Uppdateringstråd 30

Funderar på om jag ska anmäla alla tre salukis till Pudelklubbens inoff-utställning i Gubbängen... Såg att jag faktiskt är ledig den dagen. Måste bara kolla vad det skulle kosta, och dubbelkolla hur lång karenstid det är på medicinen som salukipojken fick i samband med tandfixet.
 
Ja någonting har ju onekligen förändrats för några år sedan var det inte alls så här. Alltid varit imponerad över deras snabba service både vad gäller leveranser men också kundtjänst. Nu är det helt annorlunda.
Räknar inte med att jag ska få tillbaka några pengar.

Nej, de var verkligen proffs innan, både på bemötande och i hur snabba de var på att leverera!

Tillägg: efter en snabb kik på alla bolag ser det helt klart ut som att det skett ett ägarbyte.
 
Nu känner jag mig dum men ”vanlig” lydnad finns inte längre utan det är rallylydnad som gäller?

Jag har betalat endel medlemsskap, SSRK (tyvärr) där jag aldrig hinner anmäla mig till kurs (har mailat) , en fristående klubb (fritt följ) där jag gått en apporteringskurs men annars finns endast rallylydnad eller sånt ja inte vill gå.
Kolla brukshundsklubben med o de hade ingen lydnad, mest sök o valpkurs, apell mm
Där var även allt i höst fullt.

Det har verkligen skenat iväg med pengar inser jag för att gå kurs 🙈.

Har annars en anmälan till en helgkurs men det är liksom 3000kr bara på den.

Är så van vid fågelhundsklubben jag var med i där det inte är såpass dyrt men även lite mer öppet för hur många som ville vara med.
Det var apport, dressyr, utställningar och såklart jaktprov/träning.

Nu känner jag mig mest utanför allt och lite chockad över priserna på vissa helgkurser (som är de få där de finns platser) 🙁

Sorry för klag.
Vad vill du gå för kurser då? :)
 
Nu känner jag mig dum men ”vanlig” lydnad finns inte längre utan det är rallylydnad som gäller?

Jag har betalat endel medlemsskap, SSRK (tyvärr) där jag aldrig hinner anmäla mig till kurs (har mailat) , en fristående klubb (fritt följ) där jag gått en apporteringskurs men annars finns endast rallylydnad eller sånt ja inte vill gå.
Kolla brukshundsklubben med o de hade ingen lydnad, mest sök o valpkurs, apell mm
Där var även allt i höst fullt.

Det har verkligen skenat iväg med pengar inser jag för att gå kurs 🙈.

Har annars en anmälan till en helgkurs men det är liksom 3000kr bara på den.

Är så van vid fågelhundsklubben jag var med i där det inte är såpass dyrt men även lite mer öppet för hur många som ville vara med.
Det var apport, dressyr, utställningar och såklart jaktprov/träning.

Nu känner jag mig mest utanför allt och lite chockad över priserna på vissa helgkurser (som är de få där de finns platser) 🙁

Sorry för klag.
Mycket rally och agility här med men vanliga brukshundklubben har lydnad/brukskurs så där är vi anmälda till kurs i höst. Men rallyn är ju överallt, både kurser och tävlingar 😅
Dyrt blir det även fast jag tror att kurserna har rätt bra pris här där jag bor. Har dessutom tur att jag kan använda friskvårdsbidraget till kurser.
 
Idag fick gammelgubben besöka veterinären:( Mycket diffusa symtom men troligtvis ont i ryggen/nacken.
Ska testa med smärtstillande och vila i 10 dagar så får vi se sen hur det blir och kolla mer sen om det inte blir bättre. Vi kommer inte göra några stora ingrepp då han tog narkosen hårt i våras när vi fixade tänderna.
 
Här är det olika mellan olika klubbar. På en klubb finns det ingen agility och knappt någon rallylydnad, däremot massvis av "vanlig" lydnad, spår och andra bruksgrenar. På en annan klubb i närheten är det mycket agility och ganska mycket rallylydnad. Båda är brukshundklubbar. En vanlig kurs kostar åtminstone 2000kr här.

Ja det är kanske jag som inte ”hittat hem” i någon klubb än.
SSRK verkar nästan omöjligt och de har tyvärr knappt svarat på mail.
Sen finns de mindre klubbar som även de vill ha klubbavgift så betalade då jag ville gå apporten men sen har de mest nosework, agility och rallylydnad då.

Så då är de om en ska gå med i en tredje kkubb då 😅 Och då fundera jag på brukahundsklubben men de fanns ingen vanlig lydnad där i höst (sen är allt fullt ändå)
 
Nu har vi varit på återbesök, stygnen är borta och det såg fint ut 🥰 Vi får gå femminuterspromenader fyra gånger om dagen, och nästa vecka börjar vi rehab! Tur att pälsen växer snabbt 🙈
IMG_6936.jpeg
 
Personen som klagar och styr och domderar och inte lyssnar på någon annan än sig själv är rätt nära anhörig och numera också granne med mig. Hen kommer på besök utan att först höra efter att det är okej. Kliver in med skorna på och räknar med att jag bara ska tycka det är okej. Igår hade jag sovit dåligt på natten och tog en tupplur och dom väckte mig men dom fattade ändå inte när jag försökte få fram att jag var jätte trött och behövde vila lite till utan bara gjorde sig ännu mer hemmastadda.

Men jag pratade med pappa igår och tog upp det där om den anhöriga och tyckte inte heller det var ok så pappa sa att han skulle säga till hen att det verkligen inte är okej alls att prata med mig på det viset.

Synd att personen gör så för jag vet att den verkligen älskar både Alvin och Milou. Men säger man emot lyssnar hen inte utan fortsätter med högre röst.

Så himla knepigt men det bästa,är att bara ignorera och inte lyssna
 
I gar gick Emma-Sue och jag pa den allra forsta koppelpromenaden till min granne som bor 50 meter bort. Det gick ovantat bra, val dar drack mattarna vin medan valparna lekte och sprang hysteriskt.
I dag ar Emma-Sue glad och trevlig ... men jag har inte sett en enda valp zoom i dag darmeot har jag sett henne ligga utstrackt och sova flera ganger. Den lilla ar nog lite trott i dag. :p
 
Yay. Två dagar i rad har hundarna lyckats smita ur personalrummet, ut på lagret och hittat en trasig fodersäck. Kollegorna osäkra på om de stängt dörren ordentligt men har de det, då innebär det att en viss salukipojke lärt sig öppna dörren :banghead: Jag hoppas innerligt att det är slarviga kollegor, för annars blir det bökigt.

Men men. Nu är jag ledig två dagar och sedan kommer sambon hem, så i helgen får hundarna vara hemma med honom när jag jobbar.
 
Funderar på om jag ska anmäla alla tre salukis till Pudelklubbens inoff-utställning i Gubbängen... Såg att jag faktiskt är ledig den dagen. Måste bara kolla vad det skulle kosta, och dubbelkolla hur lång karenstid det är på medicinen som salukipojken fick i samband med tandfixet.
Jag hade också velat ställa där, men Nisse har fortfarande bara en kula nere tyvärr.
Så det blir nog att vi hejjar på kompisarna som ska springa muddy paws istället:)
 
Jag hade också velat ställa där, men Nisse har fortfarande bara en kula nere tyvärr.
Så det blir nog att vi hejjar på kompisarna som ska springa muddy paws istället:)
Åh, det verkar så galet kul. Jag har velat vara med länge på muddy paws men det har hela tiden krockat med något. Fick inte veta förrän nyligen att jag faktiskt är ledig den helgen. Men till våren, då minsann ska jag och Lily vara redo att springa tillsammans :D
 
Åh, det verkar så galet kul. Jag har velat vara med länge på muddy paws men det har hela tiden krockat med något. Fick inte veta förrän nyligen att jag faktiskt är ledig den helgen. Men till våren, då minsann ska jag och Lily vara redo att springa tillsammans :D
Ja, de verkar så galet kul, så jag och Nisse tänker vara med nästa år :)
 
Var på Blåbärstävling i agility ikväll. Precis när jag gått av banan i andra loppet så hördes det två skott och en smäll och sedan steg det grå rök upp i himlen ca 300 meter bort. Tog inte lång tid innan det kom massa blåljus.
Läste nu på Aftonbladet att man hittat en misstänkt skottskadad man som kört in med bilen i ett träd, och att det även finns misstankar om att en handgranat kastats mot bilen.
Det var definitivt skott. Trodde först det var jaktskott men insåg rätt snabbt att det nog var andra skott med tanke på var det var någonstans (Norsborg i stockholm). Hemskt.
 
Var på Blåbärstävling i agility ikväll. Precis när jag gått av banan i andra loppet så hördes det två skott och en smäll och sedan steg det grå rök upp i himlen ca 300 meter bort. Tog inte lång tid innan det kom massa blåljus.
Läste nu på Aftonbladet att man hittat en misstänkt skottskadad man som kört in med bilen i ett träd, och att det även finns misstankar om att en handgranat kastats mot bilen.
Det var definitivt skott. Trodde först det var jaktskott men insåg rätt snabbt att det nog var andra skott med tanke på var det var någonstans (Norsborg i stockholm). Hemskt.
Läste det jag med
 
Åh, det verkar så galet kul. Jag har velat vara med länge på muddy paws men det har hela tiden krockat med något. Fick inte veta förrän nyligen att jag faktiskt är ledig den helgen. Men till våren, då minsann ska jag och Lily vara redo att springa tillsammans :D

Vad AR "Muddy Paws"? Utom det naturliga ... leriga tassar. :p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 750
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp