Uppdateringstråd 30

IMG_0543.jpeg
Alvin är gammal nu men när jag tittade igenom lite bilder påminns jag om att Alvin blev årets chinese crested för ett par år sedan bland annat pga av hans framgång i Rallylydnad. Han fick en bild på framsidan på rasklubb och ett helt uppslag i tidningen. Fina, duktiga Alvin. Så trogen och uppmärksam:heart
 
Var ute med Bog och får möte med ett medelålderspar med en Jack Russel. Dom låter hunden slänga sig ut i vägen, längst ut i kopplet (vi var alltså på andra sidan bilvägen) där den morrar, skäller och gör utfall mot Bog. Dom gör ingenting för att hala in hunden eller säga till den, Bog som inte är reaktiv stannar dock och släpper sin leksak som han bär för att han blir så förvånad.

Och kvinnan SKRATTAR då och säger "HAHAHAHA Den tappade sin boll, ser du?" till sin man. Jag ruttnade helt och fräste "Det är inte så himla roligt för min hund att bli utskälld av er hund, hur skulle du känna om någon skrek fuck you och pekade finger åt dig när du var ute och gick?". Då halade dom minsann in hunden och fick tyst på den... och såg förskräckta ut. Funderade på att slänga ut ett "HAHAHHA, Vad roligt att ni blev obekväma nu", men lyckades hålla mig i skinnet och gick vidare. 😅 Jag kan verkligen hata att bo i stan med hund pga andra hundmänniskor.

Jag har hundra procent förståelse för att man har en reaktiv hund som ibland inte beter sig bra, Floki är reaktiv, men jag går in i skogen, håller honom kort eller bär honom förbi andra hundar för att han inte ska störa mer än nödvändigt, men när man låter sin hund skrika i slutet på kopplet medens den gör utfall och dessutom skrattar när åt mötande hunds reaktion, så har jag ingen förståelse alls. Vissa borde inte få ha hund.
 
Var ute med Bog och får möte med ett medelålderspar med en Jack Russel. Dom låter hunden slänga sig ut i vägen, längst ut i kopplet (vi var alltså på andra sidan bilvägen) där den morrar, skäller och gör utfall mot Bog. Dom gör ingenting för att hala in hunden eller säga till den, Bog som inte är reaktiv stannar dock och släpper sin leksak som han bär för att han blir så förvånad.

Och kvinnan SKRATTAR då och säger "HAHAHAHA Den tappade sin boll, ser du?" till sin man. Jag ruttnade helt och fräste "Det är inte så himla roligt för min hund att bli utskälld av er hund, hur skulle du känna om någon skrek fuck you och pekade finger åt dig när du var ute och gick?". Då halade dom minsann in hunden och fick tyst på den... och såg förskräckta ut. Funderade på att slänga ut ett "HAHAHHA, Vad roligt att ni blev obekväma nu", men lyckades hålla mig i skinnet och gick vidare. 😅 Jag kan verkligen hata att bo i stan med hund pga andra hundmänniskor.

Jag har hundra procent förståelse för att man har en reaktiv hund som ibland inte beter sig bra, Floki är reaktiv, men jag går in i skogen, håller honom kort eller bär honom förbi andra hundar för att han inte ska störa mer än nödvändigt, men när man låter sin hund skrika i slutet på kopplet medens den gör utfall och dessutom skrattar när åt mötande hunds reaktion, så har jag ingen förståelse alls. Vissa borde inte få ha hund.
Det där beteendet gör mig tokig, men det är tyvärr inte helt ovanligt. Bonus för flexikoppel så hunden kan ta sats och springa ett antal meter innan det blir stopp.
 
Var ute med Bog och får möte med ett medelålderspar med en Jack Russel. Dom låter hunden slänga sig ut i vägen, längst ut i kopplet (vi var alltså på andra sidan bilvägen) där den morrar, skäller och gör utfall mot Bog. Dom gör ingenting för att hala in hunden eller säga till den, Bog som inte är reaktiv stannar dock och släpper sin leksak som han bär för att han blir så förvånad.

Och kvinnan SKRATTAR då och säger "HAHAHAHA Den tappade sin boll, ser du?" till sin man. Jag ruttnade helt och fräste "Det är inte så himla roligt för min hund att bli utskälld av er hund, hur skulle du känna om någon skrek fuck you och pekade finger åt dig när du var ute och gick?". Då halade dom minsann in hunden och fick tyst på den... och såg förskräckta ut. Funderade på att slänga ut ett "HAHAHHA, Vad roligt att ni blev obekväma nu", men lyckades hålla mig i skinnet och gick vidare. 😅 Jag kan verkligen hata att bo i stan med hund pga andra hundmänniskor.

Jag har hundra procent förståelse för att man har en reaktiv hund som ibland inte beter sig bra, Floki är reaktiv, men jag går in i skogen, håller honom kort eller bär honom förbi andra hundar för att han inte ska störa mer än nödvändigt, men när man låter sin hund skrika i slutet på kopplet medens den gör utfall och dessutom skrattar när åt mötande hunds reaktion, så har jag ingen förståelse alls. Vissa borde inte få ha hund.
SÅ bra att du sa till dem! Hoppas att de tänker till lite nu och åtminstone försöker göra något för att hunden ska bete sig bättre.
 
Var ute med Bog och får möte med ett medelålderspar med en Jack Russel. Dom låter hunden slänga sig ut i vägen, längst ut i kopplet (vi var alltså på andra sidan bilvägen) där den morrar, skäller och gör utfall mot Bog. Dom gör ingenting för att hala in hunden eller säga till den, Bog som inte är reaktiv stannar dock och släpper sin leksak som han bär för att han blir så förvånad.

Och kvinnan SKRATTAR då och säger "HAHAHAHA Den tappade sin boll, ser du?" till sin man. Jag ruttnade helt och fräste "Det är inte så himla roligt för min hund att bli utskälld av er hund, hur skulle du känna om någon skrek fuck you och pekade finger åt dig när du var ute och gick?". Då halade dom minsann in hunden och fick tyst på den... och såg förskräckta ut. Funderade på att slänga ut ett "HAHAHHA, Vad roligt att ni blev obekväma nu", men lyckades hålla mig i skinnet och gick vidare. 😅 Jag kan verkligen hata att bo i stan med hund pga andra hundmänniskor.

Jag har hundra procent förståelse för att man har en reaktiv hund som ibland inte beter sig bra, Floki är reaktiv, men jag går in i skogen, håller honom kort eller bär honom förbi andra hundar för att han inte ska störa mer än nödvändigt, men när man låter sin hund skrika i slutet på kopplet medens den gör utfall och dessutom skrattar när åt mötande hunds reaktion, så har jag ingen förståelse alls. Vissa borde inte få ha hund.

Det ar en reaktion jag ofta sett mot mina rottisar ... det ar tydligen KUL nar en liten hund ar aggressive mot en stor rottweiler. :cautious: Jag klarar aldrig heller av att bara vara tyst utan sager nagot ... dock har jag aldrig haft tillfalle att svara sa traffsakert som du gjorde. Hatten av till dig. Mycket bra svar!
 
Tävlat i dagarna två i agility med M och Spock och husse har tävlat Tay.
Igår vann husse och Tay bägge sina agilitylopp och är nu redo att flytta upp i klass 3 🥰. Så himla kul!

Jag och lila M vann ett hopplopp idag och fick pinne och igår vann vi ett agilitylopp och fick pinne. Så himla nöjd med fröken 😁.

Spock var lite av en härdsmälta igår när det blev en lång dag på tävlingsplatsen innan han fick starta. Idag åkte vi separat och det blev inte lika lång väntan så han höll ihop bättre. Valde dock att diska oss då banan inte alls passade mig 😝.

I helgen ska fröken springa vänstervarv med uppfödaren igen 😁.
20240825_170818.jpg
 
20240825_134553.jpg

Denna herre är inte helt nöjd med att vi mest vilar och inte alls går lite längre promenader som vi brukar (dvs typ 1.5km promenad).
Men iom att vi varit iväg och de blivit lite mer och gå än vanligt så tyckte jag att de är dags och inte göra mkt alls.
1 september blir han 5 månader.
 
Tävlat i dagarna två i agility med M och Spock och husse har tävlat Tay.
Igår vann husse och Tay bägge sina agilitylopp och är nu redo att flytta upp i klass 3 🥰. Så himla kul!

Jag och lila M vann ett hopplopp idag och fick pinne och igår vann vi ett agilitylopp och fick pinne. Så himla nöjd med fröken 😁.

Spock var lite av en härdsmälta igår när det blev en lång dag på tävlingsplatsen innan han fick starta. Idag åkte vi separat och det blev inte lika lång väntan så han höll ihop bättre. Valde dock att diska oss då banan inte alls passade mig 😝.

I helgen ska fröken springa vänstervarv med uppfödaren igen 😁.
Visa bifogad fil 152027
Så,så fin hon är :heart
 
20240825_092041.jpg

En annan ska sova utan sin valp inatt då han får övernatta hos kompisen så hon slipper bli väckt kl 05 imorgon bitti, då jag fått ett annat jobbpass och börjar jobba kl 06. Fasen vad det är tomt, trots att jag vet att det inte kommer ske ofta att han sover borta.
 
Puh, en späckad helg!
Igår var det först utställning med jämten (färdig dubbelchampion nu 🙌🏽) och därefter åkte jag direkt och hade andpremiär med labradorerna. I morse ringde klockan tiidigt och dagen har ägnats åt funkisuppdrag.
En hundhelg med råge!
L är dock inte helt fräsch efter gårdagens jakt 😕 inte alls mycket men det är något som stör ögat, så han får vila några dagar nu.
 
Emma-Sue har lart sig sit, step (upp pa nagot), och en medioker plats som behover mycket mer jobb, men grunden ar dar. Jag tror dock att jag stoppar plats ett tag och fokuserar pa sta i stallet. Det brukar ta langst tid, kanske det blir lattare om man inte tar det sist, tanker jag? Nagon med erfarenhet?

Den har veckan borjar traningen for Emma-Sue att ga i koppel och for mig i talamod. 🙄
 
Alvin är lite piggare idag, gått några små rundor riktigt bra faktiskt.

Blir så less ibland på människor, en anhörig till mig började ifrågasätta mitt val att ge Alvin medicin och att det snällaste vore att avliva honom och att jag var lurad av veterinären som sa att han kan må bra med medicin och att vi nu för tiden är för mesiga med våra hundar. Ville egentligen säga att jag gråtit, skakat, snyftat och legat i fosterställning inför mitt beslut. Jag var helt inriktad på att göra det bästa för Alvin. Jag tog till och med upp frågan själv. Vilket som var snällast mot Alvin och inte mig och fick rådet att prova den här medicinen.

Vissa saker har andra inte med att göra med så länge det inte talas om vanvård men det är ju definitivt inte falet här. Och eftersom det är en anhörig och inte en främling blir det ju också värre eftersom personen vet hur mycket Alvin och Milou betyder för mig. Jag har fått ändra om så mycket i mitt liv nu för att få ihop det med både Alvin och Milou. Jag vet att det kommer gå till en viss gräns men jag hoppas den gränsen inte är nu för han är så glad och busig fortfarande

Jag behöver inte någon som säger att jag ska avliva Alvin som om jag vägrar det. Jag tänker lite tvärtom att om inte medicinen hjälper finns det inga fler val,eller om han blir blir blind på vänster öga också. Så låt mig vara känner jag, har nog tänkt alla scenarier tusen gånger.
 
Emma-Sue har lart sig sit, step (upp pa nagot), och en medioker plats som behover mycket mer jobb, men grunden ar dar. Jag tror dock att jag stoppar plats ett tag och fokuserar pa sta i stallet. Det brukar ta langst tid, kanske det blir lattare om man inte tar det sist, tanker jag? Nagon med erfarenhet?

Den har veckan borjar traningen for Emma-Sue att ga i koppel och for mig i talamod. 🙄
Jag är inte direkt någon med jättemycket erfarenhet, men med den jag har så är både plats och ligg det jag kör senare.
Det är så frustrerande när de tror att svaret när de inte förstår är att bli passiva istället för att fortsätta försöka.
Så jag hade satsat på stå (och farten).
 
Jag är inte direkt någon med jättemycket erfarenhet, men med den jag har så är både plats och ligg det jag kör senare.
Det är så frustrerande när de tror att svaret när de inte förstår är att bli passiva istället för att fortsätta försöka.
Så jag hade satsat på stå (och farten).

Precis, med mina andra har plats funkat bra ... men jag borjade nog inte vid 8-9 veckors alder😊 ...
Inkallning gar mycket bra om jag kor inkallning 4-5 ganger om dagen eller mer (och vi har ett party de flesta ganger) sa det kommer att fortsatta tills vi har ett "behavior" och hon aldrig missar att komma i full fart.
 
Har idag pussat på en liten lancashire heeler. Inte så ofta man träffar dem ändå. Den här däremot, den syns och märks, inte minst för att den blev så otroligt glad när vi träffades och betedde sig som om vi varit bästa kompisar hela livet. Den var så söt och glad att jag nästan kände för att kidnappa den. Tänk vilket party det skulle bli med en galen liten kortbening tillsammans med Lily :rofl: Det hade blivit fullständigt kaos!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 751
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp