Uppdateringstråd 30

Igår hände. Något fruktansvärt läskigt. Jag hade kissat hundarna, jag hade tagit på Milou skvättskydd och av med halsband och släppt in Alvin. Eftersom jag skulle vara borta ett tag skulle jag ge dom varsin tuggpinne med kyckling som dom alltid får.

Men då var Milou borta! Jag sprang runt och letade och skrek högre och högre och öppnade dörren och skrek utåt och letade. Gick in igen i panik och letade ännnu mer och insåg att han verkligen var borta. Öppnade dörren en tusende gång och då stod han på trappan ner till förstukvisten.

Vilken lättnad för oj vad jag varit rädd. Då har den lilla busen passat på att smita ut när jag fokuserat på Alvin eftersom jag trodde Milou gått in som han brukar. Som tur är så är han väldigt mammig och ville inte springa runt utan mig så han kom ju hem. Men förutom med allt kring Alvin har jag inte haft så hög puls på länge som nu när Milou plötsligt var borta. Var ju så säker på att jag såg honom gå in men han smet ut när jag fixade med Alvin.

Det är en av mina värsta mardrömmar, på promenad och på altanen har dom alltid namnbrickor och mitt telefonnummer men nu hade jag ju tagit av det. Och det är inte säkert Milou skulle komma till en främmande människa.

Men nåja, allt löste sig och det får aldrig hända igen,
 
Jag hade också velat ställa där, men Nisse har fortfarande bara en kula nere tyvärr.
Så det blir nog att vi hejjar på kompisarna som ska springa muddy paws istället:)
Hur gammal är han när utställningen är? På valpar brukar man "komma undan" med att en kula saknas på inoffar. Man kanske inte vinner men man får ändå en bedömning och den nyttiga tröningen som det ör med utställning.
 
Ikväll är sista gången på agilitykursen för nybörjare. Oskar har utvecklats, med myrsteg. Största problemet är att allting är så spännande. Han flamsar runt, gör zoomie-race eller försöker komma in till de anda hundarna.

Hopp är inga bekymmer, inte tunnel eller däck heller. Men flera hinder i följd funkar inte. Slalom funkade med godisskål i slutet.
Lite tråkigt att de andra hundarna gjort jätteframsteg och nästan alla klarar hel bana. Dvs tråkigt för mig som förstås vill att min hund ska skina. :laugh: Nåja. Han har kul och blir jättetrött efteråt.

Kul att vi har en puli med. Min första kontakt med rasen. Ägaren har jobbat med räddningshundar och har lång hunderfarenhet. Pulin är helt fantastisk. Och supertrevlig. Han har tofs i pannan men slänger upp huvudet med dreadsen när han vill se bra. :love:
 
Ikväll är sista gången på agilitykursen för nybörjare. Oskar har utvecklats, med myrsteg. Största problemet är att allting är så spännande. Han flamsar runt, gör zoomie-race eller försöker komma in till de anda hundarna.

Hopp är inga bekymmer, inte tunnel eller däck heller. Men flera hinder i följd funkar inte. Slalom funkade med godisskål i slutet.
Lite tråkigt att de andra hundarna gjort jätteframsteg och nästan alla klarar hel bana. Dvs tråkigt för mig som förstås vill att min hund ska skina. :laugh: Nåja. Han har kul och blir jättetrött efteråt.

Kul att vi har en puli med. Min första kontakt med rasen. Ägaren har jobbat med räddningshundar och har lång hunderfarenhet. Pulin är helt fantastisk. Och supertrevlig. Han har tofs i pannan men slänger upp huvudet med dreadsen när han vill se bra. :love:
Äsch då, det gör väl inget att ni inte klarar hela banan i ett kör? Jag har gått hoopers med Tilda (agility hade varit alldeles för läskigt för henne), och vi hade knappt mer än styrfart sista gången när vi skulle köra bana, och att jag skulle kunna dirigera på avstånd fanns inte på världskartan 🤣 tunnel gick ok om den typ inte var bredare än en halvmeter, och jag fick kasta godis igenom nästan varje båge 😅 men sett från första gången hade hon gjort jättestora framsteg, för då fick jag nästan gå igenom bågarna själv också 😂
 
Vi planerar också att springa i vår. Skulle kört nu i september men så sålde jag den vuxna hunden och fick dessutom "order" att åka till Cypern just den veckan så det blir framflyttat.
Vet dock inte vilken av dagarna vi ska köra, vi ska nog köra lag"klassen"
 
Å det är ett jätteroligt terränglopp/hinderbana för oss med hundar! Har inte sprungit de senaste tre åren men har sprungit loppet två gånger. Hinderbanan är riktigt roligt! Tror det även kallas K9 Biathlon utomlands (https://muddypaws.se/ ).

Ah, K9 Biathlon! Da forstar jag.:) Det SER himla kul ut ... i varmare stater dar det inte finns hur mycket vatten som helst ... annars ar det valdigt mycket vatten (atminstone pa ostkusten, jag har inte sett nagot har pa vastkusten) att springa, krypa, ga igenom nere i sydost, och har blir det fort kallt att vara blot sa lange. :p
 
Ah, K9 Biathlon! Da forstar jag.:) Det SER himla kul ut ... i varmare stater dar det inte finns hur mycket vatten som helst ... annars ar det valdigt mycket vatten (atminstone pa ostkusten, jag har inte sett nagot har pa vastkusten) att springa, krypa, ga igenom nere i sydost, och har blir det fort kallt att vara blot sa lange. :p
Det är riktigt kul! Loppet hålls i september och i april i Stockholm. Tempreturmässigt kan man ju få lite allt möjligt här - allt från plus 20 grader till 10 grader eller, åtminstone i april, 5 grader (på Stockholms halvmara som går i juni var det 4 grader och regn för några år sen, det är ju dock ett vanligt lopp). Det brukar vara åtminstone ett vattenhinder samt ett hinder där man ska krypa/kravla sig fram, gärna då i lera. Loppen är ju inte så långa, 8 km eller 4 km, så man håller värmen genom rörelse den tiden. Jag skulle snarare säga att högre temperaturer är svårare än lägre.
 
Jag är också sugen på att vara med på muddy paws. Missade den här omgången tyvärr men kanske till våren? Frågan är om hunden skulle uppskatta det 😅 Hon gillar att plaska i vatten men tycker det är läskigt om det blir för djupt, men jag kan ju bära henne då. Vet inte alls om hon kan tänka sig att lera ner sig dock.. 😂
 
Jag är också sugen på att vara med på muddy paws. Missade den här omgången tyvärr men kanske till våren? Frågan är om hunden skulle uppskatta det 😅 Hon gillar att plaska i vatten men tycker det är läskigt om det blir för djupt, men jag kan ju bära henne då. Vet inte alls om hon kan tänka sig att lera ner sig dock.. 😂
Just av den anledningen tänker jag inte anmäla mig tillsammans med Ebrah, hon hade vägrat springa med mig mer om jag ens försökt övertala henne att bli blöt och lerig. Lily däremot... :cautious: Så, vi ska ge oss ut och löpträna framöver.

Låter som att det blir bra tillfälle för en buketräff i samband med Muddy Paws i april :D
 
Jag är också sugen på att vara med på muddy paws. Missade den här omgången tyvärr men kanske till våren? Frågan är om hunden skulle uppskatta det 😅 Hon gillar att plaska i vatten men tycker det är läskigt om det blir för djupt, men jag kan ju bära henne då. Vet inte alls om hon kan tänka sig att lera ner sig dock.. 😂

Just av den anledningen tänker jag inte anmäla mig tillsammans med Ebrah, hon hade vägrat springa med mig mer om jag ens försökt övertala henne att bli blöt och lerig. Lily däremot... :cautious: Så, vi ska ge oss ut och löpträna framöver.

Låter som att det blir bra tillfälle för en buketräff i samband med Muddy Paws i april :D

När jag har sprungit Maddy paws så har det varit fullt tillåtet att hoppa över ett hinder om man inte ville göra det hindret (tex att hunden inte vill). Man får ett viss tidspåslag då bara. Det är ju ett lopp med hund så fokuset är ju såklart på att hundarna ska tycka det är kul och då skippa ett hinder om hunden inte är bekväm med det.
 
Jag är också sugen på muddy paws men osäker hur kul Tilda hade tyckt det var eftersom hon tycker andra hundar är lite läskiga 😅 att ha en Whippet kompis att springa med skulle säkert göra susen, men den här matten är ju i urkass kondis 😂
 
Jag är också sugen på muddy paws men osäker hur kul Tilda hade tyckt det var eftersom hon tycker andra hundar är lite läskiga 😅 att ha en Whippet kompis att springa med skulle säkert göra susen, men den här matten är ju i urkass kondis 😂
Jag känner också att jag kommer vara i urkass kondis och att det är lite läskigt att man liksom startar "på rad". Ser framför mig hur jag kommer vara för långsam och ivägen hela tiden när folk vill springa förbi 😅
 
Jag är också sugen på muddy paws men osäker hur kul Tilda hade tyckt det var eftersom hon tycker andra hundar är lite läskiga 😅 att ha en Whippet kompis att springa med skulle säkert göra susen, men den här matten är ju i urkass kondis 😂
Man får gå, jag o Nisse kmr gå 🤣 kanske jogga lite grann. Men med målet att orka desto mer till september 2025
 
Jag känner också att jag kommer vara i urkass kondis och att det är lite läskigt att man liksom startar "på rad". Ser framför mig hur jag kommer vara för långsam och ivägen hela tiden när folk vill springa förbi 😅
Min farhåga också 🤣 och sen en hund som blir reaktiv på folk som springer på det 🙈
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 748
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp