Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja någonting har ju onekligen förändrats för några år sedan var det inte alls så här. Alltid varit imponerad över deras snabba service både vad gäller leveranser men också kundtjänst. Nu är det helt annorlunda.
Räknar inte med att jag ska få tillbaka några pengar.
Vad vill du gå för kurser då?Nu känner jag mig dum men ”vanlig” lydnad finns inte längre utan det är rallylydnad som gäller?
Jag har betalat endel medlemsskap, SSRK (tyvärr) där jag aldrig hinner anmäla mig till kurs (har mailat) , en fristående klubb (fritt följ) där jag gått en apporteringskurs men annars finns endast rallylydnad eller sånt ja inte vill gå.
Kolla brukshundsklubben med o de hade ingen lydnad, mest sök o valpkurs, apell mm
Där var även allt i höst fullt.
Det har verkligen skenat iväg med pengar inser jag för att gå kurs .
Har annars en anmälan till en helgkurs men det är liksom 3000kr bara på den.
Är så van vid fågelhundsklubben jag var med i där det inte är såpass dyrt men även lite mer öppet för hur många som ville vara med.
Det var apport, dressyr, utställningar och såklart jaktprov/träning.
Nu känner jag mig mest utanför allt och lite chockad över priserna på vissa helgkurser (som är de få där de finns platser)
Sorry för klag.
Mycket rally och agility här med men vanliga brukshundklubben har lydnad/brukskurs så där är vi anmälda till kurs i höst. Men rallyn är ju överallt, både kurser och tävlingarNu känner jag mig dum men ”vanlig” lydnad finns inte längre utan det är rallylydnad som gäller?
Jag har betalat endel medlemsskap, SSRK (tyvärr) där jag aldrig hinner anmäla mig till kurs (har mailat) , en fristående klubb (fritt följ) där jag gått en apporteringskurs men annars finns endast rallylydnad eller sånt ja inte vill gå.
Kolla brukshundsklubben med o de hade ingen lydnad, mest sök o valpkurs, apell mm
Där var även allt i höst fullt.
Det har verkligen skenat iväg med pengar inser jag för att gå kurs .
Har annars en anmälan till en helgkurs men det är liksom 3000kr bara på den.
Är så van vid fågelhundsklubben jag var med i där det inte är såpass dyrt men även lite mer öppet för hur många som ville vara med.
Det var apport, dressyr, utställningar och såklart jaktprov/träning.
Nu känner jag mig mest utanför allt och lite chockad över priserna på vissa helgkurser (som är de få där de finns platser)
Sorry för klag.
Vad vill du gå för kurser då?
Här är det olika mellan olika klubbar. På en klubb finns det ingen agility och knappt någon rallylydnad, däremot massvis av "vanlig" lydnad, spår och andra bruksgrenar. På en annan klubb i närheten är det mycket agility och ganska mycket rallylydnad. Båda är brukshundklubbar. En vanlig kurs kostar åtminstone 2000kr här.
Skicka in intresseanmälan. Om det kommer in tillräckligt många brukar det bli en kurs. hos Fritt Följ.Vanlig lydnad
Innan har jag haft svårt att hitta en apporteringskurs för jakt.
OkejSkicka in intresseanmälan. Om det kommer in tillräckligt många brukar det bli en kurs. hos Fritt Följ.
Jag hade också velat ställa där, men Nisse har fortfarande bara en kula nere tyvärr.Funderar på om jag ska anmäla alla tre salukis till Pudelklubbens inoff-utställning i Gubbängen... Såg att jag faktiskt är ledig den dagen. Måste bara kolla vad det skulle kosta, och dubbelkolla hur lång karenstid det är på medicinen som salukipojken fick i samband med tandfixet.
Åh, det verkar så galet kul. Jag har velat vara med länge på muddy paws men det har hela tiden krockat med något. Fick inte veta förrän nyligen att jag faktiskt är ledig den helgen. Men till våren, då minsann ska jag och Lily vara redo att springa tillsammansJag hade också velat ställa där, men Nisse har fortfarande bara en kula nere tyvärr.
Så det blir nog att vi hejjar på kompisarna som ska springa muddy paws istället
Ja, de verkar så galet kul, så jag och Nisse tänker vara med nästa årÅh, det verkar så galet kul. Jag har velat vara med länge på muddy paws men det har hela tiden krockat med något. Fick inte veta förrän nyligen att jag faktiskt är ledig den helgen. Men till våren, då minsann ska jag och Lily vara redo att springa tillsammans
Läste det jag medVar på Blåbärstävling i agility ikväll. Precis när jag gått av banan i andra loppet så hördes det två skott och en smäll och sedan steg det grå rök upp i himlen ca 300 meter bort. Tog inte lång tid innan det kom massa blåljus.
Läste nu på Aftonbladet att man hittat en misstänkt skottskadad man som kört in med bilen i ett träd, och att det även finns misstankar om att en handgranat kastats mot bilen.
Det var definitivt skott. Trodde först det var jaktskott men insåg rätt snabbt att det nog var andra skott med tanke på var det var någonstans (Norsborg i stockholm). Hemskt.
Åh, det verkar så galet kul. Jag har velat vara med länge på muddy paws men det har hela tiden krockat med något. Fick inte veta förrän nyligen att jag faktiskt är ledig den helgen. Men till våren, då minsann ska jag och Lily vara redo att springa tillsammans
Terränglopp där du springer med din hund. Lerigt sådant.Vad AR "Muddy Paws"? Utom det naturliga ... leriga tassar.