Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
4B1EAD60-6457-44D8-A8C0-99DDEF34A76C.jpeg

Sigrid har nästan två år gammal debuterat i barn med hund, den lyckan ❤️
 
Jag vet hur tufft det är att ta bort en hund som fortfarande är ”frisk”. Man vet att man gör rätt men det är ändå oerhört smärtsamt. Du, precis som jag, har dock tänkt på hundens bästa i första hand och tagit beslut där efter och det är jättestarkt gjort. Du gav honom det bästa livet!
Precis. Ingen skulle kunna tro att han var sjuk när de träffade honom - det var fullt ös medvetslös hela tiden och han hade inte ont men jag kunde inte med tanken att han skulle dö när jag inte var med. Trilla ihop i träning/promenad kan jag ta, men inte att han skulle dö ensam.
Vet att det är rätt beslut men ja, det känns skit. Har tack och lov en bra uppfödare i ryggen som stöttat i allt iaf.

Beklagar verkligen Lola med :heart
 
Ammo blev diagnostiserad med DCM för ett tag sedan när jag rutinkollade honom, så valde att avsluta innan sjukdomen gjorde det.

Känns så jävla orättvist och det var verkligen inte det svaret jag förväntade mig när jag testade honom.
Ammo :heart Så fruktansvärt. Beklagar din förlust och kan bara skicka med att starkt av dig att ta beslutet för hundens skull.
 
Ammo blev diagnostiserad med DCM för ett tag sedan när jag rutinkollade honom, så valde att avsluta innan sjukdomen gjorde det.

Känns så jävla orättvist och det var verkligen inte det svaret jag förväntade mig när jag testade honom.
Så otroligt ledsamt. Jag beklagar din sorg. Jag vet att du vet att du gjorde rätt, men det gör det inte lättare :heart
 
Vilket klokt beslut ni fattat utifrån hennes välmående. Även om det kanske inte hjälper just nu hoppas jag ni kommer kunna vila i det längre fram ❤️
Ja just nu känner jag mig som världens svikare som inte lät henne leva mer. Även fast jag har både min fantastiska veterinär, familj och vänner med på beslutet. Just nu känner jag mig bara så skyldig:cry: på något konstigt sätt för jag vet ju ändå att det var rätt ❤️
 
Ja just nu känner jag mig som världens svikare som inte lät henne leva mer. Även fast jag har både min fantastiska veterinär, familj och vänner med på beslutet. Just nu känner jag mig bara så skyldig:cry: på något konstigt sätt för jag vet ju ändå att det var rätt ❤️

Beklagar!
 
Ammo blev diagnostiserad med DCM för ett tag sedan när jag rutinkollade honom, så valde att avsluta innan sjukdomen gjorde det.

Känns så jävla orättvist och det var verkligen inte det svaret jag förväntade mig när jag testade honom.
Neej 😭 fy så orättvist! Tänker på dig ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp