Har blivit vän på facebook med en extremt salukikunnig person, en som skrivit en otroligt populär bok om salukis och som även ägnar mycket tid åt att lägga ut bilder med mycket information på facebook. Så, jag ägnar mycket tid nu åt att sitta och läsa, och läsa, och titta på bilder. Igår fick jag upp en bild på en otroligt fin tik, läste att hon importerats till USA från Saudiarabien för många år sedan (född -79) och då inte uppskattades alls av många just för att hon var import. Pga det fick hon inte många avkommor, och väldigt få gick vidare i avel osv. Men, gissa vem som sitter med en av få hundar som har den här fantastiska tiken i stamtavlan?
Och så är det med så många hundar i Lilys stamtavla. Jag är så glad att uppfödarna bakom Lily valt att verkligen försöka ta tillvara på ovanliga blodslinjer och skapat unika valpar som på många sätt är helt underbara. Och alla uppfödare som har släktingar är glada att berätta historier, förklara sin syn på salukin och allmänt dela med sig av den kunskap de har. Herregud vilken tur jag haft som fått tag på just Lily och som får chansen att ta del av allt det här.
Och så är det med så många hundar i Lilys stamtavla. Jag är så glad att uppfödarna bakom Lily valt att verkligen försöka ta tillvara på ovanliga blodslinjer och skapat unika valpar som på många sätt är helt underbara. Och alla uppfödare som har släktingar är glada att berätta historier, förklara sin syn på salukin och allmänt dela med sig av den kunskap de har. Herregud vilken tur jag haft som fått tag på just Lily och som får chansen att ta del av allt det här.