Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lova har varit hos doktorn och fått vaccin.
Hon var duktig, men tyckte det var lite obehagligt att vara där då de varit taskiga och stuckits och dummat sig med henne flera gånger.
Ville inte ens ta godis som muta/belöning. 🥺
Efteråt åkte vi till djuraffären och köpte ett par smaskiga köttben (hon får såklart inte alla på en gång) och en liten enhörning. 🦄😍
Visa bifogad fil 140920
Den har pip i magen, prassel i svansen och är alldeles lagom stor för en liten snuzzemun.
Men åh vilken fin enhörning 🙈 en sådan skulle ju nästan framtida valpis behöva 🤣😆🤪😇

Men åh vilken fin enhörning 🙈 en sådan skulle ju nästan framtida valpis behöva 🤣😆🤪😇
Det tycker jag. 😇
Den är köpt i en liten lokal djuraffär, så jag vet inte var den går att hitta annars. Dvs inte från någon av de stora kedjorna... 🤔
Jag klippte tyvärr bort lappen och slängde den, så jag kan inte se vad det stod för märke.

Det tycker jag. 😇
Den är köpt i en liten lokal djuraffär, så jag vet inte var den går att hitta annars. Dvs inte från någon av de stora kedjorna... 🤔
Jag klippte tyvärr bort lappen och slängde den, så jag kan inte se vad det stod för märke.
Typiskt! Får försöka googla helt enkelt har ju detta halsband och koppel till valpis så 😆

Bifogade filer

• 20240219_212708.webp
    20240219_212708.webp
    75,1 KB · Visningar: 108
Idag fick Ebrah bestämma väg på långpromenaden. Hon valde att gå till skogen, vilket inte var så förvånande :p Hon var VÄLDIGT bestämd med att det var dit vi skulle. Solen sken och allt var fint. Under eftermiddagen tog vi en lite längre rastningsrunda igen, bara för att njuta ännu mer av solen.

Damerna var sedan nöjda och glada, och Lily bestämde sig för att stå i ungefär 10 minuter på balkongen och spana ut. Tydligen inte så farligt kallt där nu. Sedan sov de.

Men, så ville lurchervännens husse gå promenad. Och det resulterade i att sambon tog med sig Lily ut på promenad. Alltså. Att han tar med en av mina hundar när jag är hemma, för att gå ut och vara social med en annan hundägare... :rofl: Både jag och lurcherns matte har nu skrattat åt hur galet det är att våra sambos är ute såhär samtidigt som vi ligger och slappar i soffan. "En kortis" skulle det bli. De har varit ute en halvtimme nu. Undrar när de tänker komma hem igen. Lily kommer vara SÅ glad :D

Alltså, härliga hundar. Han i mitten är 6 år gammal och här för att para löptiken. In i bur med två andra intakta hanar i 2-3 års ålder, som han inte känner sen innan? No problems. Löptiken satt i samma bur 3 timmar tidigare.

Så var det med våra settrar med. Kunde lasta in vilken hund som hellst nästan ihop i bilen och åka. Perfekt när en jagade o skulle till en annan såt och inte behöva ta fler bilar.

Bog fick sina tänder lagade i höstas, men nu har tänderna växt ut helt och det hade blivit ett litet glapp i lagningen (den gick hela vägen till tandköttet) så det fixades till på återbesöket. :)

Är tacksam över att det går att laga tänder!
VmOTr2Z.jpg

Kliniken som drog hans mjölktänder påstod att lagningar inte sitter mer än några dagar innan dom ramlar bort och försökte säga att det inte var någon ide att fixa... kanske säger mer om den veterinären än om huruvida det går att laga eller inte.

Dag 11 på löpet, enligt tidigare löpkalender så brukar hon höglöpa från dag 12. Hon har stått för Rost i 2 dagar nu, utan resultat. Åkte till veterinärn och gjorde progtest: Ägglossning idag. Bästa dag för parning: Fredag. Nästan 1000:- för att slippa ha ågren över huruvida de ska få till det eller ej 😆

Nu ska stackars Rost få paus från sin pilska brud i ett drygt dygn 😅 (Zoe försöker visa honom vad hon vill).

Bifogade filer

• 20240311_155440.webp
    20240311_155440.webp
    223,1 KB · Visningar: 92
Pappa vill låna Milou snart igen,ha honom över en helg, han börjar nog längta mer och mer till pensionen då han kan köpa sin älskade, mest efterlängtade lilla taxen han drömmer om. Det enda som står mellan pappa och en tax är väl mamma som vill resa eller typ köpa lägenhet i Spanien.

Jag har försökt förklara att en tax kanske inte är lättaste att ha som första hund som sällskap men jag har gett efter och gläds med honom. Har också erbjudit både hjälp med grunderna och lite träning och att jag kan vara hundvakt. Tror det kommer ordna sig då, jag har fått hjälpa rätt många med problem och tycker det är roligt

. Pappa ägnar massor av tid åt att titta på hundar på Instagram. Det gör mamma också. Sen berättar pappa om varje hund han träffar inom jobbet vilket är många. Han är så söt. Han är väl inte bäst i världen på uppfostran men han kan ha båda mina grabbar lååång tid fastklistrade på sig för han är den bästa på att klia och pappa kan klia timmar i sträck.

Mina föräldrar är den typen som älskar vara hundvakt, bara dom är hemma och kan ställer dom upp. Nu har dom tagit steget längre och ber att få ta dom. En och en tror jag dom tycker är lagom. Och det är bra för Milou att vara utan Alvin, han behöver fortsätta träna på att vara ifrån Alvin och mig. För han är en väldigt, väldigt matte kär hund. I hans värld är det han, jag och Alvin och han tycker verkligen om andra men dom är egentligen inte så viktiga i hans värld. Han vill vara med mig, mig, mig.

Fast jag saknar dom när dom är borta men nu vill dom ju ta dom en och en men jag saknar den som inte är hemma.

Fick frågan av en uppfödarbekant om det är ok att använda en av mina bilder i en parningsannons. Visade sig vara en MYCKET intressant kull på G. Herregud vad jag önskar att jag kunde ha valp... Gah. Funderar på om det mot all förmodan går att lösa ändå på något vis :rofl:

Pappa vill låna Milou snart igen,ha honom över en helg, han börjar nog längta mer och mer till pensionen då han kan köpa sin älskade, mest efterlängtade lilla taxen han drömmer om. Det enda som står mellan pappa och en tax är väl mamma som vill resa eller typ köpa lägenhet i Spanien.

Jag har försökt förklara att en tax kanske inte är lättaste att ha som första hund som sällskap men jag har gett efter och gläds med honom. Har också erbjudit både hjälp med grunderna och lite träning och att jag kan vara hundvakt. Tror det kommer ordna sig då, jag har fått hjälpa rätt många med problem och tycker det är roligt

. Pappa ägnar massor av tid åt att titta på hundar på Instagram. Det gör mamma också. Sen berättar pappa om varje hund han träffar inom jobbet vilket är många. Han är så söt. Han är väl inte bäst i världen på uppfostran men han kan ha båda mina grabbar lååång tid fastklistrade på sig för han är den bästa på att klia och pappa kan klia timmar i sträck.

Mina föräldrar är den typen som älskar vara hundvakt, bara dom är hemma och kan ställer dom upp. Nu har dom tagit steget längre och ber att få ta dom. En och en tror jag dom tycker är lagom. Och det är bra för Milou att vara utan Alvin, han behöver fortsätta träna på att vara ifrån Alvin och mig. För han är en väldigt, väldigt matte kär hund. I hans värld är det han, jag och Alvin och han tycker verkligen om andra men dom är egentligen inte så viktiga i hans värld. Han vill vara med mig, mig, mig.

Fast jag saknar dom när dom är borta men nu vill dom ju ta dom en och en men jag saknar den som inte är hemma.
De taxar jag känt har varit förståndiga djur. Mycket hund i liten förpackning, men med en egen vilja att livet ska flyta friktionsfritt.

De taxar jag känt har varit förståndiga djur. Mycket hund i liten förpackning, men med en egen vilja att livet ska flyta friktionsfritt.
Det låter ju jätte bra, pappa vill nog också flyta på friktionsfritt och njuta i vardagen,. Jag hoppas verkligen hsn får köpa den där lilla taxen som han pratar om i hela mitt liv. Att mamma inte vägrarJag kan hjälpa till om dom reser utomlands

Det finns endel som omplaceras med :) om en kan tänka sig det
Ja kanske det, men jag vet hur mycket han gillade när Alvin var valp och den tiden. Det pratar han om ofta. Men den stora skillnaden där är att han inte hade något ansvar för rumsrenhetsträningen, att lägga alla grundläggande regler osv. En något äldre hund som fått dom grunderna skulle säkert passa.

Pappa gillar att promenera mycket så det skulle bli ganska många timmar per dag plus följa med på golf ca 4 gånger i veckan under den säsongen och jag tänker att vi fortsätter med våra skogspromenader eller mer. Tvinga honom att gå valpkurs eller allmänlydnadskurs beroende på hundens ålder.

Egentligen tror jag att en hund anpassad till pappas livsstil inte skulle kunna få det bättre :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 090
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 996
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka