Pappa vill låna Milou snart igen,ha honom över en helg, han börjar nog längta mer och mer till pensionen då han kan köpa sin älskade, mest efterlängtade lilla taxen han drömmer om. Det enda som står mellan pappa och en tax är väl mamma som vill resa eller typ köpa lägenhet i Spanien.
Jag har försökt förklara att en tax kanske inte är lättaste att ha som första hund som sällskap men jag har gett efter och gläds med honom. Har också erbjudit både hjälp med grunderna och lite träning och att jag kan vara hundvakt. Tror det kommer ordna sig då, jag har fått hjälpa rätt många med problem och tycker det är roligt
. Pappa ägnar massor av tid åt att titta på hundar på Instagram. Det gör mamma också. Sen berättar pappa om varje hund han träffar inom jobbet vilket är många. Han är så söt. Han är väl inte bäst i världen på uppfostran men han kan ha båda mina grabbar lååång tid fastklistrade på sig för han är den bästa på att klia och pappa kan klia timmar i sträck.
Mina föräldrar är den typen som älskar vara hundvakt, bara dom är hemma och kan ställer dom upp. Nu har dom tagit steget längre och ber att få ta dom. En och en tror jag dom tycker är lagom. Och det är bra för Milou att vara utan Alvin, han behöver fortsätta träna på att vara ifrån Alvin och mig. För han är en väldigt, väldigt matte kär hund. I hans värld är det han, jag och Alvin och han tycker verkligen om andra men dom är egentligen inte så viktiga i hans värld. Han vill vara med mig, mig, mig.
Fast jag saknar dom när dom är borta men nu vill dom ju ta dom en och en men jag saknar den som inte är hemma.