Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll hängde vi med på en öppen träning med rutinerade IGP-gänget på ena brukshundklubben. Fick mig en rejäl duvning i fotgåendet :D Bra övning att ta med för att behålla hennes lust, intresse och intensitet, ska bara komma över hur fruktansvärt fumlig jag känner mig ibland ;)
 
Konstig domare 🤔

Har ställt många olika raser med olika svanstyper för mååånga olika domare och glad svans, eller för den delen glad hund överlag har aldrig, på något vis setts som något negativt.
På alla mina tre raser får man nedslag på för hög svans :) det är ju ett standardmässigt fel på en hund som ska bära svansen sabelformat eller som en förlängning av rygglinjen.
 
Konstig domare 🤔

Har ställt många olika raser med olika svanstyper för mååånga olika domare och glad svans, eller för den delen glad hund överlag har aldrig, på något vis setts som något negativt.
På saluki är det ytterst få domare som inte på negativt sätt kommenterar om svansen bärs för högt. Å andra sidan händer det också att de får kommentarer om att de är för välmusklade och liknande också... På den här utställningen var det flera som fick kommentarer om "för strama muskler". Gemensamt för dem verkade vara att de faktiskt var i bra hull istället för att vara lite åt det rundare hållet. Jag var rädd att få kommentar om att Lily var för tjock, men det behövde jag inte alls oroa mig för med den här domaren :p Det finns också flertalet personer som medvetet göder sina salukis något inför utställningssäsong just pga det här.
 
8 år & 2 dagar tillsammans men nu har tiden runnit ut..
Känner mig trasig utan honom.

Ammo 2015-04-02 - 2023-06-01
20230601_150054.jpg
 
Ammo blev diagnostiserad med DCM för ett tag sedan när jag rutinkollade honom, så valde att avsluta innan sjukdomen gjorde det.

Känns så jävla orättvist och det var verkligen inte det svaret jag förväntade mig när jag testade honom.
Jag vet hur tufft det är att ta bort en hund som fortfarande är ”frisk”. Man vet att man gör rätt men det är ändå oerhört smärtsamt. Du, precis som jag, har dock tänkt på hundens bästa i första hand och tagit beslut där efter och det är jättestarkt gjort. Du gav honom det bästa livet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp