kunnat ligga och gråta nedanför bordet där kattens torrfoder står tills jag blir tokig, alltså säkert en timme, trots tillsägelser. Men sitt eget foder vill hon minsann inte ha 🙃
 
Har varit två lite halvlata dagar igår + idag, men under kvällen fick hon gå ett spår som legat drygt 5,5 h. Det var länge sedan vi tog ett spår med lite längre liggtid. Fint spontant upptag, sen lite frågande till om vi verkligen skulle bry oss om det där gamla? …men vi kom i mål, med alla pinnar :)

580601CD-C291-4CDC-B0AC-3E793625DF2F.jpeg


Imorgon hoppas jag på ok väder så att vi kan gå en lång promenad. På em kommer gänget från rasklubben och tränar på min ridbana, det blir kul!
 
Läser gång på gång om folk som skrattar åt hur deras hundar är med dem överallt, t.o.m. i badrummet när de går på toa. Börjar känna mig ganska ensam om att tänka att jag hade blivit tokig(!) om mina hundar följt mig så precis överallt. Aldrig i livet att mina hundar är med in i badrummet, om det inte är för att de ska duschas efter en lerig promenad eller så (nej, de är inte med in där ens som små pluttvalpar när de precis flyttat hit). Nog för att jag älskar att umgås med mina hundar, men jag vill inte bli förföljd.
 
Läser gång på gång om folk som skrattar åt hur deras hundar är med dem överallt, t.o.m. i badrummet när de går på toa. Börjar känna mig ganska ensam om att tänka att jag hade blivit tokig(!) om mina hundar följt mig så precis överallt. Aldrig i livet att mina hundar är med in i badrummet, om det inte är för att de ska duschas efter en lerig promenad eller så (nej, de är inte med in där ens som små pluttvalpar när de precis flyttat hit). Nog för att jag älskar att umgås med mina hundar, men jag vill inte bli förföljd.
Jag är hårt drillad av mina tidigare katter att dörrar stängs icke, så om hundarna smiter in på toa gör det mig inte så mycket.
 
Läser gång på gång om folk som skrattar åt hur deras hundar är med dem överallt, t.o.m. i badrummet när de går på toa. Börjar känna mig ganska ensam om att tänka att jag hade blivit tokig(!) om mina hundar följt mig så precis överallt. Aldrig i livet att mina hundar är med in i badrummet, om det inte är för att de ska duschas efter en lerig promenad eller så (nej, de är inte med in där ens som små pluttvalpar när de precis flyttat hit). Nog för att jag älskar att umgås med mina hundar, men jag vill inte bli förföljd.

Åååh, Bella är 100% min lilla skugga 😍 Får hon inte följa med in i badrummet så ligger hon utanför dörren 😁 Men hon får inte sova i sängen, jag hade blivit knäpp att ha det som du med tre jyckar som tar plats när jag ska sova ;)
 
Åååh, Bella är 100% min lilla skugga 😍 Får hon inte följa med in i badrummet så ligger hon utanför dörren 😁 Men hon får inte sova i sängen, jag hade blivit knäpp att ha det som du med tre jyckar som tar plats när jag ska sova ;)
Var precis samma som jag tänkte skriva 😅 min är en skugga överallt, framförallt i badrummet, men i sängen är enda stället han inte får vara.
 
Läser gång på gång om folk som skrattar åt hur deras hundar är med dem överallt, t.o.m. i badrummet när de går på toa. Börjar känna mig ganska ensam om att tänka att jag hade blivit tokig(!) om mina hundar följt mig så precis överallt. Aldrig i livet att mina hundar är med in i badrummet, om det inte är för att de ska duschas efter en lerig promenad eller så (nej, de är inte med in där ens som små pluttvalpar när de precis flyttat hit). Nog för att jag älskar att umgås med mina hundar, men jag vill inte bli förföljd.
Och för mig är det alldeles spöklikt ensamt om jag inte ständigt har min flock runt fötterna. :D
 
Åååh, Bella är 100% min lilla skugga 😍 Får hon inte följa med in i badrummet så ligger hon utanför dörren 😁 Men hon får inte sova i sängen, jag hade blivit knäpp att ha det som du med tre jyckar som tar plats när jag ska sova ;)
Haha! Jag har mina som tyngdtäcke eller något :D Ibland när det är varmt händer det att Lily sover i soffan. Känns jättekonstigt.
 
Läser gång på gång om folk som skrattar åt hur deras hundar är med dem överallt, t.o.m. i badrummet när de går på toa. Börjar känna mig ganska ensam om att tänka att jag hade blivit tokig(!) om mina hundar följt mig så precis överallt. Aldrig i livet att mina hundar är med in i badrummet, om det inte är för att de ska duschas efter en lerig promenad eller så (nej, de är inte med in där ens som små pluttvalpar när de precis flyttat hit). Nog för att jag älskar att umgås med mina hundar, men jag vill inte bli förföljd.

Håller med men sen första löpet för fröken M så har hon hängt med in på toa 😅. Det blev att man tog med henne för att ha koll på henne hela tiden och efter det skulle hon springa med in hela tiden 😝.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 728
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp