Johanna1988
Trådstartare
Den andra blev låst, så vi fortsätter här
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt lilla hjärta mår inte bra
Började i höstas o blivit endel akutbesök.
På ultraljudet syntes det ju något pp större delen av levern och gallan.
Specialfoder, b-vitamin mm o jag har även endel annat i ”akutfall”. Men hon har ont.
Måste ringa igen o bolla vad de är för prognos. Att ta vävnadsprov.
Är det konstigt o bli lösningsorienterad?
Knut kommer inte vilja vara ensam, han är cool med de mesta men att vara helt ensam vet jag att han inte kommer må bra av (när jag jobbar, 4timmar 2-3 gånger i veckan)
Och då funderar jag på en till hund eventuellt.. ska prata med veterinären först.
Det kanske inte är lämpligt att behandla en sjuk hund för att den andra hunden inte kan vara själv? Förstår att det inte är så du menar egentligen men det låter som att din äldre hund är ganska krasslig?
Varför inte?
Ja alltså hon springer o busar på promenaderna. Busar med leksaker inne men sen har hon skov jag märker hon har ont.
Blir svårt att delge här kanske hur det är för henne.
Blev bättre med foderbyte men får hon i sig nått på promenaden kan hon få ont sen. Jag har haft smärtstillande hemma jag kan ge o det har väl behövts 3 gånger sen September.
Akutbesök har de blivit två i höstas och ett nu i mellandagarna..
Då ordinerades ultraljudet som vi gjorde för 2veckor sen. Därefter blev de ännu ett foderbyte men inget mer konkret.
Jag skulle aldrig ha kvar henne bara för hans skull. Min mamma kan ha Knut om det är så annars ber jag min chef om att jobba hemifrån.
Man kan ju aldrig tänka sig någon annan ras igen, eller hurKnut är allt
Han följer med till tvättstugan, han gör nått så tråkigt till roligt.
Han får ha halsband på (tänker att han ska förknippa de med att han ”jobbar”) o så är han ansvarig för nycklarna
Så vid dörrarna ger han dem till mig så jag kan blippa (detta är ju nästa steg att han ska kunna blippa)
Sen ligger han utanför dörren (har den öppen) o leker med nycklarna eller försöker smit in o ta en strumpa
Jag gömmer även nycklarna på vissa platser så han får leta!
Han är inte rädd för nått, allt är bara nyfikenhet och glädje
Man kan ju aldrig tänka sig någon annan ras igen, eller hur