Bra att veta!Våm är inte bra vid njursvikt, innehåller alldeles för mycket fosfat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra att veta!Våm är inte bra vid njursvikt, innehåller alldeles för mycket fosfat.
Finns det något som han tycker om? Något ätbart eller någon leksak?Vi åker till ett fält och kutar som galna, så springa får han tänkte mer på när det är riktiga skitdagar (han vägrar gå en decimeter när det regnar…) och det skulle vara kul att träna lite inomhus. Typ aktiveringslekar.
Men har vi fått se bild på gullet än?! Annars tycker jag det behövsJag var till min vet men Emma-Sue i dag. Hon har gatt upp lite drygt ett kilo pa 6 dagar, men da vetten var nojd med vad jag ger for mat sa oroar jag mig inte for att hon gar upp for fort ... Men hon ser faktiskt ut som en lurvig vit tax. Jag hoppas ju att henne's ben vaxer till sig, annars ar ju en Goldentax himla sott ocksa.
Alvin har inte mått bra så bra på sistone. Han har gått lite långsammare ett tag men senaste 2-3 veckors har han knappt velat gå alls och sista dagarna var jag riktigt orolig för honom. Men inne är han så pigg och glad, busar och leker med mig och för sig själv flera gånger per dag. Men han är så fruktansvärt mager nu. Gått ner ett halvkilo på ett halvår och på en så liten hund som Alvin och som redan var väldigt smal så är det mycket. Så nu ska han äta valpfoder.
Fick vänta några dagat tills jag fick en veterinärundersökning och det kändes oöverstigligt men sen i onsdags piggnade han till lite. Fast han vill fortfarande inte gå normalt, det går så hemskt långsamt och han stannar hela tiden. Jag ställde in mig på att låta honom somna in för jag stod inte ut med att se honom så här.
Men igår var vi hos veterinären och alla blodprov var bra. Dock har han starr i höger öga så han ser inget på det ögat. Jag visste inte att han var blind där men jag visste att något var annorlunda. Diagnosen är att han är gammal och har artros. Veterinären ville att vi provar med Librela ett par månader. Ge det en chans men det känns jobbigt att inte veta när det ger effekt och hur länge han har ont innan dess.
Så igår låg jag på sängen och grät för att jag tycker det är hemskt att han har så ont innan medicinen börjar verka och funderade på om det var rätt val. Så då kom min lilla fina Milou springandes, hoppade upp på sängen och tröstade mig. Mina föräldrar kom också och sa att han ju är jätte glad och pigg och busig förutom på promenader så tills medicinen börjar ge effekt får han helt enkelt ta det lugnt med rundor på tomten och runtomkring här i området. Då lider han inte lika mycket, hemma mår han bra.
Jag får lita på veterinären som föreslog det här försöket med Librela och hoppas på bra effekt.
Har plockat fram skor också ifall det gör och i trampdynorna också på att gruset.
Så håll tummarna för att min lilla grabb får hjälp av Librela så han kan fortsätta finnas med mig.
Insåg varför han mått sämre efter flytten. Veterinären sa att eftersom han är blind på ett öga är det bra att inte flytta runt hemma men vi har ju levt i flyttkartonger i lägenheten och nu fixar i nya huset. Antagligen extra stressande för Alvin.
Jag fick samma effekt på min gamla gubbe som hade riktigt deformerade leder pga artrosen. Han var rörlig och aktiv i flera år extra tack vare Librela!På min gamla beauceron har Librela varit helt magiskt, jag hoppas att det kommer att fungera så bra för Alvin. Redan efter första sprutan var det stor skillnad men det var efter andra sprutan (4 veckor efter första) som det verkligen gav effekt, sen har det fortsatt funka fantastiskt bra, det är 2.5 år sedan han fick första sprutan.
Oj så konstigt! Nu var det förvisso länge sedan jag handlade där, men då när det blev ett fel så svarade de typ 30 minuter efter att jag kontaktat dem och allt löste sig supersmidigt.Nu har det gått två veckor sedan jag reklamerade en jacka som skickades med trasig söm från Dogmania. Jag har skickat tre mail till den mailadress som det står på hemsidan att jag ska skicka till. Jag har skrivit ett DM på instagram samt skrivit till dom på Messenger där det står att de vanligtvis svarar inom en dag.
Jag tycker att det är fullkomligt orimligt att ett företag inte svarar på två veckor trots upprepade kontaktförsök. Blir verkligen inte sugen på att handla där igen.
(Ja, jag har kollat min skräppost)
Ja jag har varit i kontakt med dom tidigare för en retur och då var det inga problem. Tycker det är jättemärkligt!Oj så konstigt! Nu var det förvisso länge sedan jag handlade där, men då när det blev ett fel så svarade de typ 30 minuter efter att jag kontaktat dem och allt löste sig supersmidigt.